• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

טורקיה במתקפה על סוריה וחיזבאללה

מלחמת האזרחים בסוריה נמשכת בכל העוצמה. לאחר התקיפה הטורקית הגדולה שהיתה בליל ששי, המשיך הצבא הטורקי לכתוש מהאוויר את הצבא הסורי בימים ששי ושבת.
טורקיה במתקפה על סוריה וחיזבאללה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

טורקיה תוקפת את סוריה וחיזבאללה, איראן מסתירה מידע
מלחמת האזרחים בסוריה נמשכת בכל העוצמה. לאחר התקיפה הטורקית הגדולה שהיתה בליל ששי, המשיך הצבא הטורקי לכתוש מהאוויר את הצבא הסורי בימים ששי ושבת.

טורקיה נהנית מעליונות אווירית כמעט מוחלטת בזירת הפעילות, היות וחיל האוויר הסורי, שמנה בעבר כ- 500 מטוסי ומסוקי קרב, מונה כיום לכל היותר כ- 100 מטוסי קרב פעילים, ומספר קטן של מסוקי קרב, כולם מתוצרת ברית המועצות לשעבר, שסופקו לסוריה לפני עשרות שנים. המטוסים המתקדמים ביותר בסוריה הינם מטוסי יירוט מיג 29 , ומפציצי סוחוי 24, ששניהם סופקו לחיל האוויר הסורי בסוף שנות השמונים למנינם (לפני למעלה משלושים שנה!), וכמעט שלא עברו שדרוגים מאז.

חיל האוויר הטורקי, לעומת זאת, מבוסס ברובו על כ- 240 מטוסי קרב איכותיים מדגם 16-F (כשליש מתוכם מהגירסאות היותר חדישות שלו, וגם השאר עברו ברובם שדרוגים), וכן על 54 מטוסי פאנטום שהושבחו ע"י ישראל (לרמה דומה לזו של ה"קורנס 2000"). ישנם גם מטוסים ישנים יותר, כדוגמת ה 5-F, שחלק גדול מהם באחסנה. בנוסף לכך, מפעיל חיל האוויר הטורקי גם כ- 100 מל"טי קרב חדישים מכמה דגמים.

חיל האוויר הסורי סובל מנחיתות בולטת גם בתחומי הבקרה האווירית, המודיעין, הלוחמה האלקטרונית והסייבר. אמנם, לרשותו עומדות סוללות נ"מ 300-S חדישות, אולם נראה שהרוסים מעורבים בתפקודן, והם אינם ממהרים להפעיל אותן נגד חיל האוויר הטורקי, על מנת לא להחריף את המתיחות בין רוסיה לבין טורקיה, ולהדרדר למלחמה גדולה ביניהן.

לכן, ועל רקע היתרון הטורקי הבולט, הופעל חיל האוויר הטורקי באופן מסיבי בימי ששי ושבת, והשמיד למעלה מ- 30 טנקים, כ- 30 תותחים, וכעשרה נגמ"שים. בנוסף לכך תקף חיל האוויר הטורקי בסיס של חיל האוויר הסורי בקווירס, השמיד את סוללות הנ"מ החדישות מדגם "פאנציר" שהגנו עליו, והשמיד מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר הסורי.

נראה שמתחילת ההפצצות (בליל ששי), ועד עכשיו, הושמדו למעלה מ- 60 טנקים סורים, יותר מ- 50 תותחים, עשרות נגמ"שים, ונפגעו מאות רבות של חיילים סורים. אין ספק שמדובר במכה קשה לצבא הסורי, והדבר מתבטא גם בשטח. המורדים החלו ביום שבת במתקפה גדולה, ולראשונה מזה כמה חודשים זכו להצלחות ניכרות. הם כבשו, בסיוע הפצצות טורקיות כבדות, כפרים ועיירות חשובות מידי הצבא הסורי במחוז אידליב, והדפו את מתקפות הנגד שניסו הסורים להוציא לפועל.

בלחימה הטורקית משתתפים גם כוחות קרקעיים רבים שהוזרמו לאזור בשבועות האחרונים, וכוללים מאות טנקים, מאות תותחים ומשגרי רקטות, מאות רבות של נגמ"שים ורכבים ממוגנים, וכ- 12-15 אלף חיילים.

העימות בין טורקיה לבין סוריה יכול להסלים במהירות לכדי מלחמה של ממש, בין שני צבאות שעוינים את ישראל - "למכה מצרים בבכוריהם - כי לעולם חסדו!"

חיזבאללה סופג אש
ישנם דיווחים רבים מלבנון וגם מסוריה על פציעתם של לפחות 50 לוחמי חיזבאללה בתקיפות הטורקיות, ועל הריגתם של 10 מלוחמי הארגון. נראה שהטורקים פעלו ישירות נגד מטרות של הארגון, ואף השמידו את אחת מהמפקדות שלו. חיזבאללה מצידו כבר הבטיח שינקום בצבא הטורקי.

