• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המהפך המזרחי: מלך המשיח מנבא את התפרקותה של ברית המועצות

לחשוב שיבוא יום ויצאו היהודים מרוסיה היה כמו להכניס פיל בחור של מחט • אשה אחת הגיבה: "על מה הרבי מדבר, הנה לפני כמה דקות לקחו הק.ג.ב. את בעלי!" • נבואה בניגוד לתחזיות המומחים הסובייטולוגים - לא רק שאפשרו ליהודים לצאת אלא גם עזרו בזה • נבואה שכללה רצף של פעולות רוחניות להצלת היהודים - בסדרת הנבואות של "עובדות בשטח!" • יש נביא בישראל! פרויקט מיוחד של 'אתר הגאולה', פרק 7
המהפך המזרחי: מלך המשיח מנבא את התפרקותה של ברית המועצות
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מלחמת השם שבה כבר ניצח

הרבי חזה שתהיה יציאת יהודים מרוסיה והקומוניזם יפול לפני הגאולה!

בשיחת ש"פ חיי שרה תשנ"ב לפני אלפי שלוחים אומר הרבי: "ורואים בפועל איך שנפעל הוילחום מלחמות ה' וינצר בכמה וכמה ענינים - ודוקא מתוך מלחמה של שלום".

יש אומרים שכוונתו של הרבי היא לפעולותיו לפני ובעיצומן של המלחמות בארץ הקודש, מבצע סיני, מלחמת ששת הימים, מלחמת יום כיפור מלחמת של"ג, מלחמת המפרץ ועוד. אולם המלחמה שעליה התבטא בבירור שהיא מלחמת ה' וברור שבה גם ניצח היא המלחמה נגד ממשלת הזדון הסובייטית!

כבר לפני למעלה משלושים שנה הכריז הרבי שהמשיח שבדרך נלחם מלחמות ה' ופירט שזה כולל את המלחמה "להעביר ממשלת זדון מן הארץ". ממשלת הזדון הייתה ללא ספק זו ששלטה ברוסיה מאז המהפכה הקומוניסטית לפני שבעים שנה. ראשיה התחלפו מספר פעמים אך שיטתם הייתה דומה: מי שרק נחשד שאינו נוהג כפי שהם רצו נשלח מיד לסיביר אל האבדון והשכול. ללא כל עוול בכפם נשלחו מליוני בני אדם אל מותם. באכזריות נוראה פעלה מעצמה זו לחיסול כל עניין יהודי והספיגה הן את מרתפיה החסויים והן את אדמתה הגלויה בדם יהודי. היא גם זו שהסיתה את מדינות ערב נגד ישראל וספקה להן נשק למכביר כדי שיוכלו להילחם נגדנו.

הניצחון במלחמה המחתרתית הזו - התנבא הרבי - יהיה כאשר מאות אלפים יהודים יצאו מרוסיה, וייפתחו השערים ליציאת כל הנמצאים שם במיצר ובשביה ומלכות הרשעה תעקר. כאשר דבר זה יקויים - אמר הרבי - ידעו שמי שלחם נגרם ופעל כל זאת הוא המשיח וזה יהיה סימן שעומדים על סף הגאולה!

עוד הוסיף ואמר הרבי שלפני הגאולה תתקיים נבואת הנביא ישעיהו (ישעיהו מ"ג, ו'): "אומר לצפון תני" היינו שרוסיה שבצפון לא רק שלא תעכב אלא אף תסייע להתחלת קיבוץ הגלויות!

כיצד נלחם בהם הרבי? מעיד על כך אריה (לובה) אליאב, שהיה מזכיר בשגרירות ישראל ברוסיה:

"הרבי לא הפסיק לשלוח שליחים מיוחדים לרוסיה אשר פעלו שם במחתרת לעזור ולעודד במסירות-נפש לשמירת התורה והמצוות על אף סכנת הנפשות. חסידים, שנתפשו כשהם שומרים שבת או מלמדים ילדים תורה, עברו חקירות, מלוות בעינויים נוראים, ואם זכו לצאת בחיים מעינויים אלו נשלחו למחנות עבודה ששברו את גופם.

