• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מצה אחת כפול שתיים

היא העיפה מבט על כריכת הספר והבחינה שהכרך אותו פתחה היה מסדרת אגרות הקודש של הרבי הריי"צ ולא מהספרים של הרבי שליט"א מלך המשיח. מה עושים במצב שכזה?
מצה אחת כפול שתיים
אגרות קודש (צילום: שלום לוגוב)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

גברת רחל רייניץ, מיישוב תל-ציון, הרגישה שהיא כבר משתגעת. כאבי ראש עזים תקפו אותה ולא נתנו לה מנוחה. בתחילה חשבה שעם כדור או שניים של אקמול יחלפו הכאבים, אבל כאבי הראש הלכו והתעצמו והיא חשה שהיא כבר לא מסוגלת לתפקד בעוצמת כאבים שכזו. היא החליטה לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח ולבקש את ברכתו.

יהודים רבים פונים כיום אל הרבי שליט"א מלך המשיח בבקשת עצה וברכה בכל תחומי החיים. הסדר הוא שקודם לכתיבה עושים הכנה של התחזקות והיטהרות רוחנית: נוטלים ידיים, אומרים פרק תהילים ונותנים סכום כלשהו לצדקה (לגברים, רצוי גם ללכת למקווה לפני הכתיבה). לוקחים דף חלק, פונים "לכבוד קדושת אדמו"ר שליט"א מלך המשיח", וכותבים בפירוט את העניין בו זקוקים לעצה או ברכה. חותמים בשם מלא עם שם האמא. נוהגים גם לקחת החלטה טובה – התחזקות רוחנית כלשהיא לבצע בלי נדר (במיוחד כשמבקשים ברכה), כדי להיות ראויים לקבלת הברכה.

מציירים במחשבה שאנו עומדים לפני הרבי שליט"א מלך המשיח (אפשר להיעזר בתמונה), מכריזים "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", ומכניסים את המכתב בתוך אחד מכרכי סדרת הספרים 'אגרות קודש', המכילה אלפי מכתבים שהרבי שליט"א מלך המשיח כתב לפונים אליו במשך השנים.

פותחים את הספר היכן שהוכנס המכתב וקוראים את התוכן המופיע שם. באופן פלאי, מוצאים בעמודים שנפתחו את תשובתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על הנושא המדובר. לפעמים עם תאריכים, שמות ומקומות מדוייקים, כאילו האגרת נכתבה היום ממש למקבל המכתב!

גם הגברת רייניץ הכירה היטב את הדרך להתברך כיום. היא כתבה בקשה לרפואה שלימה והכניסה את מכתבה בין דפי האגרות קודש. התשובה היתה מדהימה: "ידוע המובא בספר הזוהר הקדוש, שהמצה היא מיכלא דמהימנותא ומיכלא דאסוותא (=מאכל של אמונה ומאכל של רפואה). בוודאי כשתאכל מצה, יביא לה הדבר רפואה שלימה!".

הגברת רייניץ התרגשה מאוד מהתשובה הברורה. אמנם לא היה זה בחג הפסח, אך בביתה נותרה עדיין כמות קטנה של מצה שמורה. היא התכוונה לגשת מיד ליטול את ידיה ולאכול ממצות הרפואה, אך לפתע פרט כלשהו תפס את תשומת ליבה: היא העיפה מבט על כריכת הספר והבחינה שהכרך אותו פתחה היה מסדרת אגרות הקודש של הרבי הריי"צ (רבי יוסף יצחק, האדמו"ר השישי בחב"ד) ולא מהספרים של הרבי שליט"א מלך המשיח.

היא התלבטה מעט מה לעשות, אך לאחר הרהור קל החליטה להכניס את המכתב בשנית, אל סדרת אגרות הקודש של הרבי שליט"א מלך המשיח. הפעם היא הסתכלה היטב שהיא לא מתבלבלת בכרך, והכניסה את המכתב בשנית אל הספר 'הנכון'. כשהחלה לקרוא את התשובה, נדהמה והתרגשה עוד יותר: "הרי כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר כבר כתב לה, שמצה היא מאכל האמונה ומאכל הרפואה, וכאשר תאכל מצה יביא לה הדבר רפואה שלימה בגלוי לעיני בשר"...

כעת כבר הבינה הגברת רייניץ שכל רבותינו נשיאינו הינם שושלת אחת של גילוי דבר ה' לעם ישראל ואין להתלבט ולשאול שנית גם בהוראות של אדמו"ר הריי"צ...

היא נטלה את ידיה, אכלה ממצות השמורה, וכאבי הראש כמובן חלפו כלא היו. 

המופת שגילגל את הניסים

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...