• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח אב התשפ"ד (01.09.2024) פרשת ראה

יובל לבית חב"ד בת ים: הסרט המלא

מאות שלוחים ברחבי הארץ והעולם החלו את דרכם בבית חב"ד הראשון בארץ הקודש, הלא הוא בית חב"ד בת ים, אותו הקים לפני 50 שנה הרב זמרוני ציק • תיעוד ראשון מסוגו על פעילותו של הרב זמרוני בבת ים, עליו כתב הרבי שליט"א מלך המשיח "ועד שכמופת יהיה לרבים" • לצפייה
יובל לבית חב"ד בת ים: הסרט המלא
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

קיץ תשל"ד. הרב זמרוני ציק מחייג למזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח. על הקו הרב חודקוב, והרב זמרוני מבקש להודיע על פתיחת "בית חב"ד", שיספק שירותי יהדות לתושבי העיר. אמנם פעילות חב"ד בבת ים הייתה קיימת מאז תשל"א, אך אז החליט הרב זמרוני לשכור מקום. כך, למעשה, קם לראשונה בית חב"ד בארץ הקודש.

את כל יומו הקדיש הרב זמרוני להפיץ יהדות בכל העיר, ושם דגש מיוחד על חינוך הילדים, בבתי הספר והקייטנות בעיר, מתוך הבנה שדווקא לילדים הקטנים יש כוח להשפיע ולהפוך את ביתם לבית יהודי וחסידי.

רבים מהרעיונות שהפכו לעניין שבשגרה בכל בית חב"ד מצוי בארץ, החלו לראשונה בבית חב"ד בת ים. אחד הבולטים בהם, לדוגמא, הוא פעילות אפיית מצות לילדים לפני חג הפסח.

50 שנה חלפו. עשרות אלפי יהודים התקרבו לחיי תורה ומצוות דרך בית חב"ד בת ים, ומאות מתוכם הפכו בעצמם במרוצת השנים לשלוחים ולרבנים, שמפעילים בתי חב"ד ברחבי הארץ והעולם, בבחינת "שלהבת עולה מאליה".

כדי להתחקות אחר עומק פעילותו של בית חב"ד בת ים, יצטרכו שנים רבות, וגם אלו לא יספיקו. אולם מעט מזעיר צמצמנו לתוך סרט קצר, שהופק עבור האירוע שנערך לציון יובל לבית חב"ד, אליו התראיינו כמה מאלו שזכו להיות באותן שנים של הקמת בית חב"ד בת ים.

צילום: אברהמי פרידמן, משה זלאטופולסקי.
תמונות: ארכיון בית חב"ד בת ים.
ראיונות: יוסי פילצר.
הפקה: מוסדות חינוך חב"ד בת-ים עיר-הגאולה.

קבלת המלכות בהכנסת ספר התורה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...