• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

איראן בהיסטריה

מקורות רשמיים באיראן דיווחו על הידבקותה של סגנית נשיא איראן לעניני נשים ויחסי משפחה, מעסומה אבתקכאר, בוירוס הקורונה. הדיווח בא בהמשך להודעות על כך שגם סגן שר הבריאות נדבק בוירוס, וכך גם שר המשפטים האיראני, וראש מחוז קום
איראן בהיסטריה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

איראן בהיסטריה
שבוע שעבר דווח מפי מקורות רשמיים באיראן על הידבקותה של סגנית נשיא איראן לעניני נשים ויחסי משפחה, מעסומה אבתקכאר, בוירוס הקורונה. הדיווח בא בהמשך להודעות על כך שגם סגן שר הבריאות נדבק בוירוס, וכך גם שר המשפטים האיראני, וראש מחוז קום.

היום הודיע ראש הוועדה לבטחון לאומי ויחסי חוץ של הפרלמנט האיראני - מוג'טבה זולנור - שגם הוא נדבק, והוא כרגע בבידוד. תפקידו של מוג'טבה הינו אחד הבכירים ביותר בפרלמנט האיראני.
גם אחד מחברי הפלמנט, מחמוד סאדקי, נדבק בוירוס.

יתירה מזו, הדיווח על הידבקותה של סגנית הנשיא, הינו משמעותי ביותר, משום שבאיראן התפרסם שרק אתמול היא ישבה במסוך לנשיא איראן רוחאני במהלך ישיבת הממשלה, וכעת ישנו חשש באיראן שגם נשיא המדינה נדבק בוירוס!

כמו כן דווח שאיש דת בכיר, ודיפלומט לשעבר (שגריר איראן בוותיקן) - מת מהוירוס.

מכל הדיווחים הנ"ל נראה בבירור שהוירוס מצא את דרכו לתוככי המערכת הפוליטית הבכירה ביותר באיראן, ונראה שהימים הקרובים יביאו איתם דיווחים רבים נוספים על כך.

*צעדים דרמטיים באיראן*
באיראן דווח היום על 104 מקרי הידבקות חדשים, ובסך הכל על 26 מתים. אולם, נתונים אלו נראים רחוקים מאוד מהמציאות, וישנם דיווחים רבים על כך שהשלטונות מעלימים באופן שיטתי מידע רב הנוגע להתפשטות הוירוס ברחבי איראן. ארגון הבריאות העולמי פרסם את הערכתו על המצב באיראן, ולדבריו מספר הנדבקים גבוה בהרבה, אולם שלטונות איראן אינם מפרסמים את המידע על נדבקים שמצבם קל. עובדה זו מונעת את האפשרות לבודד את האזרחים הללו, ובכך נמנעת מהציבור האפשרות להתגונן בפני התפשטות הנגיף.

יודגש כי גם על פי הנתונים המינימליים הנ"ל, איראן היא המדינה בה הוירוס התפשט במידה הרבה ביותר (אחרי סין).

בעקבות ההתפשטות המהירה של הנגיף באיראן הודיעו הרשויות היום על מספר צעדים דרמטיים, וביניהם ביטול של תפילות יום הששי ההמוניות בעיר הבירה טהראן, ובערים נוספות, וכן איסור מוחלט על כניסת אזרחי סין לאיראן. כמו כן המליצו הרשויות לכל אזרחי איראן לבטל את כל הנסיעות שאינן הכרחיות.

הדרדרות כלכלית מהירה
כפי שכבר כתבתי, התפשטות הוירוס באיראן, בצירוף העובדה שהשלטונות לא פועלים באופן הנמרץ ביותר על מנת לבודד את הנדבקים, וגם ממשיכים להעלים מידע מהאזרחים - יביאו להדרדרותה של איראן, במיוחד כלכלית.

האיסור על כניסת אזרחי סין - שהיא שותפת הסחר הבכירה ביותר של איראן (40 מיליארד דולר בשנה שעברה), וסגירת מעברי הגבול והתנועה האווירית לאיראן מצד מדינות רבות - ביניהן טורקיה, עיראק, אפגניסטאן ואיחוד האמירויות - שקולטות ביחד עם סין 70 אחוז מהיצוא האיראני - יביאו לפגיעה חמורה ביותר במה שעדיין נותר מכלכלת איראן לאחר הסנקציות הקשות שהטילה עליה ארה"ב.

כמו כן, ענף התיירות באיראן - שהינו אחד הענפים הרווחיים ביותר, שגם לא נפגע משמעותית עקב הסנקציות, והכניס כ- 12 מיליארד דולר שנה שעברה - נפגע כעת באופן אנוש, עקב סגירת (או לפחות צמצום) התנועה לאיראן, וההבנה העולמית שהיא הפכה להיות מוקד של וירוס הקורונה, וזו מכה עצומה נוספת לכלכלת איראן.

מבחינה צבאית, ברור כי נפילת הכלכלה האיראנית מפילה ביחד עימה גם את כל המערכות באיראן, וביניהן גם הצבא. כמו כן, ראויה לציון הודעת אחד מהדוברים הבכירים של "משמרות המהפכה" אתמול, שאמר כי עכשיו כל משאבי ויכולות הצבא האיראני ומשמרות המהפכה מופנים למאבק בוירוס הקורונה. יש לציין כי סין גם היא אחת המסייעות לבנין הכח הצבאי האיראני, וחסימת כניסתם של אזרחים סינים למדינה תפגע בצבא האיראני פגיעה משמעותית.

מאת: אבישי אפרגון, פרשן לעניני צבא ובטחון, ראש ישיבת "דרכי תמימים" תל אביב
להצטרפות לקבוצה

חיסול הארכי מחבל קאסם סולימאני

המכתב ששלח הרבי שליט"א מלך המשיח לנשיא ארצות הברית לאחר נסיון ההתנקשות בחייו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...