החסידים שידעו את הצפוי להם לא נרתעו. השלטונות היו סוגרים בתי כנסת, והחבדניקים היו מארגנים תפילות בבתיהם כשהסכנה להיתפש הייתה מוחשית. לא התירו תלמודי תורה, והחבדניקים היו מלמדים במרתפים ובעליות גג, וכשנתפש מלמד במקום ונשלח לארץ גזירה היו באים שניים במקומו ופותחים עוד תלמוד תורה מחתרתי. המוהלים החבדניקים היו מסתכנים יום יום ושעה שעה במילת ילדים יהודים וגם להורים שמלו את בניהם הייתה סכנה לא פחותה ואף הם לא ויתרו! ומי נתן את ההוראות ו'משך בחוטים' של הרשת המחתרתית הזו ברוסיה?

הרבי!

"אפשר לאמר בפה מלא" – חותם לובה אליאב – "לנוכח ההתעוררות היהודית הגדולה ברוסיה כי יש יהודי אחד שכולם חייבים לו תודה על יהדות רוסיה שנשארה: הרבי מלובביץ"!

***

לפנינו קטע מתוך יחידות של מר פיטר קלמס, אחד משליחיו של הרבי למחתרת ברוסיה:

חושבני שאתה יודע כי לא הרשיתי לאנשים מסויימים] לעזוב את רוסיה. אותם אנשים הנמצאים בארץ-ישראל לא שאלו את דעתי. הפעילים נוהגים בניגוד לאינטרסים שלנו בעת שהם עוזבים, ולוקחים עמם את ההנהגה, שכן הם משאירים מאחור את היהודים בכגוף בלי ראש. עשרה שוחטים, עשרה רבנים, עשרה מוהלים - היה להם הרצון לצאת משם, וכולם עזרו להם בזה. אתה מציל את נפשך שלך על חשבון מאות אנשים! שום דבר לא יקרה לו או ליהדותו אם יישאר שם עוד עשר שנים. וכנגד זה, מאות יושפעו ממנו וממראה זקנו ברחובות העיר! מי שנמצאים בסכנה רוחנית הכי גדולה, לאחר שהפעילים עזבו, הם הצעירים. להניח לפעילים לצאת מרוסיה הסובייטית – זהו חורבן ליהדות! דבר דומה קרה גם בפולניה, כאשר היטלר לקח תחילה את המנהיגים, ואז נפלה רוחו של העם, וזו הייתה תחילת השמדתו. דבר דומה קורה כעת ברוסיה הסובייטית.

אני חושב שהסובייטים נתנו להם לצאת בכוונה תחילה. עתה יש שם שלושה מליוני יהודים הנתונים לחסדיהם. פנה אלי אחד הפעילים, אשר החליט לחזור לשם; אני שכנעתי אותו שלא יעשה זאת: אתה הרי עכשיו אישיות בלתי-רצויה. כל מי שייצור איתך קשר, מיועד להישלח לסיביר; יעקבו אחריך בהתמדה; אין כל תועלת בכך עכשיו.

כל האמת על מותו של סטאלין

בדרך כלל שיטתו של הרבי היא בחסד וברחמים, אך כשאין ברירה... • כיצד בוטלה עלילת "משפט הרופאים" ברוסיה? • "...וברוח שפתיו ימית רשע" (ישעיהו יא, ד)

מוסקבה. כ"ו טבת תשי"ג (13.1.53). סוכנות הידיעות הרשמית של ממשלת סטאלין מודיעה: "נחשפה רשת טרוריסטית של רופאים הנמנים ברובם על הארגון היהודי הבינלאומי-הבורגני-הלאומני-ג'וינט'. רופאים אלו רצחו כבר שני קצינים ובקשו להתנקש במנהיגים ואנשי צבא נוספים. הרופאים נעצרו. החקירה בעיצומה".

כך החלה להתגלגל הפרשה הנוראה שלימים נודעה בשם "משפט הרופאים". ההסתה נגד היהודים הלכה וגברה מיום ליום. היה זה שיאה של מלחמת הטירוף שניהל סטאלין, מנהיג ברית-המועצות דאז, נגד היהודים. על יהודי ברית-המועצות נפל פחד גדול. בחרדה גוברת והולכת ציפן ל"משפט הראווה". היה חשש רציני שכאשר יורשעו הרופאים יעמדך יהודי ברית-המועצות בפני סכנה מוחשית של פוגרום חלילה. הצרות התחילו כבר בהווה. היהודים סבלו מחרפות וגידופים, הושפלו ונרדפך, לעיתים נזרקו בכח מרכבות נוסעות המוני יהודים פוטרו ממשרותיהם. הגיעו הדברים לידי כך שיהודים ממש פחדו לצאת לרחוב!

