• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

למצוא את השליחות

פעם אחרי פעם, גילה השליח הצעיר שמוליק רייניץ, כי אינו מצליח לעלות לטיסה מתאילנד. שיחת טלפון לאביו הזכירה לו שבדוואי מחכה לו תפקיד. רק כשיצא לתקוע בשופר לישראלים, נפתחו עבורו השמים
למצוא את השליחות
הרב מנחם יעקב רייניץ
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בימי חודש אלול, יוצאים ל'מבצע שופר'. על פי הוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, יש להגיע עם השופר, לכל יהודי, לתקוע כפי המנהג ולעורר אותו לקראת השנה החדשה הבאה עלינו לטובה.

על תוצאה מפתיעה שאירעה בזכות מבצע זה, מספר הרב מנחם יעקב רייניץ, משפיע קהילת חב"ד בלוד.

לפני מספר שנים, נסע הבן שלי, שמוליק, לשליחות למשך כשנה בתאילנד, שם פעל במסגרת הפעילות החב"דית המתנהלת במדינה, כשהוא עוסק בין היתר בכל ה'מבצעים', כפי שמורה הרבי שליט"א מלך המשיח.

עם סיום השנה, ולקראת ימי החגים, בהם נוסעים אלפים ל-770, אל הרבי שליט"א מלך המשיח, הוא החליט כי ברצונו, כמו יתר חבריו, לנסוע לניו יורק. והחל לתכנן את מסלול הנסיעה.

אלא שכאן אירע לו דבר מוזר, בכל פעם שהוא ניסה לטוס, אירעה לו תקלה בלתי צפויה שעיכבה אותו מלהגיע אל המטוס. פעם היה זה איחור גדול לשדה התעופה, פעם אחרת חוסר מקום על הטיסה ועוד מקרים שעיכבו אותו מלעלות על הטיסה המיוחלת.

בעודו מנסה שוב לצאת מתאילנד, הפעם דרך קמבודיה, ושוב פעם תקלה בלתי צפויה מעכבת אותו מלעלות לטיסה שתוציא אותו מתאילנד, הוא יצר איתי קשר, כשהוא מספר על המניעות והעיכובים הלא רגילים שהוא נתקל בהם. "אני בסך הכל מנסה להגיע למטוס ולנסוע מכאן". אמר.

אמרתי לו, שהבעל שם טוב אומר שלכל אחד יש שליחות מסויימת במקום אליו הוא מגיע.

בספר "היום-יום...", מביא הרבי שליט"א מלך המשיח בתאריך ג' אלול את הפתגם הבא: "המאמין בהשגחה פרטית יודע כי מה' מצעדי גבר כוננו, אשר נשמה זו צריכה לברר ולתקן איזה בירור ותיקון במקום פלוני. ומאות בשנים או גם משעת בריאת העולם הנה הדבר שצריך להתברר או להתתקן מחכה לאותה הנשמה שתבוא לבררו ולתקנו, וגם נשמה הלזו הנה מאז נאצלה ונבראה היא מחכה לזמן ירידתה לברר ולתקן את אשר הוטל עליה".

זאת אומרת, הוספתי ואמרתי לו, שעליך למצוא מהי השליחות, בשבילה הגעת לתאילנד.

"איך זה יכול להיות? התפלא, הרי כל מטרת הנסיעה שלי היתה למטרה של 'שליחות'; ועכשיו אני מבין שעוד לא עשיתי את השליחות שלי? אבל מה עלי עוד לעשות"?

הצעתי לו, שמכיון שאנו נמצאים בחודש אלול, הרי שעליו לפעול בנושא 'מבצע שופר'.

"טול איתך שופר, סע למקום ריכוז של יהודים ותקע להם כמנהג חודש זה", הצעתי לו, והוא אכן קיבל את הרעיון ואמר: "מעניין שלא זכרתי כלל ממבצע זה, ועד עכשיו לא עלה בדעתי לקיים הוראה זו. עוד היום אגש לקחת שופר ולצאת למקום בו קיימים אנשי עסקים דוברי עברית, על מנת לתקוע להם בשופר".

ואכן כך הוא עשה. עם הגיעו לאותה נקודה, הוציא את השופר והסביר לסוחרים מישראל, כי הוא הגיע על מנת לעורר אותם לשמוע את השופר, והם פרצו כולם יחדיו בשירי חודש אלול, אותם זכרו מבית אבא, כשהם מתרגשים מהמעמד.

כך הוא עשה במספר מקומות, ורק לאחר שסיים את הסיבוב, הוא חזר לשדה התעופה, שם הכל הלך חלק, בלי שום עיכובים, כשבתוך זמן קצר הוא ישב בטיסה שהמריאה מתאילנד לניו יורק. 

בכל צעד בחיים

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...