• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

"דבר מלכות": המקור האובייקטיבי היחיד למצב העכשווי

בנאומו בכנס "ברוכים הבאים" מ770 מעורר הרב לוי הלפרין על דברי הרבי שליט"א מלך המשיח שכל יהודי צריך לפעול בכל הדרכים להפצת ענייני עניני גאולה ומשיח ושזוהי הדרך הישרה הקלה והמהירה להביא את הגאולה בפועל. דווקא כעת צריכים ללמוד מידי יום בנושאים אלו כדי לחיות את המציאות האמיתית "ימות המשיח כפשוטו"
"דבר מלכות": המקור האובייקטיבי היחיד למצב העכשווי
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

צפו בנאומו של הרב לוי הלפרין, משפיע בישיבת חב"ד דעת ברחובות, בכנס ברוכים הבאים מ770, שאורגן על ידי האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה בשבוע שעבר.

עם ישראל עומד בסיטואציה בלתי אפשרית מצד אחד המצרים, מצד שני הים, מהצד השלישי המנהיגים הרופסים של המדינה מי מדבר על האמריקאים וכדומה ואז החב"דניקים נחלקים לארבע כיתות:

הכת הראשונה אומרת מפה לים: נחלק דאודורנטים לחיילים, מנות חמות, סיגריות, דברים אלוקיים: חת"ת במקירפולים, גופיות ציצית(צבאיות כמובן).

הכת השניה אומרת נתנה ראש ונשובה מצרימה: באו נחזור לגוש קטיף נחור לתשל"ד.

הכת השלישית אומרת נילחם: נצטרף לצה"ל צריך לכסח אותם, את כל הערבים.

הכת הרביעית אומרת נתפלל: איך אפשר לשכוח את הרב קותי כ' כ"ב ס"ט הפרק של הרבי שליט"א מלך המשיח ק"ל קכ"ב.

ורק הקב"ה אומר ויסעו! קדימה לגאולה, כל הפתרונות האלה טובים, למצב של גלות למצב נפשי של גלות, ולא שלא צריכים את כל זה צריכים להתפלל צריכים לכסח וצריכים לחזור וצריך לעזור לחיילים.

זה באמת שונה קצת מהארבע כיתות המקוריות, אבל כל אלה צריכים להיות כתוספת, כעניין צדדי מכורח המציאות והמצב ולא כשליחות ותפקיד חיינו.

אנחנו לא רוצים להשאר ככה, אנחנו רוצים התגלות, מלאה ומושלמת, רוצים את בית המקדש יורד משמיים, רוצים את כנס ברוכים הבאים האמיתי שכל עם ישראל יחזור ביחד ל770 לבית המקדש!

אז איך ויסעו? לאן ויסעו? בשביל זה יש וויז שיכוון אותנו שלא להתבלבל גם כשקשה וגם כשקל.

עם ישראל נמצא בסיטואציה הפוכה: שנות הנפלאות, גילוי אלוקות בלתי רגיל, חב"ד בתפארתה השלוחים נמצאים בכל העולם הופכים את העולם, בונים, פועלים, עושים, הרבי שליט"א מלך המשיח שופך גילויים בקצב בלתי רגיל שיחות ודולרים ועוד שיחות ודולרים וקונטרסים.

והדיבורים על משיח שמתחממים ומתלהטים מיום ליום.

רק עכשיו עם ישראל במו עיניו את הניסים את התגשמות הנבואה של הרבי שליט"א מלך המשיח במלחמת המפרץ, הכל נראה ורוד, מוצלח מתמיד ואז מגיע הרבי שליט"א מלך המשיח ואומר "הכל היה ללא הועיל, מעכשיו צריך לקחת אחריות" איזה אחריות? מה נעשה? איך נפעל גאולה? מזל שיש וויז שמכוון אותנו מה לעשות! כן כן הוויז זה הרבי שליט"א מלך המשיח בכבודו ועצמו.

קצת יותר משבוע אחרי השיחה ההיא, בשבת תזריע מצורע אז הדבר המלכות נפתח בהתייחסות ישירה לשיחה של האחריות, וככה אומר הרבי שליט"א מלך המשיח: "בהמשך להמדובר ומודגש ביותר בזמן האחרון ממש על-דבר הצורך בפעולתו של כל אחד ואחד מישראל לעשות כל התלוי בו להביא את משיח צדקנו בפועל ממש תיכף ומיד ממש".

ומיד הרבי שליט"א מלך המשיח מורה את הדרך באיזה דרך לנסוע, לא בדרך משובשת, לא בדרך ארוכה וקצרה, לא בדרך קצרה וארוכה, לגאולה נוסעים בדרך קצרה ומהירה! או יותר מדויק "הדרך הישרה הקלה ומהירה מבין כל דרכי התורה" ומה הדרך הזאת? "לימוד התורה בעניני מלך המשיח ובעניני הגאולה שנתבארו בריבוי מקומות".

חסידים! תמימים! חייבים ללמוד גאולה ומשיח! איזה ביטוי יכול להיות יותר מופלא מהדרך הישרה? מישהו פה רוצה ללכת עקום? 

