• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

עשרות קצינים נגד גיוס בנות לתפקידי לחימה בצה"ל

היום (ראשון) התפרסם מכתב בו כ- 70 קצינים במילואים בו דורשים: "לעצור המירוץ לשילוב בנות בתפקידי לחימה" • ידועה דעתו הנחרצת של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א נגד גיוס נשים בכלל לצבא, שהדבר מזיק לצבא לא רק מבחינה דתית ומוסרית, אלא גם מבחינה טכנית ומבצעית • הכתבה המלאה
עשרות קצינים נגד גיוס בנות לתפקידי לחימה בצה"ל
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היום (ראשון) התפרסם מכתב בו כ- 70 קצינים במילואים בו דורשים: "לעצור המירוץ לשילוב בנות בתפקידי לחימה" • ידועה דעתו הנחרצת של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א נגד גיוס נשים בכלל לצבא, שהדבר מזיק לצבא לא רק מבחינה דתית ומוסרית, אלא גם מבחינה טכנית ומבצעית • הכתבה המלאה

היום (ראשון) מתפרסם מכתב עליו חתומים כ- 70 קצינים במילואים אליהם הצטרף גם תת אלוף במיל׳ (בדימוס) וקצין רפואה ראשי לשעבר אריה אלדד העבירו לשר הביטחון אביגדור ליברמן מכתב תחת הכותרת "עצור המירוץ לשילוב בנות בתפקידי לחימה".

"אתר הגאולה" מביא את נוסח המכתב המלא: אנו, קצינים במערך הלוחם בשירות מילואים בצה"ל, שצה"ל הוא אחד הדברים היקרים ביותר לליבם, פונים אליך מתוך תחושת אחריות, שותפות והערכה למערכת הביטחון ולעומדים בראשה.

אנו עוקבים בדאגה אחרי שינויים משמעותיים שמתרחשים בצבא הנוגעים הן להגדרות יסוד של תפקיד הצבא והן למציאות בקרב היחידות הלוחמות בשטח. בשנים האחרונות, הוגבר באופן דרמטי שילוב נשים בתפקידי לחימה שונים, והוחלט על פתיחת מקצועות קרביים חדשים לנשים.

מסקנות מחקרים שביצע הצבא עצמו נוגדות באופן מוחלט את המהלך הזה ומציבות מעליו עננה גדולה ומטרידה, בייחוד לאור העובדה שהנתונים לא הובאו כראוי לעיני הציבור.

רק לאחרונה קיבלו הנתונים חיזוק מדאיג מדו"ח נקח"ל האלוף (במיל') יצחק בריק.

בין הנתונים הבעייתיים:

- הורדת רף האימונים

- שינוי בדרישות המבצעיות

- אחוזי נשירה גבוהים

- העדר מוטיבציה

- בעיות משמעת

- הפחתה בציוד הלחימה בעת פעילות מבצעית (עקב קושי בסחיבה מצד חיילות). בנוסף, נחשפנו לנתונים עגומים של מקרפ"ר המצביעים על פגיעה בריאותית קשה בקרב החיילות המשרתות ביחידות לוחמות, כגון: צניחת רחם, פגיעה ברצפת האגן, שברי מאמץ חמורים באחוזים גבוהים ועוד.

כמי ששותפים לאורך כל השנה - תחת פיקודו של הדרג הבכיר ותחת אחריותך המיניסטריאלית - לאחריות על תפקודו המבצעי של צה"ל ועל שלום החיילות והחיילים ובריאותם, אנו קוראים לך לעצור את המרוץ לשילוב הבנות בתפקידי הלחימה, לבטל את פקודת השירות המשותף ובכך למנוע פגיעה חמורה ומיותרת בעוצמתו של צה"ל, בנשים המתגייסות ובלוחמים המסכנים את חייהם למען שמירה על ביטחון ישראל.

בארגון "אחים לנשק" אשר עומד מאוחרי הוצאת המכתב אמרו ל'ערוץ 7', "למעלה משבעים קצינים לוחמים המשרתים באופן פעיל, במערך המילואים של מדינת ישראל אינם דבר של מה בכך. הדיון על שילוב הבנות בתפקידי הלחימה זהו דיון מקצועי שחייב להיעשות בשקיפות מלאה ובענייניות אמתית. לא יכול להיות שערכים חברתיים, יהיו טובים ככל שיהיו, כמו שוויון, אהבת האחר ופמיניזם יעקפו את ערך הניצחון ויותירו אותנו עם צבא פחות חזק ופחות ענייני. אנו מבקשים משר הביטחון לממש את התחייבותו עת כניסתו לתפקיד, לבטל את קיצור השירות ולהוציא את השיקולים החברתיים מצה"ל, צה"ל חייב לנצח ובשנת 2018 עדיין צריך יחידות שדה בעלות יכולות פיזיות גבוהות ויכולת התרכזות רק בלחימה".

יש לציין כי נשיא הדור הרבי מלך המשיח שליט"א הביע דעתו פעמים רבות נגד גיוס נשים לצבא, והתבטא שהדבר מזיק לצבא לא רק מבחינה דתית ומוסרית, אלא גם מבחינה טכנית ומבצעית, היות שהימצאותם של נשים בצבא גורם להתערבות של מתחים רגשיים בפעולות הצבאיות, ומפחית את כושר ההתרכזות של החיילים במשימה המבצעית שהוטלה עליהם.

הרבי שליט"א פוסק, כי החומרה של גיוס נשים לצבא מבחינה הלכתית הינו בגדר של 'אביזרייהו דגילוי עריות', ולדעת חלק מהפוסקים יש למסור על כך את הנפש, עד רמה של 'יהרג ואל יעבור'.

בנוסף לזה, הרבי שליט"א מדגיש שהדבר נוגע במיוחד לצבא יהודי, בו נדרש הסיוע האלוקי, המותנה בשמירה על קדושת מחנות הצבא, כפי שמפורש בתורה שבכתב: "כי ה' אלוקיך מתהלך בקרב מחניך, להצילך ולתת אויביך לפניך, והיה מחניך קדוש, ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחריך".

מכתב הקצינים (באיכות מלאה)

יוזמות ביום גאולה • מוקד ברכות בערבית

תמונות החטופים ששוחררו שהיו על חלון הבית חב"ד: השליח בראיון לעמי מימון

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...