• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מי רוצה להחליש את צה"ל • 'אחים לנשק' בסרטון הסברה מיוחד

כפי שפרסמנו, המאבק בשירות נשים בצה"ל עולה מדרגה, לאחרונה, ארגון "אחים לנשק" פרסם סרטון הסברה שעוסק בבעייתיות שנוצרה עקב שירות קרבי של נשים בצה"ל • בסרטון מוצג משל בדמות "סיפור עם" על מלך שהיה לו 'יועץ לענייני שוויון' שהביא להרס וחורבן של הממלכה. וכמובן מגיע הנמשל • הכתבה המלאה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כפי שפרסמנו, המאבק בשירות נשים בצה"ל עולה מדרגה, לאחרונה, ארגון "אחים לנשק" פרסם סרטון הסברה שעוסק בבעייתיות שנוצרה עקב שירות קרבי של נשים בצה"ל • בסרטון מוצג משל בדמות "סיפור עם" על מלך שהיה לו 'יועץ לענייני שוויון' שהביא להרס וחורבן של הממלכה. וכמובן מגיע הנמשל • הכתבה המלאה

כפי שפרסמנו, המאבק בשירות נשים בצה"ל עולה מדרגה, לאחרונה, ארגון "אחים לנשק" פרסם סרטון הסברה שעוסק בבעייתיות שנוצרה עקב שירות קרבי של נשים בצה"ל.

בסרטון מוצג משל בדמות "סיפור עם" על מלך שהיה לו 'יועץ לענייני שוויון' שהביא להרס וחורבן של הממלכה. וכמובן מגיע הנמשל המדבר על אלו שפוגעים בצבא כביכול בשם "היועץ לענייני שוויון"...

ראשי הארגון מסרו לתקשורת כי "המטרה היא להפסיק את שילוב הבנות בתפקידי לחימה קרביים, לצה"ל יש מטרה אחת - לנצח במלחמות. שירות קרבי של נשים פוגע בכשירות הצבא למלחמה, אלה הם הנתונים"

יש לציין כי הנתונים כולם הם אותנטיים מתוך מחקרים שצה"ל ערך לאורך השנים. ולצערנו הבעיה היא שגורמים שונים, וביניהם היוהל"מ (יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר), מעדיפים להתעלם מהנתונים והם אלה שמשפיעים על מקבלי ההחלטות בצבא.

הסרטון, כצפוי, עורר סערה רבה הן שלילית מצד אותם גורמים שונים ומשונים, והן התעוררות חיובית מצד רוב העם המבין את חומרת המצב כפי שהוא כיום.

לצערנו ישנם גם גורמים בתוך המגזר הדתי כמו תנועת "נאמני תורה ועבודה" שתומכים בשירות המשותף המביא אסון גם מחינה רוחנית וגם מבחינה גשמית. 

דעת התורה נגד גיוס נשים ובנות לצה"ל

יש לציין כי נשיא הדור הרבי מלך המשיח שליט"א הביע דעתו פעמים רבות נגד גיוס נשים לצבא, והתבטא שהדבר מזיק לצבא לא רק מבחינה דתית ומוסרית, אלא גם מבחינה טכנית ומבצעית, היות שהימצאותם של נשים בצבא גורם להתערבות של מתחים רגשיים בפעולות הצבאיות, ומפחית את כושר ההתרכזות של החיילים במשימה המבצעית שהוטלה עליהם.

הרבי שליט"א פוסק, כי החומרה של גיוס נשים לצבא מבחינה הלכתית הינו בגדר של 'אביזרייהו דגילוי עריות', ולדעת חלק מהפוסקים יש למסור על כך את הנפש, עד רמה של 'יהרג ואל יעבור'.

בנוסף לזה, הרבי שליט"א מדגיש שהדבר נוגע במיוחד לצבא יהודי, בו נדרש הסיוע האלוקי, המותנה בשמירה על קדושת מחנות הצבא, כפי שמפורש בתורה שבכתב: "כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך, להצילך ולתת אויביך לפניך, והיה מחניך קדוש, ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך".

חיילת נפלה בשבי והצבא מכחיש

בימים הראשונים של מלחמת יום הכיפורים, הגיעו שמועות קשות מהחזית ויצרו בלבול רב. אחת השמועות העקשניות דיברה על חיילות שנפלו בשבי או לפחות נעדרות. הדבר גרם כמובן לדאגה רבה, שכן משפחות הנפגעים לא עודכנו באופן מיידי (טרם היה עידן הוואטסאפים…), ומשפחות החיילות היו שרויות בחוסר וודאות, מה שגרם למבוכה ולדאגה. רק לאחר מספר ימים, קצינת חיל נשים הכחישה מפורשות – חיילות לא נפלו בשבי.

מספר חודשים לאחר מכן, בהתוועדות ט”ו בשבט תשל”ד, גילה הרבי מלך המשיח שליט"א כי חיילת אכן נפלה בשבי ובגלל הזעקה של האזרחים נוכח המציאות המופרכת בה חיילת נפלה בשבי, הצבא הוציא הכחשה, וכדברי הרבי “להד”ם”.

כמה ימים לאחר מכן, המזכיר הרב חודקוב אף האיץ ברב אפרים וולף לפרסם את השיחה המבהילה הזאת. וכך רשם הרב וולף ברשימותיו “להזכיר [בפרסום בעיתונות] על דבר פרסום דברי כ”ק אדמו”ר שליט”א בענין גיוס בנות ‘להד”ם’.

באותה שיחה הסביר הרבי מה”מ באריכות, עד כמה אישה אמורה להיות בתפקידים שלה בבניית בית יהודי, ולא להיות בצבא; וכפי שראו, כאשר דובר על נפילה בשבי, כולם נזעקו ולאו דווקא מטעמים דתיים, אלא שכך נהוג בעולם.

ההיגיון ניצח, ועם השנים מדינות העולם ביטלו את חוק גיוס חובה לנשים, מלבד שתי מדינות בהן עדיין קיים חוק גיוס חובה לנשים: ארץ ישראל וצפון קוריאה!

מזעזע • הרב קוסטינר התבטא נגד גיוס בנות - והודח ממילואים

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...