• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח סיון התשפ"ד (04.07.2024) פרשת קורח

הרב מייאסקי: אין שום שינוי

לפרוק את החבילות מכינוס התמימים העולמי עם הרב שלמה מייאסקי, מנהל מכון חנה ומשפיע בקראון הייטס, מחבר ספר "ליקוטי מקורות". הרב מייאסקי מסביר בסיפורים חסידיים שאין שום שינוי, הרבי שליט"א מלך המשיח נמצא כפשוטו ממש, וזה שאנו ממשיכים להגיע ל770 פועל את ההתגלות. בגלל חשיבות הדברים רשמנו את תוכן הדברים בכתבה.
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לפרוק את החבילות מכינוס התמימים העולמי עם הרב שלמה מייאסקי, מנהל מכון חנה ומשפיע בקראון הייטס, מחבר ספר "ליקוטי מקורות". הרב מייאסקי מסביר בסיפורים חסידיים שאין שום שינוי, הרבי שליט"א מלך המשיח נמצא כפשוטו ממש, וזה שאנו ממשיכים להגיע ל770 פועל את ההתגלות.

בגלל חשיבות הדברים רשמנו את תוכן הדברים בכתבה. הרב מייאסקי:

הענין של נסיעה לרבי בחגים, ובפרט בתשרי, מייצגת את הענין של עליה לרגל בימינו. במצב שלנו העולם, מלשון העלם והסתר, שואל "מה העבודה הזאת לכם". כעת, שלא רואים ,ולא שומעים, והם שואלים מה ענין הנסיעה הזאת.

והתשובה שלנו, שאין לנו אלא את דברי בן עמרם, הכל מיוסד על השיחות של הרבי שליט"א מלך המשיח, ורואים מהשיחות, שאפשר להסתכל על זה משלושה כיוונים.

מצד העבר, מצד שני, מצד ההווה, מצד שלישי, מצד העתיד זה הכי קרוב.

מה זאת אומרת? יש שיחה מחג הפסח תש"י, חסידים היו מגיעים לשמוע את דברי הרבי שליט"א מלך המשיח בסדר של פסח, למעלה, אצל הרבי הריי"צ, וזה היה כמה חודשים אחרי ההסתלקות ב-י' שבט, אז הרבי אמר שהוא ראה משהו, דבר פלא.

בכל שנה אנשים מגיעים ודוחפים להיכנס, כשהדלת סגורה. היום, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח על אותו ליל הסדר, כשהדלת היתה פתוחה, ואפשר להיכנס בקלות, לא הגיעו להיכנס?!

אבל, מה השאלה?! זה אחרי ההסתלקות ב-י' שבט תש"י?!

והרבי שליט"א מלך המשיח אמר שני טעמים למה היו כן צריכים להגיע ו"לדחוף". דבר ראשון, מצד העבר. זה החדר שהרבי הריי"צ היה מנהל את הסדר כמה שנים. אז באותו חדר שהוא ערך את הסדר באותו חדר שהגיע אליו אליהו הנביא וכל הדברים שיש במשך הסדר, זו לבד סיבה מספקת בשביל חסיד שירצה להיות באותו חדר בליל הסדר.

ואחר כך הרבי שליט"א מלך המשיח אמר סיבה. מצד ההווה, לא מצד העבר. מכיוון שכתוב בגמרא שיהודה הנשיא היה מגיע בכל ליל שבת לבית שלו, עשה קידוש לבני המשפחה, אז ברור שכן הוא אצל נשיא דורנו. זאת אומרת, שהרבי הגיע לשולחן הסדר שלו, והיה נוכח שם, אז למה החסידים לא הגיעו להיות שם?!

יש כאלו ששואלים למה זה כל כך נוגע להתלהב ולהתפעל ולהתעקש שהרבי נמצא בגשמיות כפשוטו?! סוף כל סוף כל חסיד מאמין שהרבי נותן לנו ברכות, והוא מנהל אותנו, וכל אחד יודע שבגשמיות בעיני בשר לא רואים, אז למה צריכים להתעקש שדווקא הרבי נמצא כאן בגשמיות כפשוטו?!

אז הרבי שליט"א מלך המשיח עצמו גם מבאר ענין זה, בשיחה של י"ב תמוז תש"י, והרבי שליט"א מלך המשיח אומר, שאצל אלה שיש להם חלישות בענין שהרבי חי וקיים ונמצא כפשוטו, יש להם גם חלישות לקיים הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

אם זה ח"ו לא עניין של הווה, אם זה ח"ו ענין של עבר, אז גם חסר אצלם בענין לקיים הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

לאלו שאצלם זה ברור שהרבי שליט"א מלך המשיח הוא נמצא איתנו עכשיו בלי שום שינוי, אז אצלם גם הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח הן באותו תוקף כמו לפני זה.

