• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רדיפת הדת בצה"ל: שירת הניגון "אני מאמין" בסיום טקס רשמי שחולל סערה

הניגון "אני מאמין" שניגנו המוני יהודים הי"ד בשואה, והתקבל בתפוצות ישראל, החל בשנים האחרונות להוות כסיום טקסים בצה"ל ע"י חיילים מכל הזרמים שאינם מרגישים בנוח רק משירת "התקווה" • הערב ניסו גורמים שונים לחולל סערה עקב תיעוד מטקס סיום קורס מ"כים בו החיילים ניגנו ניגון זה • הכתבה המלאה
רדיפת הדת בצה"ל: שירת הניגון "אני מאמין" בסיום טקס רשמי שחולל סערה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הניגון "אני מאמין" שניגנו המוני יהודים הי"ד בשואה, והתקבל כניגון קדוש בתפוצות ישראל, החל בשנים האחרונות להוות כסיום טקסים בצה"ל ע"י חיילים מכל הזרמים שאינם מרגישים בנוח רק משירת "התקווה" • הערב ניסו גורמים שונים לחולל סערה עקב תיעוד מטקס סיום קורס מ"כים בו החלו החיילים לנגן ניגון זה • הכתבה המלאה

רדיפת האמונה בצה"ל: הערב פרסם ערוץ 10 תיעוד מתוך טקס סיום קורס מ"כים שנערך ביום חמישי בעיר הבה"דים בנגב בו החלו החיילים לנגן את הניגון "אני מאמין" מיד לאחר שירת התקווה.

גורמים שונים טענו כי "האירוע היה מאוד מפתיע ובוודאי לא לפי כללי הטקס. נדמה היה שגם מפקד הטקס התבלבל לרגע, כיוון שלא עשה דבר כדי לעצור את השירה הזאת".

כמובן שהתגובה מדובר צה"ל לא איחרה לבוא ונמסר כי: "מדובר באירוע חריג ואחריו התבצע חידוד נהלים בבסיס וביחידות השונות שאליהן החיילים משויכים".

יש לציין כי בשנים האחרונות החל ניגון זה להוות כסיום טקסים בצה"ל ע"י חיילים חרדים דתיים וגם כאלו שאינם לעת-עתה שאינם מרגישים בנוח רק משירת "התקווה", גם בתיעוד שפורסם נראה כי אחוזי שירת הניגון היו דומים לאחוזים של אלו ששרו את המנון התקווה, וכי נראה שהיה מקובל על החיילים והם שרו זאת מרצונם החופשי.

בתקופה האחרונה אנו מודעים לתופעה בה ישנם גורמים שונים המנסים לטשטש כמה שיותר את הזהות היהודית בתוך צה"ל, רדיפת הדת בתוך הצבא הפך כבר מזמן לתופעה שצוברת תאוצה בקרב אותם גורמים.

הניגון "אני מאמין" הוא ניגון שאין כמעט יהודי דתי שלא מכיר אותו, מדובר בניגון שנתחבר על ידי הרה"ח רבי עזריאל דוד פסטג הי"ד, חסיד מודז’יץ, חזן ומלחין בולט בוורשה שלפני מלחמת העולם השנייה, שנרצח בשואה ע"י הנאצים ימ"ש.

את הניגון חיבר בדרכו על קרונות הרכבת המובילים לאושוויץ. רבי עזריאל הבטיח חצי מהעולם הבא שלו למי שיצליח להביא את הניגון לרבו, האדמו"ר ממודז'יץ שהתגורר אז בארצות הברית, מתוך שני יהודים שהתנדבו וקפצו מן הרכבת אחת התרסק והשני הצליח להביא לאדמו"ר את הניגון, ואמר אז כ"ק האדמו"ר ממודז'יץ זצ"ל: "עם ניגון זה צעדו יהודים אל משרפות הגזים, ועם הניגון הזה יצעדו היהודים לקבל את פני משיח צדקינו".

בחג השבועות תשי”ג, לקראת סיום ה"התוועדות קודש" של כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, הסביר הרבי את ייחודו של הניגון שהפך עם השנים בזכות הרבי לניגון של כל תפוצות ישראל: “בנוגע לניגונים - מחבבים את הניגונים של הרביים, דהיינו, ניגונים שהרביים חיברו בעצמם או שבחרו בהם וחבבום. ואף על פי כן, בוודאי יש חביבות מיוחדת גם לניגון זה (“אני מאמין”) - ניגון שניגנו יהודים בשעה שהלכו למסור נפשם בפועל ממש על קידוש השם, שכן, להיותם בני אברהם יצחק ויעקב יש בהם כוח המסירת נפש שמצד נקודת היהדות, ועד כדי כך, שאף שידעו היטב להיכן מוליכים אותם, הלכו בתוקף ומתוך ניגון!

..על ידי זה שיהודים הלכו למסור נפשם על קידוש השם עם ניגון זה, נתקדש הניגון, ולא עוד אלא שעל ידי זה פעלו שכל אלו שינגנו ניגון זה, יתוסף אצלם כוח וחוזק בענין המסירות נפש, וע”פ המבואר בתניא ש”קיום התורה ומצוותי’ תלוי בזה שיזכור תמיד ענין מסירת נפשו לה’ כו’” - הרי ניגון זה נותן כוח וחיזוק בקיום התומ”צ”.

מבצע נש"ק • כשאנשי "עוצמה יהודית" חילקו נרות שבת באשדוד

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

  • שלום דובער כלפון , ד' ניסן התשע"ח, 21:55

    הזוי לחלוטין!!! ממתי צבא שתפקידו הוא לשמור על ביטחון בנ"י בכל התחומים והאופנים, נתקף בחרדה ומשפיל עיניים מהתקשורת (תשקורת בלע"ז)!!! רק אצלינו בארץ הקודש רגילים לראות את כל "ההולכים לפניהם" ראשי הממשלה שרים ראשי צבא וכדומה נפחדים ונרעשים מהתקשורת ועיתונאים!!!! וכשהמצב כך מה הפלא שלערבי מותר לזרוק אבנים על יהודים, ומותר לו לעלות להר הבית, ומתקדם בתואים בכלא, ואסור לפנות אותם מיישובים וכו' וכו ויהודי שרק יוציא מילה נגד שונאי ישראל ימ"ש ירוצו אליו כל השב"ק המשטרה והימ"מ לתפוס את הפושע האמיתי!!!!!!!!!!!!! מצב זה עוד יותר צריך לעורר אותנו בתפילה ודרישה לגאולה השלימה ע"י הרבי שליט"א משיח צדקינו שיאמר לגלות די ותרומם קרן ישראל ועלו מושיעים בהר ציון לשפוט את הר עשיו תיכף ומיד ממש למטה מעשרה טפחים!!! יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!!

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...