• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מחדל חמור • רוצחי הרב שבח הי"ד ניסו לרצוח את הראש ישיבה החבד"י

אמש (ראשון) התברר גודל המחדל החמור של מערכת הביטחון שקדם לרצח הרב רזיאל שבח הי"ד בפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד • מתברר כי אותה חולית מחבלים הם אלו שניסו לרצוח שבוע וחצי קודם לכן את ראש ישיבת תות"ל ביצהר הגה"ח הרב שי הרמתי • גורם ביטחוני: "מדובר במחדל חמור" • הכתבה המלאה
מחדל חמור • רוצחי הרב שבח הי"ד ניסו לרצוח את הראש ישיבה החבד"י
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אמש (ראשון) התברר גודל המחדל החמור של מערכת הביטחון שקדם לרצח הרב רזיאל שבח הי"ד בפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד • מתברר כי אותה חולית מחבלים הם אלו שניסו לרצוח שבוע וחצי קודם לכן את ראש ישיבת תות"ל ביצהר הגה"ח הרב שי הרמתי • גורם ביטחוני: "מדובר במחדל חמור" • הכתבה המלאה

אמש (ראשון) התברר גודל המחדל החמור של מערכת הביטחון שקדם לרצח הרב רזיאל שבח הי"ד בפיגוע הירי סמוך לחוות גלעד.

מתברר כי על פי חקירת חוליית המחבלים שביצעה את הרצח, שחלק מחבריה חוסלו וחלקם נעצרו, עולה כי אותה חולית מחבלים הם אלו שניסו לרצוח שבוע וחצי קודם לכן את ראש ישיבת תות"ל ביצהר הגה"ח הרב שי הרמתי.

בבית המשפט הצבאי בסאלם הוגש אחר הצהריים כתב אישום לאחד מחברי החוליה, אחמד ג'מאל קונבע, שביצע את הפיגוע יחד עם המחבל אחמד ג'ארר שחוסל.

אותה חוליה גם ביצעה את הפיגוע ירי בי"ז כסלו לעבר אוטובוס בצפון השומרון סמוך ליעבד. בפיגוע נגרם נזק לאוטובוס בו לקתה חיילת בחרדה, החוליה השתמשה באותו נשק גם לפיגועים הנוספים. מכתב האישום שהוגש נגד קונבע עולה כי החוליה ביצעה מספר רב של פיגועי ירי וניסיונות פיגוע, ובהם ירי לעבר מחסום ג'למה בצפון השומרון שלאחריו הציתו את הרכב עמו נסעו, ניסיונות פיגוע ירי לעבר הישוב מבוא דותן, קדומים וכן לעבר כלי רכב באזור צומת ג'ית, אותה בחרו בשל חוסר נוכחות כוחות הצבא באזור. 

כזכור, בראיון ל'חמש עם רפי רשף - בערוץ עשר' שיחזר הרב הרמתי את רגעי האימה "הסתכלתי על הנהג, חשבתי שהוא רוצה לשאול אותי משהו, ואז ראיתי אקדח שמכוון אליי", באופן אינסטנקטיבי ניסיתי להסתיר את הראש, אבל מיד אחר כך פתחתי את דלת הרכב שלי וברחתי בריצה. כיוון שהרכב לא היה מונע, ולהדליקו ולנסוע היה לוקח יותר מידי זמן – החלטתי שלברוח בריצה זה הדבר הכי נכון".

הרב הרמתי מספר שאחרי שיצא מהרכב, המחבל הערבי נסע מהמקום: "הוא ברח לשכם, כמו הנהגים שביצעו את הירי אמש. מדובר באותו דפוס. כוחות הביטחון העבירו לי תמונות כדי שאזהה את הנהג ותיחקרו אותי הרבה. לא הבנתי למה הייתה חקירה כל כך ארוכה – אמורות להיות מצלמות ביציאה ובכניסה ליישובים באזור, אבל התברר לי שאין מצלמה בכל השטח, שאין מחסום וכל האזור פרוץ מאוד".

בסיום הראיון כשנשאל מדוע הנהג לא ירה בו, אמר: "יכול להיות שהיה לו מעצור באקדח, יכול להיות שהוא חשב שיש לי גם כלי נשק, יכול להיות שהיציאה שלי מהדלת הפחידה אותו - קשה לדעת. אין לי הסבר, זה היה נס, זה היה מעל הטבע".

 

היה כאן מחדל חמור

אתר "הקול היהודי" שחשף רבות בפרשה מדווח כי אולם למרות התיאור האמין, ועל אף שלפי הרמתי בצבא ובשב"כ האמינו לדבריו, בצה"ל לא ביצעו פעולות בשטח, והחיים המשיכו בשגרה רגילה באזור, עד לרצח הרב שבח, שקדם לו ניסיון פיגוע נוסף בצומת ג'ית מצד החוליה.

מחסומים לא נפרסו, ואף לא הוצב כח קבוע בצומת ג'ית, נקודה אסטרטגית בה בעבר היה מחסום קבוע, אך מאז שהוסר הפכה ליעד מועדף לביצוע פיגועים, שכן בנסיעה קצרה ניתן להגיע ממנה לעומק השטח בשכם.

לקול היהודי נודע כי אמנם נעשתה עבודה מודיעינית מסוימת, אך רכזי הביטחון בישובי הגזרה לא עודכנו באופן מסודר ורשמי על האירוע, ורק חלקם נחשפו לאירוע בדרכים שונות.

יתרה מכך, לקול היהודי נודע כי חלק גדול מלוחמי גדוד המילואים שהוצב בגזרה ימים אחדים לאחר האירוע ועוד בטרם התרחש הפיגוע בו נרצח הרב שבח הי"ד, כלל לא ידעו על ניסיון הרצח שהתרחש בגזרתם.

גורם ביטחוני מסר ל"קול היהודי" כי מדובר במחדל חמור, וכי היה צורך בניעור השטח והצבת מחסומים באופן מידי, אולם בצבא לא עשו זאת בשל רצונם להימנע מפגיעה באוכלוסיית האזרחית הערבית.

יש לציין כי יממה לפני הפיגוע הרצחני פרסמנו כאן ב"אתר הגאולה" את הטור הזועק של ר' צבי סוכות, אברך תושב יצהר שמספר על הכמעט-פיגוע שקרה בשבוע שעבר, ומבקר את העובדה שלא ננקטה שום פעילות לחסימת הכניסות לשכם או הצבת מחסומים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מספר ימים לפני הפיגוע סמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח ז״ל התקבל דיווח מאזרח על נסיון ירי לעברו. בעקבות הדיווח חודדה ערנות הכוחות בשטח, הותאמה פריסתם להערכת המצב, וננקטו פעולות מודיעיניות ומבצעיות. כלל הדיווחים המתקבלים מטופלים במלוא הרצינות, צה״ל ימשיך במאמץ לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל ומיגור הטרור."

מהמטה העולמי למען שלימות התורה העם והארץ נמסר: "המצב הזה של הפקרת רבבות יהודים בחוסר הצבת מחסומים וטיפול כראוי במחבלים זועק לשמים הזעקה עדיין מהדהדת! זעקתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א על כך שצריך לעמוד בתוקף מול המחבלים ובטח שלא לדבר על משא ומתן עמהם שזה בגדר של פיקוח נפש! לצערנו הממשלה ממשיכה להתעלם מהמצב בו מחבלים מסתובבים חופשי! אנו נמשיך להביא את חובת המחאה על פי תורתנו הקדושה!".

י"א ניסן תשע"ח • נס עצום: מחבלים חמושים נתפסו סמוך לצאלים

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...