• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מחזה שמיימי בשדה התעופה

הרב אשר זעליג מרגליות נאלץ לוותר על תיכנונו לביקור אצל הרבי שליט"א מלך המשיח, במסגרת מסעו בארצות הברית, אלא שבעודו יושב מאוכזב בשדה התעופה ראה הוא מחזה שמיימי ששינה אותו לגמרי
מחזה שמיימי בשדה התעופה
הרב מרגליות
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הרב אשר זעליג מרגליות מבית שמש, נמנה על קהילת חסידי ברסלב, בקיא בספרי היסוד של החסידות בכלל, ובמיוחד בספרי רבי נחמן. בשל החיות והמתיקות המיוחדת בה ספוגים שיעוריו, נהנים אלפי יהודים ברחבי הארץ והעולם לשמוע את שיעוריו המחזקים.

סדר יומו עמוס בשיעורים, ובמערכת הטלפונית 'קול הלשון', בה ניתן לשמוע שיעורי תורה רבים – יש כבר מעל אלף שיעורים של הרב. לא פלא שמספר פעמים בשנה הוא נקרא לבוא לאמריקה, ל'מרתון' של שיעורים.

בחודש כסלו, בשנת תשע"ט, היה הרב מרגליות בביקור שכזה באמריקה. באופן אישי, הרב מרגליות מחבב ומייקר מאוד את הזכות של קירוב יהודים לדרך ה'. הוא גם מאוד מעריך ומייקר את הצדיקים שפעלו ופועלים בזה באופן מיוחד. לכן הוא רצה בכל מאודו לבוא לבקר אצל הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח, שזיכה רבבות אין ספור במצוות התפילין.

לו"ז השיעורים הצפוף שלו לא הותיר לו זמן רב לכל מה שרצה להספיק. הוא תכנן לבוא לבקר אצל הרבי שליט"א מלך המשיח ביומו האחרון באמריקה, לפני הטיסה חזרה לארץ. אך ביום הטיסה השתנו לפתע התוכניות.

הרב מרגליות משתדל להיות נוכח מידי שבוע בשיעור חסידות מפי רבו, הרב ניסן דוד קיוואק בירושלים, ולהעלות את השיעור על הכתב לתועלת הרבים. כעת הוא הבחין כי אם ייסע בטיסה המתוכננת, לא יספיק להגיע לשיעור. חבר קרוב הציע לו לבטל את כרטיס הטיסה המתוכנן ולרכוש בנקודות זיכוי שלו (של החבר) כרטיס מוקדם יותר.

הרב מרגליות התלבט מעט, הוא רצה הרי לבקר אצל הרבי שליט"א מלך המשיח... אך לבסוף החליט אכן להקדים את הטיסה, בגלל התועלת שתהיה בזיכוי הרבים, כאשר יוכל לכתוב את השיעור.

הוא עלה על טיסה לארץ עם עצירת ביניים קצרה במינכן שבגרמניה. את המזוודות שלח לבטן המטוס ואילו הוא נשאר עם שקית קטנה של דברים נצרכים ועם תיק התפילין.

בזמן ההמתנה בגרמניה עד למועד טיסת ההמשך, התיישב הרב מרגליות בספסל בקצה שדה התעופה – להתרחק מההמולה ולהישמר יותר מראיית דברים לא צנועים. בעודו יושב שקוע בשרעפיו, רואה הוא לפתע את מראה פניו הקדושות של הרבי שליט"א מלך המשיח, והנה הוא שומע את קולו הקדוש (להלן בתרגום כללי מאידיש): "אתה רצית לבוא אלי כי הנחתי תפילין ליהודים. זה שיושב כאן הוא לא גוי, הוא יהודי. תניח לו תפילין!"

הרב מרגליות, מופתע לחלוטין, הסתכל סביבו ואכן, בספסל על ידו יושב אדם זר שנראה כגוי מוחלט. "Are you Jewish?" (-האם אתה יהודי), פונה אליו הרב מרגליות בשאלה.

"כן. שמי הוא פינקלשטיין מפריז", משיב האיש באנגלית. "האם הינך רוצה להניח תפילין?", ממשיך הרב מרגליות, והאיש עונה בחיוב. בזריזות הוא כרך עליו את רצועות התפילין ואמר איתו מילה במילה את קריאת שמע.

היהודי לא ידע אפילו את הפסוק 'שמע ישראל'. סבירות גבוהה גם שהייתה זו הפעם הראשונה בחייו בה הניח תפילין.

הרב מרגליות נשאר בהשתאות עוד זמן רב אחר כך. כיסופיו לזכות הנפלאה של הנחת תפילין ליהודים, הביאה לכך שזכה שהרבי שליט"א מלך המשיח התגלה אליו, והעניק לו את הזכות המיוחדת – להניח ליהודי אחר תפילין.

מצה אחת כפול שתיים

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...