חיזבאללה בצרות לא רק בשדה הקרב. התמיכה הכלכלית שלו מאיראן הולכת ומצטמקת (גם על רקע משבר הקורונה באיראן שמדרדר במהירות את כלכלתה), ובשבועות האחרונים הציבה קרן המטבע הבינ"ל לממשלת לבנון תנאים קשוחים ביותר בתמורה לקבלת הלוואה אותה ביקשה. המצב הכלכלי ההולך ומדרדר בלבנון בשנים האחרונות, גם בשל אובדן התמיכה של מדינות המפרץ - שהכריזו על ארגון החיזבאללה "ארגון טרור" ולכן לא מעבירות כספים לממשלת לבנון - הביא את המדינה לעברי פי פחת.

האבטלה במדינה הגיעה לשיעור של כ- 40 אחוז! והלירה הלבנונית איבדה כבר 60 אחוז מערכה. החוב החיצוני של לבנון נסק לכ- 165 מיליארד דולר - חוב עצום שאין לה שום סיכוי להתמודד איתו. לכן ביקשה לבנון בדחיפות הלוואות מקרן המטבע הבינ"ל. נציגי הקרן הגיעו ללבנון, בדקו ביסודיות את המצב במדינה, והציבו שורת תנאים - שכולם יפגעו בחיזבאללה...

בין התנאים: סגירת מעברי הגבול בין לבנון לסוריה (שמשמשים את חיזבאללה להברחות), פיקוח על נמלי התעופה והאוויר, ובקרה צמודה על משרדי הממשלה והבנקים. היות וכל הגופים הנ"ל מהווים מקורות הכנסה לחיזבאללה, שעושה בהם כרצונו, לכן קבלת התנאים של קרן המטבע תביא למכה אנושה לארגון. לאידך גיסא, אם לא ייענה לתנאים אלו - תידרדר לבנון למצב של חדלות פרעון כלפי הנושים הרבים שיש לה, וחיזבאללה יהיה האשם הישיר בכך. לכן, נמצא כרגע הארגון בין הפטיש לסדן, ונתפלל כולנו לנפילתו בעזרת ה' יתברך.

איראן ממשיכה להסתיר מידע
היום פורסמו נתונים על גודלו האמיתי של משבר הקורונה באיראן, ועל פיהם מתו עד היום כ- 210 איראנים (ולא רק עשרות בודדות כפי שטוען המשטר). מרבית הקורבנות הם בבירה טהראן ובעיר קום. המידע נסמך על מקורות במערכת הבריאות באיראן (אם כי כרגע המשטר הרשמי עדיין מכחיש את הדיווחים הללו). על פי כל הגורמים העוסקים בנושא, אין ספק שאיראן אכן מסתירה מידע חשוב מאזרחיה.

היום גם פורסם שמת אחד מחמשת חברי הפרלמנט שנדבקו מהוירוס, וישנם דיווחים על כך שלקה בוירוס גם הגיס של בנו של מנהיג איראן חמינאי ימ"ש.

ככל שעובר הזמן, כך מתגלה האמת גם באיראן. היום, הודיע בכיר בביה"ח בקום, שכבר יש 652 נשאים של הוירוס באיראן, בעוד שמשרד הבריאות הודה רק ב- 593. אמנם, אין זה פער גדול, אך הוא מלמד על כך שהנתונים אכן מוטים ומסולפים ע"י המשטר. העובדה שהמשטר באיראן מסתיר את המידע מקשה מאוד על ההתמודדות עם המשבר באיראן, מכיוון שלא מטפלים כראוי שבכל מי שצריך לבודד אותו, וגם לא מונעים כניסה ממדינות שבהן יש התפרצות חמורה, ולכן המשבר באיראן הולך ומחריף במהירות, והאזרחים באיראן מאבדים את שאריות האמון האחרונות שלהם במשטר הדיכוי והרשע.

עובדה מדהימה היא שמספר גדול יחסית של נדבקים הוא מההנהגה האיראנית - ביניהם סגן שר הבריאות, סגנית הנשיא, שר המשפטים לשעבר, ראש הוועדה לבטחון לאומי, חמישה חברי פרלמנט ועוד. אל מול עינינו קורסת הנהגתה של פרס המודרנית, והעובדה שזה קורה דווקא בחודש אדר - שבו אנו חוגגים את חג הפורים, ומודים לה' על הצלתנו מידי המן הרשע - הצורר העמלקי שהיה בפרס ושכרת ברית עם אחשוורוש מלך פרס - היא השגחה אלוקית גלויה ונסית.

הציווי של חז"ל עבורנו בתקופה זו הוא ברור ופשוט: "משנכנס אדר מרבין בשמחה" (מסכת תענית דף כ"ט עמוד א', הובא להלכה במגן אברהם אורח חיים סימן תרפ"ו) - ודווקא ע"י שמחה ובטחון בה' יתברך, אנו נזכה לראות יותר ויותר נסים ובטוב הנראה והנגלה דווקא. חודש אדר שמח ומבורך!

מאת: אבישי אפרגון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" תל אביב, פרשן לעניני צבא ובטחון

איראן בהיסטריה

המסמכים שנחשפו מגלים: נביא הדור צודק!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...