• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הכותל בידינו? • בג"ץ קיים דיון בנושא "הכותל המערבי"

אתמול (ראשון) קיים בג"ץ דיון בהרכב מורחב אודות "מתווה הכותל", בעתירה שהוגשה בהרכב של שבעה שופטים, בהם הנשיאה אסתר חיות, העתירו ארוני הרפורמים והקונסרבטיבים בכך שרצונם להתפלל בכותל המערבי "שריד בית מקדשנו" ככל העולה על רוחם היל"ת, ואינם מסכימים לפשרה שסוכמה בינם לבין המדינה • הסיפור המלא
הכותל בידינו? • בג"ץ קיים דיון בנושא "הכותל המערבי"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אתמול (ראשון) קיים בג"ץ דיון בהרכב מורחב אודות "מתווה הכותל", בעתירה שהוגשה בהרכב של שבעה שופטים, בהם הנשיאה אסתר חיות, העתירו ארוני הרפורמים והקונסרבטיבים בכך שרצונם להתפלל בכותל המערבי "שריד בית מקדשנו" ככל העולה על רוחם היל"ת, ואינם מסכימים לפשרה שסוכמה בינם לבין המדינה • הסיפור המלא

אתמול (ראשון) קיים בג"ץ דיון בהרכב מורחב אודות "מתווה הכותל", בעתירה שהוגשה בהרכב של שבעה שופטים, בהם הנשיאה אסתר חיות, העתירו ארוני הרפורמים והקונסרבטיבים בכך שרצונם להתפלל בכותל המערבי "שריד בית מקדשנו" ככל העולה על רוחם היל"ת, ואינם מסכימים לפשרה שסוכמה בינם לבין המדינה.

נציג המדינה, ד"ר יובל רויטמן, הודה בדיון: "המתווה משקף ניסיון ראוי, שבירכנו עליו, למוצא פתרון על דעת הצדדים כולם. אך אנו לא נמצאים שם היום לאור החלטת הממשלה שנובעת, מקבוצות שונות של האוכלוסייה שלא מסכימים לכך. גם אם נחזור למתווה זה לא אומר שדברים אלו יבוצעו". 

עוד הוסיף כי "נשות הכותל פועלות בכוח פיזי כדי להכניס ספרי תורה לרחבה העליונה. זה יוצר אי סדרים ובעיות".

השופט מלצר ביקש לברר במהלך הדיון מתי העבודות בקשת רובינסון יהיו מוכנות, כך שעותרים יוכלו לקיים תפילות באזור הזה, אך נציג המדינה לא יכל להתחייב על תאריך מדויק.

הצדדים הקרינו במהלך הדיון סרטונים שמציגים את הבעיה שנוצרה בכותל, במסגרתם נראו תמונות אלימות הכרוכות בחילול הקודש.

מי שהביע עמדה במהלך הדיון היה השופט עוזי פוגלמן: "לא בדיוק ברור מדוע שיניתם את ההחלטה. זה שאנשים מסוימים לא מרוצים זה לא מספיק. לא ברור מה הטעם המשפטי לשינוי ההחלטה". נציג הארגון הרפורמי ונשות הכותל אמר בדיון כי אלה הסכימו "לזוז הצדה" כדי לא לפגוע ברגשות המתפללים אך מחה: "מדוע המדינה לא מיישמת את המתווה ומציעה הסדר מבזה?" כלשונו.

בעקבות הדיון, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) תקף את הרפורמים במליאת הכנסת באמרו:"ארגוני הרפורמים מנסים לקבל הכרה על גבו של המקום הקדוש ביותר לעם ישראל, האחדות הקיימת בכותל המערבי בין כל חלקי העם - דתיים כחילוניים, הינה לצנינים בעיניהם והם מנסים להפוך את המקום לזירת התגוששות. הניסיונות הללו לכרסם ולשנות מסדרי המקום לא יצלחו".

"זו קבוצה שהיא מזערית ביותר, שקרעה מסידור התפילה שלה את החזון לירושלים ולארץ ישראל, ופתאום היא דורשת אחיזה ומנסה לקעקע את האחדות במקום החשוב ביותר לעם היהודי באופן אנרכיסטי, כפורעי חוק שפועלים בפרובוקציות. הם לא מאמינים בתורה ואינם זכאים לאחוז בה, ובווודאי שלא לבזות אותה. האם הכנסת הייתה מאפשרת למי שאינו מאמין בקוראן לבזות אותו? איך אתם נותנים לגיטימיות לקבוצה הזו?".

יש להזכיר את דבריו החריפים של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על מאבקו בתנועת הרפורמים שאינן מודות בתורה מן השמים: "ידוע ההרס והחורבן שגרמו התנועות הקונסרבטיביות והרפורמים, תנועות שאינן מודות בתורה מן השמים, התורה ופירושה, הוא - תורה שבעל פה וכל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש - שהכל ניתן למשה מסיני" אלו דברים שכתב הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א במכתב מחודש סיון תשט"ז (המופיע ב"אגרות קודש" כרך יג עמ' קפח), המילים מדברות בעד עצמן על מאבקו של מלך המשיח ברפורמים כחלק מ"שלימות התורה והעם".

בשנה האחרונה התפרסמו נתונים בהם רואים במוחש את מפלתן של אשר "חרפו עקבו משיחך" מתרחש לנגד עינינו. משני מחקרים חדשים שפורסמו לאחרונה על יהדות ארה"ב עולה בין היתר, כי בשנת תשע"ז ובאלו שלפניה היא הפכה לפחות רפורמית, עוד פחות קונסרבטיבית - וממילא ליותר אורתודוקסית.

 

עשרות קצינים נגד גיוס בנות לתפקידי לחימה בצה"ל

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...