• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המפתח לכל הישועות

הרב דורון הבין למצוקתה של האשה העומדת מולו, שבוע לפני תחילת שנת הלימודים ועדיין ללא מקופ עבודה מובטח, וידע מיד לאן להפנות אותה: "יש רבי בישראל", אמר לה, "כתבי לרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח ובקשי את ברכתו! ברכה של נשיא הדור לא שבה ריקם!"
המפתח לכל הישועות
הרב לוי דורון
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שעת אחר הצהריים חמה בפאתי העיר פתח תקווה. כמידי יום, ניצב הרב לוי דורון בבית חב"ד במרכז המסחרי של שכונת נווה דקלים-שיפר, מקום שליחותו, וקיבל בברכה את פני הבאים לבית חב"ד.

האחד מחפש לרכוש תפילין לבר מצווה של הבן, השני מברר מתי יתקיים השיעור השבוע והשלישי מתעניין אודות אפשרות להכשרת המטבח.

בין הבאות בשערי הבית חב"ד אותו יום, הייתה גם חדווה, תושבת השכונה שמזה זמן רב מתחזקת ביהדות ופוקדת את בית חב"ד לעיתים קרובות.

הפעם היא הייתה נראית מעט מוטרדת. לא לקח זמן רב עד שהיא סיפרה את אשר מעיק על ליבה:

"יש לי רגש והנאה גדולה בעבודה עם ילדים. אני רואה את עצמי מתאימה לחינוך כמו כפפה ליד. לפני מספר שבועות ניגשתי לאחד מבתי הספר כאן בעיר וביקשתי להתקבל לעבודה כמורה בבית הספר. המנהלת שאלה, בררה, והתרשמה לטובה.

"רק שדבר אחד, מאוד משמעותי ומרכזי, מפריע לקבלתי לעבודה בבית הספר: אין לי עדיין תעודת הוראה. המנהלת מסרה שאינה יודעת אם תוכל לקבל אותי לעבודה ללא התעודה. הם יבחנו את המצב לפי הנתונים ויחזירו תשובה בהמשך.

"בעוד שבוע מתחילה שנת הלימודים ועוד לא קיבלתי תשובה. אני ממש חולמת על העבודה הזאת, זו שאיפה עמוקה שלי להתעסק בחינוך ילדים, וגם די חוששת לגבי מקור הפרנסה שלי בשנה הקרובה"...

הרב דורון הבין למצוקתה וידע מיד לאן להפנות אותה: "יש רבי בישראל", אמר לה, "כתבי לרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח ובקשי את ברכתו! ברכה של נשיא הדור לא שבה ריקם!"

חדווה עשתה את ההכנות הרוחניות לפני הכתיבה, נטלה את ידיה, קיבלה על עצמה החלטה טובה בלי נדר, נתנה צדקה והתיישבה להעלות על הכתב את צומת הדרכים בה היא עומדת. בסיום, הביטה בתמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כמו שהסביר לה הרב דורון, קראה את מכתבה והכניסה אותו היכן שנפתח בין דפי סדרת אגרות הקודש.

לאחר הצהרת קבלת מלכותו של מלך המשיח באמירה "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", היא פתחה את הספר במקום בו הוכנס מכתבה והחלה לקרוא את התשובה (אגרות קודש כרך טו עמוד קפד):

"היה מועיל ביותר באם היו ממציאים לו האפשריות לעזור לחלשים הימנו, להיות מנהיגם או מדריך בכיתה". 

"יש כאן תשובה ברורה!", אמר לה בהתפעלות הרב דורון, "את תיראי שהכל יסתדר ותשתלבי בחינוך. במשרה שרצית לקבל, או במשרה אחרת, אבל מורה את בוודאי תהיי!".

מעודדת ושמחה יצאה גברת חדווה את שערי הבית חב"ד. למחרת כבר הגיעה הבשורה המיוחלת, טובה ומוצלחת בהרבה מהמשרה אותה ביקשה:

למרבה הפלא, יצרו איתה קשר מבית ספר אחר, אליו כלל לא ניסתה להתקבל, והציעו לה מיוזמתם משרת מורה בכיתת חינוך מיוחד. מבחינתה, המשרה הייתה טובה אף יותר מהקודמת שכן מדובר בכמות תלמידים מצומצמת מול כיתה רגילה, ועבודה בעלת אופי מיוחד עם ערך מוסף... עליה היא לא חלמה.

גברת חדווה הגיעה שוב בשערי בית חב"ד. הפעם כדי להודות לרבי שליט"א מלך המשיח על ברכתו שהתממשה מיד, בצורה טובה יותר ממה שציפתה.   

לקבל את החיים במתנה

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...