• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

השבת: נכנסים לשנת ה90 ליום הנישואין י"ד כסלו • סקירה מיוחדת

חסידי חב"ד ליובאוויטש בפרט והעולם החסידי בכלל מציינים בשבת קודש זו - י"ד כסלו - את יום החתונה המלכותית של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א והרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה • מדברי הרבי שליט"א: "זהו הרי היום בו נוצר הקשר שלי עמכם" • 'אתר הגאולה' מגיש סקירה מיוחדת ב"כתבה המלאה"
השבת: נכנסים לשנת ה90 ליום הנישואין י"ד כסלו • סקירה מיוחדת
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חסידי חב"ד ליובאוויטש בפרט והעולם החסידי בכלל מציינים בשבת קודש זו - י"ד כסלו - את יום החתונה המלכותית של כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א והרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא ע"ה • על החתונה התבטא הרבי שליט"א: "זהו הרי היום בו נוצר הקשר שלי עמכם, יעזור השם-יתברך שנראה פרי טוב בעמלינו…" • 'אתר הגאולה' מגיש סקירה מיוחדת ב"כתבה המלאה"

השידוך
בשנת תרע"ט אמר כ"ק אדמו"ר הרש"ב לבנו, כ"ק אדמו"ר הריי"צ, אודות שידוך לבתו "שיש לחשוב אודות בנו של לוי'ק" [הכוונה לכ"ק הרה"ק הגה"ח רבי לוי יצחק שניאורסון].

ביום שישי ערב שבת קודש פרשת תולדות, ג' בכסלו שנת תרפ"ט נערך באופן רשמי "קישורי התנאים" בין הרבי מלך המשיח שליט"א לרבנית מרת חיה מושקא שניאורסון, בתו של אדמו"ר הריי"צ. החגיגה התקיימה בעיר ריגא. בשבת פרשת ויצא, ביום י"א בכסלו, היה ה'שבת חתן' והוא עלה לתורה ("אופרופעניש") במנין של אדמו"ר הריי"צ. לאחר התפילה התקיימה התוועדות עם אדמו"ר הריי"צ, בו אמר מאמר ד"ה "וכל בניך למודי ה' ורב שלום בניך".

החתונה
שבועיים לאחר בואו בקשרי השידוכים, ביום י"ד בכסלו, התקיימה חגיגת הנישואין של הרבי בחצר ישיבת תומכי תמימים וורשא. מסדר הקידושין היה אדמו"ר הריי"צ שגם אמר את כל שבע-הברכות בדביקות. במהלך סעודת החתונה עבר אדמו"ר הריי"צ משולחן לשולחן עם מגבת מלצרים על כתפו, חילק משקה ובירך את המסובים. במהלך החתונה שוחח הרבי עם הרב מנחם זעמבא והרב מאיר שפירא. האחרון הגיע למחרת החתונה להמשיך את שיחתו עם הרבי מלך המשיח שליט"א ואף העניק לו את ספרו "אור המאיר" עם הקדשה, כמתנת חתונה.

סעודת החתונה נגמרה בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר. לאחריה נעמדו הקהל והאדמו"רים שהשתתפו בשמחה ורקדו יחד כמה פעמים בעיגול (כריקוד חסידי פולין). לאחר מכן רקדו אדמו"ר הריי"צ והרבי יד על כתף במהירות, כסגנון הריקוד החב"די, והאדמו"רים נפרדו לשלום.

אירוע מקביל ביקטרינוסלב
הוריו של הרבי מלך המשיח שליט"א נבצרו מלהשתתף בחתונה עקב איסור יציאה מרוסיה בעקבות פעילותם למען היהדות. הם ערכו במקביל אירוע חגיגי לציון חתונתם בנם. באירוע השתתפו ידידים רבים והשמחה הייתה גדולה, למרות העדרם של החתן והכלה ואף ערכו הרבנית חנה ואביה את ריקוד ה"מצווה טאנץ" (המקובל בחצרות החסידים מלבד חסידות חב"ד ליובאוויטש).

מעלת היום
בשיחת שבת פרשת וישלח, י"ד כסלו תשי"ד התבטא כ"ק אדמו"ר מלך המשיח שליט"א על יום נישואיו ואמר:
חתונה בכלל אצל כל איש פרטי — הוא עניין כללי. אבל אצלי — הרי על ידי החתונה הוכנסתי אחר כך בענינים כלליים כו'. זה היום שבו קישרו אותי עמכם, ואתכם עמי, וביחד נתייגע ונביא את הגאולה האמיתית והשלימה, יעזור ה' יתברך שנראה פרי טוב בעמלינו.

גוט יו"ט • יו"ד כסלו: חג הגאולה שמח!

וידאו נדיר: מלך המשיח מסדר קידושין

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...