אנחנו צריכים להכריע את המערכה! לנסוע קדימה! לא ללהתקע בתשל"ד ולא בתשנ"ד אנחנו בתשפ"ד בימות המשיח, בגאולה, רוצים הכרעה סופית!

הדרך הישרה היא לימוד גאולה ומשיח ולא רק לעצמי, לא רק בעשרה, אלא גם ללמד אחרים, להסביר! 

בשיא ימי הנפלאות כאשר השלוחים התאספו ובאו מכל רחבי תבל, כשהם מאושרים על העבודה הנפלאה שלהם הרבי שליט"א מלך המשיח הסביר שעכשיו נשארה רק עבודה אחת "לקבל פני משיח צדקנו" ואיך? איך מקבלים פני משיח? בלימוד!

ובלשנו הקדושה: "על-ידי שהוא מסביר את ענינו של משיח, כמבואר בתורה שבכתב ובתורה שבעל-פה, באופן המתקבל אצל כל אחד ואחד לפי שכלו והבנתו, כולל במיוחד – על-ידי לימוד עניני משיח וגאולה, ובפרט באופן של חכמה בינה ודעת". 

רק כדי להבהיר למי שלא בטוח אז הרבי שליט"א מלך המשיח אומר: "והיות שזוהי העבודה בזמן הזה, הרי מובן שזה שייך לכל אחד ואחד מישראל, ללא יוצא מן הכלל".

הרב פיזם משדרות סיפר לי פעם שהוא היה ברחוב בזמן של אזעקה והוא החליט לעמוד ולהסתכל מה כולם עושים ואז הוא רואה שאנשים שהיו במדרכה הימנית רצים למדרכה השמאלית והאנשים שהיו במדרכה השמאלית רצים למדרכה הימנית, הם פשוט התחלפו. מה ההגיון? אין הגיון? כשיש אזעקה אתה חייב לזוז מהמקום אתה לא יכול להישאר אדיש אתה חייב לעשות משהו.

אותו דבר כאשר המלך המשיח שליט"א בא ואומר "עשו כל אשר ביכולתכם" צריך לעשות משהו!

כאשר "מתרעשים ומתבהלים" צריך לעשות משהו! מה עושים? לומדים ומלמדים.

דבר נוסף: "משיח וועט שטיין אין גאזעטן" "כאשר משיח יבוא יכתבו על כך בעיתונים" ככה אמר אדמו"ר הזקן, אם בעיתון שקראתם הבוקר לא היה כתוב על משיח, כנראה שזה לא עיתון!

כולם כבר יודעים שהתקשורת, העיתונים, האתרים, זה לא מקור חדשות זה מקור להפצת אג'נדות, פרשנות, דעות, הם לא באים לתאר את המציאות האמיתית האובייקטיבית את מה שמתרחש, הם רוצים לתאר את הצורה שהם רוצים שנראה את המציאות הם רוצים להניע אותנו לחשוב דברים מסויימים.

יש רק מקור אחד אובייקטיבי לחדשות אמיתיות שמתארות את המצב כפי שהוא באמת, וזה לא קבוצת וואצפ ולא ערוץ בטלגרם ולא כל מיני דברים כאלה, מדובר על עיתון עיתון לבן עם אותיות שחורות אפילו מנוקד בשנים האחרונות. ובעמוד השער שלו כתוב "דבר מלכות". כן! כן! השיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח.

דבר פשוט שמה שיש לנו בראש בשכל, זה משפיע על החיים שלנו. הדברים שאנחנו קוראים או שומעים או רואים זה מה שמפיע עלינו, על התפיסת המציאות שלנו.

מישהו שאל פעם את החסיד הרב אלעזר קעניג איך את חיי כל כך משיח? אז הוא אמר לו תראה האמת גם לי פעם היה קשה, הייתי לומד את השיחות וכל מיני כאלה, אבל הייתי ירושלמי טוב היה לי רדיו כזה גדול הייתי שומע רדיו והכל היה הולך… ואז יום אחד קמתי תפסתי את הרדיו תפסתי את הרדיו וזרקתי אותו לצפרדע וזהו! מאז הכל בסדר.

אי אפשר להיות כל היום דבוק לחדשות ומידע ממקורות כלוכלים ולצפות לחיות גאולה, לצפות לגאולה, לצפות למשיח, לצפות לחיים מאושרים. אפילו הרבי שליט"א מלך המשיח בעצמו אומר שיש קושי: "רואים שישנו קושי ("עס קומט אן שווער") להחדיר הכרה והרגשה שעומדים על סף ימות המשיח". אבל הפיתרון לזה לא נמצא בעיתונים ובחדשות!

הפתרון לזה נמצא באותו עיתון לבן ומנוקד שהעצה לזה היא ע"י לימוד התורה בעניני גאולה! כי "כדי להתחיל "לחיות" בעניני משיח וגאולה, "לחיות עם הזמן" דימות המשיח, עי"ז שהשכל נעשה ממולא וחדור בהבנה והשגה בעניני משיח וגאולה שבתורה, ומהשכל מתפשט וחודר גם ברגש הלב, ועד להנהגה בפועל במחשבה דיבור ומעשה באופן המתאים לזמן מיוחד זה, שעומדים על סף הגאולה, ומראים באצבע ש"הנה זה (המלך המשיח) בא".