***

ברוקלין, ניו יורק. בחצר הרבי שחים הכל בהתרגשות אודות האירוע המפתיע כאשר חמישה ימים לפני פרוץ המאורעות ברוסיה חרג הרבי ממנהגו והוציא לאור בסתם יום של חול מאמר חסידות. תוכן המאמר: יכולתם של ישראל להתגבר על קשיי הגלות כי "מפי עליון לא תצא הרעות".

***

פורים תשי"ג. קהל גדול נאסף בבית מדרשו של הרבי לשמוח את שמחת הפורים. אל השמחה הפעם נלוותה דאגה עמוקה לגורלם של היהודים בברית-המועצות. לאחר מספר שעות בהן השמיע הרבי דברי תורה, שר ואמר "לחיים" עם הקהל, הרצינו לפתע פניו הקדושות וכשהוא נכנס לדבקות בפנים לוהטות פתח ואמר:

"כאשר הפילו את הצאר הרוסי נערכו שם בחירות. אל החסידים הגיעה הוראת הרבי דאז להשתתף בבחירות. אחד החסידים, מתמיד גדול ומופשט מהוויות העולם, הלך לקיים את ההוראה בדחילו וברחימו. בהגיעו למקום הבחירות פגש בחסידים אחרים, שהדריכוהו באשר לתהליך ההצבעה. לאחר הבחירות צעקו כל הנוכחים: "הורה, הורה, הורה" (ה"א שרוקה, רי"ש פתוחה) קריאת עידוד רוסית.

חסיד זה הצטרף לצעקה אך בלשון הקודש: 'הוא רע', 'הוא רע', 'הוא רע' בהתכוונו לצאר כמובן…".

ליבם של החסידים המשתאים קלט את המסר ובבת אחת פרצה מכל הפיות הקריאה:

הוא רע", "הוא רע', "הוא רע"... לאחר יומיים נודע שבאותה שעה ממש בהשמע הקריאה בהתוועדות הרבי - מת סטאלין הרודן העריץ. יהודי ברית-המועצות נשמו לרווחה ועמם כל יהדות העולם. מותו הפתאומי של הצורר הביא לשחרורם של כל הרופאים היהודים, שנעצרו בעלילה הזדונית ולסיומה המופלא של תקיפה נוראה בחיי היהודים בברית-המועצות.

***

ח"י אדר תשי"ג. לא חג ולא מועד ושוב מפתיע הרבי ומוציא לאור מאמר חסידות, אך הפעם כבר הבינו מיד את הקשר: במאמר מדובר אודות ייחודם של ישראל אל מול אומות העולם, וכוחם המיוחד של הצדיקים לפעול נפלאות באמצעות תורתם!

כעבור שלושים שנה בראש-השנה תשמ"ג אמר לפתע הרבי: אדמו"ר הצמח-צדק היה עושה בראש-השנה 'סדרים בפטרבורג' (עיר המלוכה הרוסית).

זמן קצר אחר כך מת ברזנייב, מנהיג ברית-המועצות דאז.

כעבור שנה בדיוק: ראש השנה תשד"מ, חזר הרבי על אותם מלים ממש ובאותה שנה מת ממלא מקומו של ברזנייב, יורי אנדרופוב. הדרך הוכשרה לקראת המהפך הגדול בברית-המועצות…

נבואה שהתגשמה אחרי שנים

נבואת הרבי מלך המשיח שליט״א בתהלוכת ל"ג בעומר תש"מ 30 שנה לנשיאות: "צריך למנות במקומם אחרים אשר לא רק שלא יפריעו את חינוך הילדים ברוח היהדות אלא גם יעזרו"

כאשר בן או בת ...מגיע לאביו או לאמו ומבקש ללמוד מהם יהדות - לימוד התורה וקיום המצוות, הרי החוק הסובייטי מעוגן בספר החוקים הסובייטי, מבטיח ושומר ומורה לכל מגיני החוק, עד לשוטר העומד ברחוב או בסמטה שאב או אם יכולים - ואף אחד לא יכול למנוע בעדם ללמד תורה את בנם או בתם במלוא המידה כולל קיום מצוותיה בחיי היום-יום כל אב ואם, כל סבא וסבתא יכולים לחנך את ילדיהם ונכדיהם כפי רצונם וכל המונעים בעדם הינם עבריינים, הם עוברים על החוק הסובייטי וצריך להורידם מתפקידם ולמנות במקומם אחרים אשר יתנהגו בהתאם לחוק הסובייטי ולא רק אשר לא יפריעו את חינוך הילדים ברוח היהדות האמיתית על פי תורתנו הקדושה ומצוותיה אלא גם ישמרו אותם ויעזרך להם.

