• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

האם נפרצים גדרי העם היהודי?

מספר מקרים גילו לאחרונה: בתוך עולם הישיבות לומדים תלמידים שאינם יהודיים, רובם הגדול ללא ידיעתם • מהתוצאות ההרסניות לאי חקיקת חוק "מיהו יהודי"
האם נפרצים גדרי העם היהודי?
הזהיר מראש מאי תיקון החוק. הרבי שליט”א מלך המשיח
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מקרים ספורים שהתגלו לאחרונה חשפו תופעה מדאיגה: מתברר שבתוך עולם הישיבות, חדרו תלמידים המגיעים מבתים בהם האם אינה יהודיה על פי ההלכה, והם הולכים ומתערים בתוך העם היהודי. מקרה שכזה נחשף בשבוע שעבר בישיבה מוכרת וגרם לסערה גדולה.

לאורך כל שנותיו, שמר עם ישראל על ייחודיותו. הברכה הנאמרת מידי בוקר "אשר בחר בנו מכל העמים", קויימה הלכה למעשה, על ידי שמירת גדרי העם ואי כניסת גויים לתוכו. גם כאשר מבקש מישהו להתגייר, מציבים לו בבית הדין כללים נוקשים ומנסים לדחותו, כפי דרישת היהדות.

אלא שמתברר, כי דווקא בארץ ישראל, בחסות "חוק השבות" ודומיו, חודרים גויים במסווה לתוככי העם היהודי ומאיימים על שלימותו. מצבים אלו מצריכים בירור עמוק וחשיבה חדשה באשר לקביעת זהותו של כל אזרח, בכדי למנוע חתונות עם גויים כאן בישראל.

אחד ממאבקיו הבולטים של הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא זעקתו הנוקבת לתיקון חוק "מיהו יהודי". היה זה לפני כחמישים שנה, בעת שעלתה לדיון הצעת החוק הקובעת מי יוגדר כיהודי, ולשון החוק השמיטה את המילה "כהלכה". "יהודי הוא מי שנולד לאם יהודיה או שהתגייר", ללא שצויין "שהתגייר כהלכה".

ניבא מראש

הרבי שליט"א מלך המשיח זעק כי זהו פתח שיוביל למקרים חמורים של עליית גויים רבים לישראל, כפי שכולם נוכחו לראות בעשרים השנים האחרונות, כאשר מידי שנה עולים ארצה מאות אלפי גויים החיים כאן בישראל ומאיימים על צביון העם היהודי.

למרבה הצער, למרות זעקותיו, דווקא גורמים דתיים וחרדים בפוליטיקה ובראשם חברי הכנסת, היו אלו שמנעו את תיקון החוק, כך שהפרצה הנוראית נשארה פרוצה עד עצם היום הזה.

לאחרונה, עם חשיפת המקרים המזעזעים עולות הקריאות מחדש לתיקון החוק, ודרישה לעשיית חשבון נפש מדוע לא האזינו לאזהרותיו של נביא הדור ומנהיגו, והעדיפו שיקולים פוליטיים על פני תיקון החוק כנדרש.

גם מקרה חמור זה, בו התגלה תלמיד ישיבה שקדן ומצטיין כגוי, נצפה על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח בבהירות מופלאה. וכך נאמר בשיחת כ' אב תשל"א (11/8/1971):

"שאלתי ראש ישיבה מדוע הוא שותק. והוא ענה שהוא עסוק בהרבצת התורה! דבר נעלה מאד. אמרתי לו: האם אתה יודע שבישיבה שלך לומדים גוים! ואתה אומר בפניהם את השיעור!"..

"בין תלמידי הישיבה, ישנו בחור או כמה בחורים שלא יודעים שהם אינם יהודים: כשהאב והאם הגיעו לגבול, רשמו אותם בתור יהודים, והוא היה אז ילד קטן שבכלל לא ידע במה המדובר, ולאחרי שהגיעו לנתניה או לעיר אחרת, וראו שהוא רשום בתור יהודי - "מהלך ארבע אמות בארץ ישראל", "ומדבר בלשון הקודש" - התחבר עם כל שאר הילדים,

וכיון שהי' לו "ראש טוב", הלך לישיבה, כך, שיושב עכשיו בישיבה פלונית ושומע את השיעור, וכשיש לו שאלה כו', פונה לראש-ישיבה, ששמח בחידושי-תורה שלו, מבלי לדעת שהוא מלמד תורה לעכו"ם, אלא שהעכו"ם אינו יודע שהוא עכו"ם, לפי שאביו ואמו לא סיפרו לו, כיון שהם בעצמם אינם יודעים זאת!

"מה יצא מאותה "הרבצת תורה" - שבשיעור שלו יושב גוי ומאזין!".

העילוי בישיבה התגלה כגוי גמור

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...