• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

האם כעת יהיה סוף לחגיגות המחבלים בבתי הכלא?

בריחת המחבלים מכלא גלבוע, העמידה באור הזרקורים את בעיית חגיגות האסירים השפלים בכלא, על חשבוננו • גורמים רבים קראו לאור הבריחה, להחמיר ביותר את אכיפת חוקי הכלא, ולא לאפשר להם להמשיך בחגיגות
האם כעת יהיה סוף לחגיגות המחבלים בבתי הכלא?
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

ששה מחבלים הצליחו בצעד מפתיע לברוח מתאם בכלא גלבוע, באמצעות מנהרה שחפרו מתאם, אל מחוץ לגדרות הכלא ב"ה, הם נתפסו בתוך ימים ספורים.

לאחר שהתפרסמה דבר הבריחה התגלה כי המחבל זכריה זביידי, הועבר רק יום קודם לבריחה, לתא שממנו הוא נמלט, ללא שהדבר הדליק נורת אזהרה. בנוסף התפרסם כי הסוהרת שהייתה מוצבת במגדל השמירה מעל פיר המנהרה נרדמה במהלך המשמרת.

המעבר של זביידי לתא החדש באותו יום חריג מאוד והיה אמור להדליק נורה אדומה. בשב"ס קיים נוהל של הפרדת אסירים בהתאם לארגונים שאליהם הם משוייכים. זביידי משתייך לארגון הטרור פת"ח ואילו חמשת האסירים הנוספים ששהו בתא וברחו עמו משתייכים למחבלי ארגון הג'יהאד האסלאמי. באופן מפתיע – בקשתו לעבור לתא קיבלה אישור ולא הדליקה נורה אדומה.

השר לבטחון פנים, גילה כי כבר בעת בניית הכלא נעשו שגיאות חמורות שאיפשרו את מבצע הבריחה.

בדבריו לתקשורת אמר כי "התברר לי שכלא גלבוע נבנה בשנת 2004, כנראה במהירות רבה לאור הצורך בכליאת עצורים בעקבות האינתיפאדה השנייה. בכדי לחסוך בזמן ובכסף נבנה הכלא על גבי 'קונסטרוקציה' שהרימה אותו במעט מעל לפני הקרקע ויצרה מעין תעלות מתחת לרצפת הכלא.

"ב-2014 היה ניסיון בריחה מהכלא באמצעות אותם מעברים תת קרקעיים. בעקבות כך הוקמה ועדת בדיקה שאת מסקנותיה והמלצותיה יש לבחון האם מומשו.המחבלים שיצאו מהכלא הבוקר ניצלו את אותן תעלות תת קרקעיות ובאמצעותן יצאו מעבר לחומת הכלא, חפרו מעט כלפי מעלה ונסו לנפשם. מה קרה בין רגע יציאתם עד לרגע שהתברר שאסירים ברחו - יש לברר ונברר".

בריחת המחבלים גרמה להתססת השטח על ידי הערבים בירושלים וביהודה ושומרון. האירוע החריג ביותר נרשם בכיכר איו"ש שבגזרת רמאללה, שם בוצע ירי חי לעבר חיילים, שהסתיים בחסדי שמים ללא נפגעים. כך גם בביר אל-באשא בג'נין, כפרו של אחד המחבלים הנמלטים. גם כאן ב"ה לא היו נפגעים מהירי. באחד מהאירועים אוטובוס של חברת אגד שעבר סמוך לשער שכם בירושלים בדרכן לכותל המערבי, כשהוא עמוס נוסעים, נרגם באבנים.

כצפוי, ארגוני הטרור ביהודה ושומרון וברצועת עזה קראו לערבים בירושלים וביו"ש להתעמת עם כוחות צה"ל. לאחר בריחת ששת המחבלים מהכלא, בארגוני הטרור מאיימים לפעול נגד ישראל ובבתי הכלא קציעות ורמון הציתו מחבלים תשעה תאים, אך הסוהרים נחלצו לעזרתם כשהם מחלצים אותם ופועלים לכיבוי האש.

הבדואים גונבים הכל. גם מים.

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...