נבואה שהתגשמה לאחר 12 שנה

בפאראד המסורתי שנערך בל"ג בעומר תש"מ, השתתפו אלפי יהודים מכל השכונות היהודיות בניו-יורק. ייצוג בולט היה ליוצאי רוסיה, שהגיעו באלפיהם, בעיקר משכונת ברייטן-ביטש, משם טיררר רכבות ("סאבוויי") ישירות לקראון הייטס.

במעמד אדיר זה, פתח הרבי לפתע בשיחה בשפה הרוסית. באותה שיחה אמר הרבי שלפי החוקה הרוסית מותר לכל אבא ואמא לחנך את ילדיהם כרצונם, כולל מצוות מעשיות הרבי אף אמר, שחוקה זו מחייבת כל אחד, כולל אנשי המשטרה והבטחון, ומי שמפריע להורים לחנך את ילדיהם בדרכי התורה והמצוות יש לרדוף ולשפוט אותו על פי החוקה הרוסית. הדברים היו נשמעים מופרכים לחלוטין, ועל רקע המצב באותה תקופה היה קל יותר להאמין שהאנושות כולה תעבור לגור על הירח...

חלפו שנים עשר שנים, והבלתי יאמן אירע. בלי שפיכות דמים, קרסה המעצמה הסובייטית בקול דממה דקה. היסטוריה של שבעים שנה באה אל קיצה. העולם כולו לא האמין שזה קורה, אבל אנחנו ידענו על כך שנים עשר שנים קודם לכן. כי דבריו של הרבי חייבים להתגשם.

והכל התגשם עד הפרט האחרון. לפני כמה שנים ביקר אחד השלוחים בקעמפ ברוח חב"ד בחרקוב, וראה שם קבוצת אנשי ביטחון ששומרים על הקעמפ. הם היו נראים מאוד מקצועיים, ויחסי העבודה עם האחראי שלהם היך נראים טובים ביותר. הוא ניגש למפקד ושאל אותו מה סוד המקצועיות שלהם. משיחתו איתו הבין שהוא היה גנרל בק.ג.ב., והם היו משרתים תחת פיקךרך! באותו רגע נזכר באותה שיחה, ובדבריו של הרבי, שגם אנשי המשטרה מחוייבים לחוקה הרוסית, וצריכים לאפשר לחנך ילדים יהודיים בדרכי תורה ומצוות.

וגם אם זה לוקח זמן - בדבריו של נביא הדור, הכל מתגשם עד הפרט האחרון.

כשמדען רוסי מחליט להאמין...

פרופסור ירמיהו ברנובר, יו"ר אגודת שמי"ר אגודת אקדמים שומרי מצוות יוצאי רוסיה

תורה ומדע ב'גדול'

"חוכמת אדם תאיר פניו" ובפרט חכם יהודי שחכמתו מוקפת בתורה ומדע כאחד.

פרופ' ברנובר, יהודי צנוע הליכות אשר חיוך מרגיע ולבבי נסוך על פניו תמיד, רשם לצידו הישגים, לא מבוטלים, בתחום התורה והמדע. הוא הכניס תחום מדעי חדש המכונה "מגנטו הידרודינמיקה". שיטה מיוחדת המסוגלת ליצור אנרגיה המבוססת על אנרגית השמש. כעת הוא משכלל מתקן DHM האמור להתמודד עם בעיית איכות הסביבה הנוצרת מניצול אנרגיית השמש לחשמל. (כל אלו בהדרכתו של הרבי, ששוחח עמו שעות על כך!)

פרופ' ברנובר ואנשי צוותו משתתפים בתוכנית IDS של משרד ההגנה של ארה"ב. הוא נחשב כמדען מוביל בתוכנית החלל לפיתוח שיטות כח DHM לייצור חשמל בחלל החיצון.

ובתחום התורני: הינו העורך הראשי של "באור התורה" כתב העת המופיע בעברית ובאנגלית, המוקדש לפילוסופית המדע ולבעיות החיים המודרניים באורה של התורה. הוא מחבר ספר "התשובה" - אוטוביוגרפיה ופילוסופיה, ספר שזכה לתהודה בין לאומית ותורגם ל5- שפות. המדען משמש גם כמרצה מבוקש בנושאים יהודיים ובמיוחד בשילוב התורה עם המדע.

