• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היכן קבע המשיח את דירתו

ערוץ יוטיוב "זמן הגאולה" (כדאי להירשם) מציג סרטון סכמטי בו נראית חלוקת ארץ ישראל לכהנים, לויים ולישראל לפי נבואת יחזקאל, כאשר כפר חב"ד מופיע במרכז השטח של מלך המשיח. ובקשר לזה סיפור מהרב זלמן נוטיק על חנוכת הבית לארמון למלך המשיח בכפר חב"ד
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ערוץ יוטיוב "זמן הגאולה" (כדאי להירשם) מציג סרטון סכמטי בו נראית חלוקת ארץ ישראל לכהנים, לויים ולישראל לפי נבואת יחזקאל, כאשר כפר חב"ד מופיע במרכז השטח של מלך המשיח. ובקשר לזה סיפור מהרב זלמן נוטיק על חנוכת הבית לארמון למלך המשיח בכפר חב"ד.

ARMK1

הרבי שליט"א מלך המשיח ביקש לא לפרסם בשטורעם את הנחת האבן פינה לארמון בשבילו, ליד בניין 770 בכפר חב"ד. למרות זאת, השמועה עברה מפה לאוזן, והגיעו למקום מאות יהודים. בין הנואמים היה יהודי זקן וסגי נהור בשם הרב אלתר הילביץ, שנשא דברים במקום. הפרטים מהנחת האבן פינה נמסרו בדו"ח עוד באותו יום למזכירות.

Alter_hilevich

בלילה, אחרי הטקס, הרבי שליט"א מלך המשיח התקשר למזכיר ושאלו פרטים על הארוע. הרב גרונר יודע שזמנו של הרבי שליט"א מלך המשיח קצר ביותר ניסה לתמצת את הדברים, אבל הרבי שליט"א מלך המשיח המשיך לשאול "נו"?... הרב גרונר מקריא עוד ועוד פרטים מהדו"ח, וברגע שהקריא על השתתופת הרב אלתר הילביץ, הרבי שליט"א מלך המשיח הביע שביעות רצון, וסגר את הטלפון.

מדוע הרבי שליט"א מלך המשיח התעניין כל כך דווקא ברב אלתר הילביץ? מספר הרב הרב זלמן נוטיק:

maxresdefault

"אחרי החתונה התגוררנו בנחלת הר חב"ד ולמדתי בכולל. באותן שנים ראשונות של לימוד הרמב"ם, הרב קורצוייל התעסק ב"מבצע רמב"ם", כפי שביקש הרבי שליט"א מלך המשיח, שבנוסף להפצת הלימוד היומי, להוציא לאור ספרים וחידושי תורה על הרמב"ם כמו "הר המלך" וכיו"ב. הרב קורצוויל עסק בעידוד אנ"ש והתמימים לכתוב, באסיפת החומר, הגהה, והכנה לדפוס".

"במסגרת זו, הרב קורצוייל ביקש ממני, לנסוע לירושלים, לרב אלתר הילביץ, לקחת ממנו ממנו פילפול על הרמב"ם, כפי שסוכם איתו מראש".

הרב אלתר הילביץ, (מלבד היותו, ביחד עם הרב זוין, כותב ערכים לאנציקלופדיה התלמודית), הדפיס (בשנת תש"י) את ספרו הראשון, "ללשונות הרמב"ם". חיבתו המיוחדת של הרבי שליט"א מלך המשיח לדיוקים על הרמב"ם מפורסמת, ובמילא, מובנת החיבה לספר. בליקו"ש כח ע' 219 הרבי שליט"א מלך המשיח מפנה אל "ללשונות הרמב"ם" (בהערה 11). הרב הילביץ היה בקישור מכתבים עם הרבי שליט"א מלך המשיח. חלק מאגרות הקודש אליו נדפסו בספרי אגרות קודש, עם דיונים ודיוקים עמוקים בכל חלקי התורה.

הרב נוטיק שלא ידע מכל זה, הגיע לביתו של הרב הילביץ בירושלים, ודפק על הדלת. פתח לו בחור עם כיפה סרוגה ושאל מה הוא צריך. הרב נוטיק ענה שאמרו לו לקחת מכאן פילפול על הרמב"ם. הבחור ענה "חכה רגע", הלך לשאול, וחזר אלו - תיכנס.

