בפרשתנו, פרשת תצוה, לא מופיע שמו של משה רבינו. הדבר בולט מאחר שמרגע לידתו, בפרשת שמות, ועד לספר דברים, באופן עקבי, לאורך כל הפרשות מוזכר שמוץ גם בספר דברים, בפרשות שלא מוזכר שמו, הרבי זה משום שהדברים נאמרו על ידו באופן אישי.
הסיבות לכך, הם א. בגלל יום פטירתו שחל השבוע, ז' באדר. ב. בגלל שאמר משה להקב"ה למחוק את שמו מהתורה באם לא ימחל על חטא בעגל, ולמרות שמחל הקב"ה הרי שרושמם של הדברים נשאר, ובפרשה אחת לא מוזכר שמו.
הרבי שליט"א מלך המשיח, מגלה כי הסיבה לאי הזכרת שמו, היא בגלל יום הולדתו, המגלה את העצם שלו, שלמעלה משם, וזו הסיבה שהובילה אותו למסור את נפשו. מכך אנו יכולים להבין את מעלתו של יום זה, והשפעתו על חודשי אדר ועל השנה כולה.
על כך ועוד, בשיעור שלפניכם.
תגובות