כיו"ר אגודת שמי"ר הפעילה רבות עם יהודים אקדמאים ברוסיה ובקליטתם בישראל, וכמי שחזה את התגשמות נבואתו של הרבי וחווה אותה באופן אישי, יש לו בהחלט מה לספר…

"... ובקרוב כולם יצאו לחופש"

לחשוב שיבוא יום ויצאו היהודים מרוסיה היה כמו להכניס פיל בחור של מחט • אשה אחת הגיבה: "על מה הרבי מדבר, הנה לפני כמה דקות לקחו הק.ג.ב. את בעלי!" • נבואה בניגוד לתחזיות המומחים הסובייטולוגים - לא רק שאפשרו ליהודים לצאת אלא גם עזרו בזה • נבואה שכללה רצף של פעולות רוחניות להצלת היהודים - בסדרת הנבואות של "עובדות בשטח!"

יאמרו לך בזמן גורבצוב, הרודן הקומוניסטי הקשוח, שרוסיה תתהפך והקומוניזם ימכור את המכנסים' – לא תאמין! שרוסיה הצארית האכזרית, בעלת שערי הפלדה בחומה בצורה של אנטישמיות, שנאה וקרירות לכל יהודי - תהפוך יום אחד את עורה ותעזור ליהודים לצאת ממנה - לא תאמין!

אבל כשהרבי אומר.. המצב נראה אחרת...

באחד הימים מקבל פרופסור ירמיהו ברנובר,אחד מהבולטים והמפורסמים שבין מאות בעלי התשובה של חב"ד ברוסיה, הוראה מהרבי להודיע לכל הידידים ברוסיה שמכאן ולהבא המצב ישתפר ובקרוב כולם יצאו לחופש.

הוראה זו נראתה מאוד תמונה באותם ימים. השליט החדש ברוסיה, גורבצ'וב הצטייר בעיני כל המומחים העולמיים כמנהיג קשוח, שיעשה צרות לכל הנתונים תחת מרותו. פרופסור ברנובר לא שאל שאלות ומיהר לעשות כאשר נצטווה.

היו כאלה שהאמינו והיו ש...

החסידים ברוסיה קיבלו את דברי הרבי ללא שאלות, באמונה פשוטה. אחרים הביעו ספק: אשה אחת אמרה לפרופסור ברנובר "על מה אתה מדבר?! הרי רק לפני מספר דקות לקחו שוטרים את בעלי לחקירה." היו תגובות דומות נוספות שהרעיון נראה מאוד מופרך... ושזה חלום…

כשביקר גורבצ'וב בארץ נפגש עמו פרופ' ברנובר, וסיפר לו על מה שהרבי ביקש ממנו למסור ליהודי רוסיה, ביום עלותו לשלטון. השליט היה נדהם והמום: "אינני יכול להבין את זה. הרי לי עצמי, כשעליתי לשלטון - לא היה שום מושג באיזו דרך אבחר"...

לפני שרייגן עמד לצאת לביקור ראשון ברוסיה, עם עלות גורבצ'וב לשלטון, שלח הרבי אליו את אחד הסנטורים ובקשר שבביקורך ידבר עם השליט הסובייטי אודות שבע מצוות בני נח, וכחלק מכך, להקל מעולו על נתיניו. וראה זה פלא, לאחר שבמשך שנים רבות לא עלה בידי איש להשפיע על שליטי הקרמלין, קם הדבר והיה...

עיר בירושלים

פרופסור ברנובר מיהר לדרך לרבי על התגובות. הרבי ענה מיד והורה לו לחזור ולמסור להם שהוא קובע בוודאן שהמצב יתחיל להשתפר בהדרגה ובקרוב יוכלו כולם לצאת לחופש.

חלפו שנתיים והרבי אמר שמתקרב היום בו ייפתחו שערי רוסיה לרווחה ולכן ביקש לבנות עבור היוצאים עיר בירושלים. בדיעבד הסתפק הרבי בשכונה שתקלוט עולים חדשים אקדמאים ולשלבם באווירה של תורה וחסידות.

הסוף המוחץ

"בחודש אייר תשמ"ט הכריז הרבי כי שנת תש"נ תהיה שנת ניסים כמרומז בראשי התיבות. ואמנם בשנה ההיא נפתחו השערים וגם ליהודים שנשארו ניתן לפתע חופש דת מוחלט!

