• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

כחלון 'מלבין' לערבים 40,000 בתים

שר האוצר כחלון הודיע על הלבנת בניה לא חוקית של כ40000 בתים במגזר הערבי בתוך הקו הירוק. בשורה טובה לעברייני בנייה. השטות של חבורת השלטון בירושלים, שבגללה השתלטו הבדואים על כל הנגב חוזרת על עצמה בגדול בוודאי ערה ובגליל. לא לדאוג, בסופו של דבר הם בונים את הבתים בשביל היהודים.
כחלון 'מלבין' לערבים 40,000 בתים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שר האוצר כחלון הודיע על הלבנת בניה לא חוקית של כ40000 בתים במגזר הערבי בתוך הקו הירוק. בשורה טובה לעברייני בנייה. השטות של חבורת השלטון בירושלים, שבגללה השתלטו הבדואים על כל הנגב חוזרת על עצמה בגדול בוודאי ערה ובגליל. לא לדאוג, בסופו של דבר הם בונים את הבתים בשביל היהודים.

שר האוצר מימש את תוכניתו להורדת מחירי הבתים. אבל רק לערבים, שבונים בלי אישורים, ובלי לשלם על מיסים וקרקע, בלי וועדות וכלום.

לפי דרישת הח"כים הערבים והדרוזים, נתניהו וכחלון סיכמו: כ־40 אלף בתים בלתי חוקיים לא ייהרסו. התוכנית לא תחול על בנייה פיראטית בשטחי מדינה. הרשויות יידרשו להשלים בתוך שנתיים את הליכי ההלבנה.

בשורה טובה לעברייני בנייה: ראשי הרשויות ברחבי הארץ התבשרו שלשום (רביעי) כמעט רשמית על "הקפאת צווי הריסה בבניית בתים על אדמה פרטית ללא היתרים". במכתב ששלח חבר הכנסת אכרם חסון ממפלגת כולנו נאמר שראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, האחראי על מנהל התכנון, החליטו "להקפיא את צווי ההריסה באדמות פרטיות של אזרחים מכלל המגזרים, ערבים, יהודים ודרוזים, למשך תקופה של שנתיים". ההקפאה לא תחול על מבנים שנבנו ללא היתר על אדמות מדינה.

בתמונה עוד אחד מאלפי ארמונות בוואדי ערה. מי צריך לשלם מיסים על בניה ופיתוח וקרקע, וארנונה?! רק היהודים. צילום ממפות גוגל

במכתב צוין ש"בתקופת ההקפאה על ראשי הרשויות לקדם תוכניות מתאר ותוכניות מפורטות". לדברי חבר הכנסת חסון, הצדדים הגיעו לסיכום לבקשתו. לפי הסיכום, הקפאת ההריסה תחול על כל צווי ההריסה שהוצאו נגד בתי מגורים שאזרחים בנו על אדמתם הפרטית בתוך שטח השיפוט של היישוב, קרי בתוך הקו הכחול. כמו כן יינתנו תמריצים לרשויות להאצת התכנון.

"אנחנו מדברים על 40 אלף בתים במגזר הלא יהודי במדינת ישראל, שהוקמו ללא היתרי בנייה וללא תכנון", אמר ח"כ חסון ל'מקור ראשון'. "השר כחלון ישב אצלי בדלית אל־כרמל, הבין את הבעיות ושמע את טענותינו שאי אפשר לדרוש מבני המיעוטים הערבים, הבדווים והדרוזים לקיים חוק כשהם לא זהים מול החוק. אין לנו נקודת זינוק שווה לזו של המגזר היהודי, ולכן אי אפשר לדרוש מהציבור שלנו להתנהל לפי החוק".

ארמון, ככל הנראה לא חוקי, צופה על כביש 65. צילום ממפות גוגל

חסון מסביר שכעת יתאפשר לראשי הרשויות לסיים את כל התכנון בשנתיים הקרובות, ובכך לסתום את טענותיהם שאין תוכנית מתאר ליישובים שלהם. לפי הסיכום יקבלו ראשי הרשויות סיוע בתקציב התכנון, וגם בהדרכה. אנשי מנהל התכנון יגיעו ליישובים, ישמעו את הצרכים ויסייעו לתכנון רציני ומסודר.

"למה להביא אזרחים להליכים משפטיים ולהרוס להם את החיים בתיק פלילי, כאשר אנחנו יודעים שבתכנון החדש בתיהם יהפכו לחוקיים?" טען חסון, אך הבהיר: "לא נאפשר בנייה בלתי חוקית. יש הרבה תוכניות במגזר הערבי שנמצאות בתהליך תכנון ומחכות לאישור".

מאיר דויטש, מנהל מחלקת מדיניות בתנועת 'רגבים', מעביר ביקורת על הצעד. במגזר הערבי יש הרבה יותר תוכניות מתאר מאשר ליהודי, אבל כאשר כל הישוב בונה באופן לא חוקי, מי מסתכל על תוכניות מתאר, ואחרי זה הם טוענים שאין, אבל יש, והרבה יותר מאשר במגזר היהודי. "זו לא הסדרת בנייה, זו הלבנת בנייה בלתי חוקית מצד אחד, ומנגד המשך בנייה לא חוקית.

גוזלים, משחיתים, גונבים חשמל ומים, לא משלמים מיסים, מצפצפים על החוק ויוצאים נשכרים בדיל עם חבורת השלטון בירושלים. צילום ממפות גוגל.

מאיר דויטש הוסיף: "עוד בזמן שאופיר פינס היה שר הפנים, הייתה הנחיה להפסיק את צווי ההריסה. ההנחיה הזו נתנה את ההזדמנות לבנייה בלתי חוקית בנגב, שהיום כבר אי אפשר להשתלט עליה. מה שאנחנו רואים היום זו הלבנה של בנייה בלתי חוקית כדי להימנע מעימות. אנחנו חוששים שמה שייווצר הוא גל גדול של בנייה בלתי חוקית חדשה".

מה שהציונות לימדה את הבדואים

שלימות הארץ: סקירה על מלחמתו של מלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...