• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פרשנות / ימות המשיח: משטרי הרשע במדינות ערב מתהפכים לטובה

רבות ממדינות ערב שבעבר הלא רחוק נלחמו בצורה גלויה וקראו היל"ת להשמדת ישראל מתהפכות ומשתפות פעולה, וגם בנושאים בטחוניים. מיהם המדינות ואלו מדינות נוספות בדרך
ימות המשיח: משטרי הרשע במדינות ערב מתהפכים לטובה
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ימות המשיח. בתקופה האחרונה יש יותר ויותר דיווחים על שיתוף פעולה צבאי בין ישראל לבין מדינות ערביות, כולל כאלו שאין איתן יחסים דיפלומטיים.

כבר כתבנו על כך בעבר, אבל לאחרונה יש על כך יותר מידע, וגם ממקורות אמינים יותר.

הוול סטריט ג'ורנל האמריקני דיווח שלאחרונה נערכה פגישה בין בכירים של 7 צבאות - ישראל, סעודיה, מצרים, קטאר, ירדן, בחריין, וארה"ב - בנושא איום הטילים וכלי הטייס הבלתי מאוישים של איראן.

על פי הפרסום בפגישה נכח הרמטכ"ל כוכבי בעצמו והיא קוימה בשארם א-שייח'.

הדיווח הזה בא בהמשך, כאמור, לשורת דיווחים דומים, שחלקם כללו גם איחוד האמירויות ואפילו את עיראק - וכולם עוסקים בתיאום והיערכות בטחונית ממשית - כמו פריסת מערכות מכ"ם - בשטח של מדינות המפרץ וירדן, כחלק מהיערכות משותפת - בהובלת ישראל וארה"ב - מול האיום של איראן בטילים מסוגים שונים, וברחפנים ומזל"טים - נגד מדינות המפרץ, ירדן וישראל.

ישנם גם דיווחים על תיאום בטחוני גובר והולך עם מרוקו וסודאן.

מה שעולה מהדיווחים הללו הוא תמונה מדהימה, של יחסים בטחוניים עמוקים, של היערכות משותפת, של ישראל ביחד עם מדינות כמו קטאר (שלפעמים גם מבצעת צעדים עוינים מול ישראל), סעודיה (שלאחרונה גם איפשרה את הרחבת התנועה האווירית של ישראל מעל שטחה), ועיראק שהייתה במשך שנים רבות אויבת מרה של ישראל.

אם אכן הדיווח נכון - ורוב הסיכויים שזה אכן כך - אז מדובר בשיתוף פעולה פורץ דרך עם מדינות ערביות רבות, שכולן ביחד דואגות אחת לשניה, ומעונינות בכך שישראל תוביל אותן לעתיד טוב יותר ותעניק להן הגנה מול איראן.

וזה ממש ימות המשיח.

כי כל המדינות האלו לחמו בעבר נגד ישראל (סעודיה, למשל, שלחה כוחות גם במלחמת ששת הימים וגם במלחמת יום הכיפורים, שאחריה גם הובילה את חרם הנפט נגד ארה"ב), ופעלו נגדה במגוון תחומים, ואילו היום - החשך נהפך לאור - והמדינות הללו מעונינות לבנות ביחד עם ישראל מערך הגנתי שישמור על כולן, והן בוטחות בישראל שתעשה את זה הכי טוב (גם יותר טוב מארה"ב...).

ובמלים אחרות - אותן מדינות שרצו בעבר לפגוע בישראל - מעונינות היום שישראל תהיה כמה שיותר חזקה, כדי שהיא תוכל לעזור להן להיות חזקות ובטוחות.

ומה עם איראן? מתי גם היא תתהפך? גם פה יש בשורה טובה.

ראשית צריך לזכור שכמחצית מתושבי איראן מתעבים את השלטון. 40 מיליון תושבים אינם פרסים - אלא ערבים, כורדים, בלוצ'ים, ואזרים - שכולם סובלים מאפליה, לעומת מי שמוצאו פרסי. ומתוך הפרסים עצמם, ב- 20 השנה האחרונות היו גלי מחאה גדולים - גם בלב טהראן - שהראו בבירור עד כמה השלטון הנוכחי הוא למעשה דיקטטורה רודנית, ששולטת רק בכח הנשק של "משמרות המהפכה" על העם האיראני.

הבשורה הטובה היא שלאחרונה שוב מתגברים גלי המחאה - של פועלים, פנסיונרים, נהגים, חברי איגודים מקצועיים, סוחרים, כורדים וערבים ועוד ועוד. גם רצף המכות שסופגת איראן בתחום הבטחוני, וגם האפקט המתמשך של הסנקציות האמריקניות (והמכה העצומה שספגה איראן בשל הקורונה) - מצטרפים למאזן השלילי.

בשל המצב הכלכלי החמור באיראן, ביטל המשטר את הסובסידיה על קמח, וכמעט כל המחירים של מוצרי המזון קפצו במהירות. לעליית מחירי המזון תרמה גם שחיקת ערכו של הריאל האיראני מול הדולר (כיום דולר אחד נסחר בשוק השחור מול 330,000 ריאל !). שחיקה זו מובילה לירידה גדולה ביכולת הקניה של מוצרים מיובאים מכל הסוגים (כולל מזון ותרופות), ולכן יותר ויותר איראנים יוצאים לרחובות ומוחים נגד המשטר, שממשיך להשקיע מיליארדים בפרויקט הגרעין והטילים, על חשבון האוכל והתרופות של מיליוני אזרחים.

השחיקה המדהימה של ערך המטבע האיראני מול הדולר, הביאה לסגירה של חנויות רבות, משום שהסוחרים אינם מסוגלים לעמוד יותר בקנייה של סחורות מיובאות, ומספר הקונים של מוצרים מיובאים צנח בדרמטיות. הפגנות ושביתות מסחר של סוחרים הולכות ומתרבות. ביחד עם מחאה עממית, שהתחזקה על רקע פרסומים שהמשטר מתכנן גם העלאת מסים כדי למלא את קופתו.

נקווה ונתפלל שבעזהי"ת כפי שהתמוטטו (או התהפכו לטובה) כל משטרי הרשע בכל מדינות ערב, כך גם יהיה באיראן בקרוב ממש!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת 'דרכי תמימים' תל אביב, פרשן לעניני צבא ובטחון

אחרי יום דרמטי בכנסת, נפתלי בנט מודיע מפזרים את הכנסת!

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

  • אובה ברגר , א' תמוז התשפ"ב, 14:00

    כבר כמה ימים שלא קיבלתי שום דבר מכבוד הרב אפרגון.
    אולי זה בגלל שיש לי מכשיר חדש.
    בכל אופן,
    האם אתם יכולים לצרף אותי שנית לכל המאמרים המחזקים שלו.
    זה הדבר הראשון שבו אני פותחת את הבקר.
    רב תודות.
    טובה ברגר

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...