יש סיפור בשבחי הבעש"ט, מהרב ר' נחום מטשרנוביל, ששאל פעם את הרב ה"מלאך", בנו של הרב המגיד ממזריטש, אם הוא רואה את אביו לאחר ההסתלקות. ה"מלאך" ענה לו בפשטות שכן. ואז הרבי מטשערנוביל שאל אותו "איך", האם זה בחלום, או בהקיץ. ה"מלאך" ענה לו שהוא קודם רואה אותו בחלום, ואחר כך אני רואה אותו בהקיץ. וסיפר לו סיפור:

שאחרי הסתלקות אביו, הרב המגיד ממזריטש, היה איזה איש עשיר שהיה מצער אותו. (את ה"מלאך"). והוא התלונן לפני אביו. אז הרב המגיד אמר לבנו "תקרא לאותו איש שיבוא אליי". הרב "המלאך" שאל מה זאת אומרת "אליי", כלומר לאן לבוא, והרב המגיד ענה לו "בבית המדרש שלך".

"המלאך" קרא לגבאי של אביו, הרב המגיד, וציווה עליו ללכת לאותו עשיר, דפק על הדלת, ואחרי החלפת שלום עליכם, אמר לו "אין לי זמן להאריך בדיבור עכשיו, הרבי קורא לך".

והעשיר שאל את הגבאי "מה זאת אומרת שהרבי קורא לי, הוא כבר נפטר"? והגבאי אומר לו – בוא איתי.

הם הלכו ביחד ונכנסו לבית המדרש של אברהם המלאך שלא היה שם באותו זמן, ורואה שהרב המגיד יושב שם, כרגיל ליד השולחן, בדיוק כמו שהיה כל השנים, והרב המגיד אמר לו, אתה חושב שאני לא נמצא, ובגלל זה אתה יכול לעשות כל מה שאתה רוצה. אז תדע שאני כן נמצא. והוכיח אותו על הצער שגרם לבנו הרב "המלאך".

העשיר התחיל להתנצל למה הוא עשה כך, והרב המגיד לא קיבל את ההתנצלות, וצעק עליו ואמר לו לך מכאן. העשיר חזר לביתו וכשהגיע, התעלף. בבית נהיה רעש ומהומה, וכשהעירו אותו סיפר מה שעבר עליו, וקיבל החלטה ללכת לבית של הרב "המלאך" ולבקש מחילה.

כשנכנסו אליו, אמר הרב המלאך לעשיר, "אה, אבא בטח כבר דיבר איתך", וכשהעשיר שאל אותו "מאיפה אתה יודע", ענה לו הרב המלאך "אבא אמר לי שידבר איתך".

זאת אומרת שהכל אותו דבר כמו שהיה, ואלו שלא מאמינים בזה, אז ח"ו עושים דברים בגלל שזה ח"ו לא אותו דבר. אבל כשיודעים שזה אותו דבר, אז גם כל הוראה מהרבי שליט"א מלך המשיח זה אותו דבר. ובגלל זה מגיעים, כי ראש השנה זה אותו דבר, ושמחת תורה זה אותו דבר, וברכת הבנים זה אותו דבר, מגיעים לתקיעות של הרבי שליט"א מלך המשיח ולהקפות ממש עכשיו.

ויש עוד ענין. מצד העתיד.

ידוע שבמשך עשר שנים אחרי ההסתלקות של הרבי מהר"ש אף אחד לא קיבל את הנשיאות. הרבי הרש"ב לא רוצה לקבל, וגם אחיו הרז"א. כאשר הרבי הריי"צ מתאר את אותן שנים, הוא קורא לזה "חורבן ליובאוויטש". עד כדי כך. אף אחד לא הגיע. לא היו מאמרים, לא היו שיחות, לא היתה התוועדות עם הרבי, לא היתה יחידות. וגם כאשר זקני אנ"ש עשו כל המאמצים שאחד האחים יקבל את הנשיאות, ואחרי שגם זה לא עזר, הם החליטו שבחודש תשרי זה צריכים שיגיעו הרבה חסידים.

וכל אחד מזקני החסידים נסע למקום אחר, לעורר את החסידים לבוא לליובאוויטש. ואז, בפעם הראשונה אחרי עשר שנים הגיעו לליובאוויטש שש מאות חסידים, וזה היה שינוי גדול לעומת מה שהיה בשנים שלפני כן. ואז יצא הרבי הרש"ב ואמר מאמר חסידות ברבים "כתר יתנו לך", וזו היתה קבלת הנשיאות.

וכך מבואר בחסידות לגבי מלכות הקב"ה שאומר "תמליכוני עליכם" שאנו מקבלים את המלכות של הרבי, אז כשחסידים באו ואמרו לרבי הרש"ב אנו מקבלים את המלכות, אז הוא התגלה וקיבל את המלכות, את הנשיאות בגלוי.

ואותו דבר עכשיו שמגיעים אלפי אנשים ל770, אז עצם העובדה שנמצאים פה, זה הכרזה הכי גדולה שמכריזים ואומרים שאנו מאמינים באמונה שלמה שהרבי שליט"א מלך המשיח חי וקיים, ויתגלה בגשמיות לעיני בשר ויגאלנו. וזה גופא פועל, שלא רק העבר, ולא רק ההווה, זה פועל שיהי' שינוי ממש בעתיד הקרוב, שהרבי שליט"א מלך המשיח יתגלה לעיני בשר שלנו ונראה ונשמע בעיני בשר ובאזני בשר בגשמיות כפשוטו.

 

 

בערל והלל זלצמן ח' תשרי תשע"ז

קטעים מניחום אבלים אצל הרב יצחק ידגר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...