המהפכה ש''נכשלה''

איש אינו יכול להתכחש לעובדה שהדברים מתרחשים בדיוק כפי שמנבא הרבי מלך המשיח. אמנם לפעמים מעמיד אותנו הקב"ה בניסיון: המאמינים אנו בנביא הדור אשר שכינה מדברת מתוך גרונו אם לאו.

כך היה במלחמת המפרץ כאשר לנוכח הטילים הראשונים שנחתו עלינו היו שנקלעו ל"ספיקות באמונה": הרי הרבי הבטיח נפלאות?!

רק לאחר כמה ימים התחילו להיווכח בגודל הניסים.

ניסיון דומה עברנו בשלהי שנת תשנ"א כאשר נראה היה ששוב חוזר הקומוניזם הנורא לשלוט בברית-המועצות. טור של טנקים נע אל הבירה הסובייטית במטרה לשים קץ לכוחות הרפורמה והחופש, והעולם ש"רגע- לפני" נראה כמוכן לגאולה, שב לפתע לתקופת החושך של עריצות ומלחמה קרה. כהרף עין היה נשיא המעצמה האדירה נתון במעצר בית, מבודד מן העולם חסר כוח ומעמד, ואילו נשיא ארה"ב היה לפתע המום, בלול עשתונות. כל מי שטעם את אימי המשטר הקומוניסטי החל לרעוד. רבים משלוחי העלייה של הסוכנות מיהרו לנוס לישראל.

אצל קטני האמונה שלא מחסידי הרבי החלו גם השאלות: היכן נבואתו של הרבי שהבטיח עוד לפני פסח תנש"א שיהיו ניסים גדולים ויותר מניסי מלחמת המפרץ? (ראה מכתבו של הרבי בפרק אודות מלחמת המפרץ).

כיוון שהייתה זו תקופת החופש הגדול, שהו אז ברוסיה לא רק השליחים הרגילים של כל ימות השנה אלא מאות פעילים, בחורים ובחורות, שבאו לשם לארגן קייטנות, קייטניות, מועדונים ושאר מפעלי קיץ על טהרת הקודש. היהודים ברוסיה, שזה שבעים שנה שנותקו באכזריות ממורשתם, היו צמאים לכל דבר יהודי. הרבי, שדאג להם לאורך כל התקופה הנוראה במחתרת, המשיך לדאוג להם גם עתה ובגלוי.

שעות מספר לאחר תחילת המהפכה יצאה מחדרו הקדוש של הרבי הוראה ברורה: כפשוט ימשיכו בכל התכניות שלהם, כולל הקייטנות עד גמירא כמתוכנן. וה' יצליחם ויבשרו טוב.

בנוסף לכך נודע כי גם לפעילים, שעמדו לצאת למוסקבה לאחר פרוץ המאורעות, הורה הרבי שלא לשנות דבר מהמתוכנן.

הידיעה, שהתפשטה עד מהרה בכל העולם, הדהימה את הכל והרגיעה מיד את יהודי ברית-המועצות. הדברים הגיעו אליהם באמצעות שליחי הרבי הפזורים על פני כל המדינה, וגם הוריהם של עשרות ומאות צעירים וצעירות, שהיו בעיצומה של שליחות הדרכה בקייטנות, נרגעו מדאגתם.

ואכן המהפכה, שכולם היו משוכנעים שהיא עובדה מוגמרת, קרסה בתוך שישים שעות ונפילתה הביאה עמה מהפך ושינויים עצומים: הקומוניזם מת, ןקוימה במלואה נבראת הרבי: תעביר ממשלת זדון מן הארץ. הוקם משטר חדש שחרת על דגלו את האמונה בבורא העולם! כלומר שהתחילה להתקיים נבואת צפניה: "אז אהפוך אך עמים שפה ברורה לקרא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד"

היש נפלאות גדולות מאלו?

הלקח הגדול שעלינו ללמוד מכל זה הוא:

א. זכינו שהקב"ה בחר ומינה נביא אמת ועלינו להישמע לכל הוראותיו הן בענייני תורה ומצוות והן בעניני הנהגה יומיומית בכלל!

ב. גם היום מעמיד אותנו הקב"ה בנסיון: עלינו להאמין בנבואת הרבי אודות הגאולה הקרובה, וזאת גם כשנראה לנו, בעני בשר שלנו, קצת אחרת…

מלחמת המפרץ: נוסעים לארץ ישראל למרות הכל והניסים העצומים!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...