הרב נוטיק מספר ששהרב הילביץ, היה כבר זקן מאד, ולא ראה כלום. הרב הילביץ התעניין מה שם המשפחה של הרב זלמן, וכאשר שמע שזה נוטיק, המשיך להתעניין, ושאל - איך קוראים לאבא שלך? הרב זלמן ענה - יעקב. ואח"כ - איך קואים לסבא שלך? הרב נוטיק ענה - שמואל. והמשיך לשאול - סבא שלך למד בליובאוויטש? הרב נוטיק ענה שכן. במענה לתמיהתו של הרב נוטיק, סיפר הרב הילביץ שכאשר הוא הגיע ללמוד כנער בישיבת תומכי תמימים בליובאוויטש אצל אדמו"ר הרש"ב, הצמידו לו בחור יותר מבוגר כחונך. "החונך שלי", סיפר הרב הילביץ, "היה סבא שלך".

הרב יעקב נוטיקYNs

 

 - טוב, אז בשביל מה באת? שאל הרב הילביץ את הרב זלמן נוטיק.

- לקחת פילפול על הרמב"ם. 

כאמור, הרב הילביץ כבר היה "סגי נהור", ולא יכל לפתוח ספר. הבחור התיישב ליד הרב הילביץ שהתחיל להכתיב לו, והבחור רושם. פילפול בעל פה על דיוק ברמב"ם, גמרות ראשונים אחרונים פוסקים הכל כלול, והכל בעל פה. סיים להכתיב, הבחור סיים לכתוב. - קח וסע לשלום. עד כאן על הפגישה המיוחדת. 

= = = 

הסיפור שהרבי שליט"א התעניין מאד ברב הילביץ עשה כנפיים, והגיע לרב ברוך פבזנר, אחיינו של הרב אלתר הילביץ. (היום ממלא את מקום אביו הרב הלל בדיינות בפאריז). אז - משלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח לאה"ק, בתפקיד יו"ר צא"ח ירושלים. 

הרב ברוך פבזנר התעניין מדוע הרבי שליט"א מלך המשיח מכל הטקס של אבן הפינה לארמון, כל כך רצה לדעת דווקא שהרב אלתר הילביץ דיבר, וכאשר הגיע לבקר את דודו - הרב הילביץ, התעניין אצלו מדוע. וכך הוא סיפר לרב נוטיק:

הרב אלתר הילביץ ענה לרב פבזנר כך: "לרבי יש זיכרון טוב"... לפני שנים רבות, כתבתי לו פעם על חלקת מלך המשיח לפי נבואת יחזקאל, (כפי שרואים בסרטון בכתבה). וכתבתי לו שגם כפר חב"ד יוצא בתוך חלקה זו. ואני הרי הייתי בחנוכת הבית של הרבי הרש"ב בליובאוויטש, אז היה חשוב לו, בגלל המכתב הזה שאגיע לשם"...

= = =

[=ביאור הענין: הרב יעקב לנדא אב"ד (הראשון) דבני ברק, היה לפני כן "הרב" של הרבי הרש"ב בליובאוויטש. הרב זלמן לנדא מספר, שסבו היה אומר, שהתמימים ואנ"ש בליובאוויטש היו בטוחים שהרבי (הרש"ב) הוא המשיח שיקח אותם לארץ ישראל.

מהמכתב הנ"ל ששכתב הרב הילביץ לרבי שליט"א מלך המשיח עשרות שנים לפני זה, בו כתוב שחלקת המלך המשיח על פי תורה זה באזור כפר חב"ד. והמשמעות, אם כן, שהרב הילביץ הגיע להנחת אבן הפינה לארמון למלך המשיח, - בגלל שהוא מאמין שהרבי שליט"א מליובאוויטש הוא המלך המשיח!!].

 

 

השייח' הטורקי: גם מוסלמים צריכים להתפלל למשיח כמו היהודים

קבלת המלכות בהכנסת ספר התורה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...