תכלס, כדי לחיות גאולה, צריך לצרוך גאולה ומשיח.

כמו שכל חב"דניק כבר יודע שכשיש לו בעיה הוא בודק את המזוזות, כי ככה התרגלנו כי ככה הרבי שליט"א מלך המשיח חינך אותנו לאורך שנים.

אותו דבר המלך המשיח נותן לנו את הדרך ואת הכלים לראות גאולה לחיות גאולה בכל דבר בכל עניין להגיב נכון ובצורה גאולתית לכל דבר שקורה לנו בחיים.

יש כאן הורים לילדים, יש כאלה שלא, כולם רוצים חיים טובים, כולם רוצים להיות שמחים, כל אחד רוצה חיי משפחה טובים, כל אחד רוצה לגדל ולחנך את הילדים שלו בדרך נכונה בדרך שמחה, כל אחד רוצה שיהיה לו מתוק בגשמיות כמובן גם ברוחניות.

בשביל זה צריך להיות חדור בגאולה ומשיח! בשביל זה צריך ללמוד כל הזמן! צריך שהבית יחווה את הלימוד! הרבי שליט"א מלך המשיח נותן לנו חיים של גאולה כפשוטו ממש, הרבי שליט"א מלך המשיח אוהב אותנו, הרבי שליט"א מלך המשיח מחובר אלינו, נמצא בתוכנו ונותן לנו אפשרות לגאול את החיים שלנו גאולה פרטית, כמובן גם את הגאולה הכללית.

ואם מישהו חיי כבר גאולה? מצוין, עכשיו הוא יכול לפתוח את העיניים ולראות שהגאולה כבר פה והמשיח כבר פה והוא נמצא ב770, הכנס הזה מיועד לכאלה שרק עכשיו פגשו אותו שם. איך הוא עושה את זה איך הוא פותח את העיניים? על-ידי לימוד גאולה ומשיח.

אז מה תכלס? כל אחד חייב לעשות, ללמוד גאולה ומשיח, האמת לצערי הרב, אני לא יכול להגיד שכל יום אני לומד גאולה ומשיח, זה קשה למצוא את הזמן, לא תמיד זה קל, חומרים רציניים, זה כבד, ספרים ארוכים, זה קצת מסובך.

אבל האמת בימים האחרונים, בשבוע האחרון, זכיתי ללמוד כל יום גאולה ומשיח, ולא רק בזכותי אלא בזכות הדברים שהרבי שליט"א מלך המשיח על "מלכות שבתפארת". ומכון מלכות שבתפארת שהוציאו עכשיו ספר נפלא. האמת היא שספר נפלא זה לא מספיק, זה תיאור לא מספיק חזק.

לראשונה, אני אומר באופן אישי עליי, לראשונה יש לי ספר שמתאים ללימוד כל יום זה לפי תאריך, אני לא צריך לזכור לאיפה הגעתי אתמול ולא לאיפה אני יגיע מחר ולא לעשות לעצמי איזה חלוקה שאין לה גבול ואז זה מסתבך. זה מחולק לפי ימים ולא רק לקרוא פתגם וללכת זה ללמוד, לפי נושאים, לפי עניינים, זה ערוך בצורה מסודרת זה לימוד מסודר, אבל זה לא ארוך מדי זה משהו הגיוני שכל אחד יכול כל יום.

מעלה נוספת שיש בספר, בשבילי, שאני פוגש הרבה אנשים מקהלים שונים, זה שהוא מביא את עניני הגאולה מכל חלקי התורה, תורה שבכתב, נגלה, מקורות בחסידות, ספרי גדולי ישראל השונים, ככה שאני תמיד יכול לקחת משהו ולהנגיש אותו ולהעביר אותו הלאה לאנשים, בהתאם לדברים שאליהם הם מתחברים. לקהל המגוון.

אפשר ממש, אני עושה את זה בערך, לייסד שיעור בבית עם המשפחה בספר הזה, כמובן עם מקורבים וכולי, וכמו שהרבי שליט"א מלך המשיח אומר בעצמו: "שכל אחד ואחדמישראל (האנשים – הן יושבי אוהל (ישכר) והן בעלי עסק (זבולון), וכן הנשים והטף, כל חד וחד לפום שיעורא דילי'), להוסיף בלימוד התורה (במיוחד) בעניני משיח וגאולה".

ולהורים שבינינו אז גם אם לא הספקתם ללמוד יום אחד או פעם אחד לפחות תדאגו שהספר יהיה מונח על השולחן, שהילדים יראו שאבא שלהם מונח בנסיעה לגאולה בדרך הישרה.

שידור חוזר: קבלת פנים לאורחים ששבו מ-770 ועצרת חיזוק והתעוררות לאור המצב בארץ הקודש

לא להסיח את השיח ממלך המשיח

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...