• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

לקבל את החיים במתנה

הוראת הרופאה לערוך את הבדיקה פרחה לגמרי מזכרונו. אם לא הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח שהורה לו לפתע ללכת להיבדק – לא היה עושה את הבדיקה... סיפורו המפעים של הרב אליהו חביב, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח באתיופיה שקיבל את חייו במתנה
לקבל את החיים במתנה
הרב חביב בעת שיחרורו, עם הרופא המנתח
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

הכל היה יכול להימשך כרגיל בעשייה האינטנסיבית של הרב אליהו, אילולי אותה הוראה מ'גבוה' שהתבררה כמצילת חיים. 

ביום בהיר אחד קיבל הרב אליהו חביב, שליח הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח באדיס שבאתיופיה הוראה ברורה במענה למכתב שהכניס באגרות הקודש: עליך להיבדק בבדיקת רנטגן בהקדם. "אקווה שעשו העקס-ריי (-בדיקת רנטגן) כאשר דיברנו בהיותו אצלי, ואתעניין לדעת מה הראה הנ"ל" (אגרות קודש כרך ד עמוד תנח).

הרב חביב נזכר ששבועיים לפני כן, ביום האחרון של ביקורו בארץ ישראל, ביקר אצל רופאה והזכיר את בעיית לחץ הדם ממנה הוא סובל כבר מספר שנים והיא המליצה לו לערוך בדיקת אולטרסאונד בכליות. למחרת כבר חזר הרב חביב למקום שליחותו באתיופיה, כשהוא עמוס בעבודה מבוקר ועד ערב סביב ענייני הבית חב"ד. הוראת הרופאה לערוך את הבדיקה פרחה לגמרי מזכרונו. אם לא הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח שהורה לו לפתע ללכת להיבדק – לא היה עושה את הבדיקה...

תוך זמן קצר נקבע לו תור לבדיקת אולטרסאונד ובדיקת CT (שהינה ממשפחת שיטות הדימות והרנטגן) באחד מבתי הרפואה באתיופיה. מיד בצילום הראשון עלה הרופא על ממצא מחריד: בתוך כליותיו של הרב חביב נמצא גידול ענק בקוטר של 11 ס"מ! בני המשפחה נחרדו מהתגלית המרעישה. ד"ר טל ניר שאיתו הם התייעצו פסק בזריזות: תחזור מיד לארץ ותכנס לניתוח!

השבת עברה עליו ברגשות מעורבים. מצד אחד שמחה שגילה את הגידול המסוכן, אך מצד שני חרדה וחשש מפני העתיד... במוצאי שבת, לפני טיסתו חזרה ארצה, כתב הרב חביב שוב לרבי שליט"א מלך המשיח, לבקש ברכה להצלחת הנסיעה והטיפול הרפואי.

המענה שקיבל באמצעות האגרות קודש (כרך טז עמוד מב) הכיל התייחסות ברורה לרפואה שלימה: "בנועם קיבלתי מכתבו, מבשר טוב מהטבת מצב בריאותו . . ויהי רצון שילך מצבו הלוך וטוב עוד יותר ויחזור לאיתנו כפשוטו". הרבי שליט"א מלך המשיח מתייחס במכתב אל הטיפול הרפואי כאילו כבר הושלם בהצלחה ומצב הבריאות כבר הולך ומשתפר!

המילים הקדושות נסכו עידוד ותקווה ברב חביב. הוא נסע לארץ ובמשך ימים ארוכים חיפש בית רפואה מומחה לערוך בו את הניתוח, אך בכל בית רפואה שפנה השיבו לו שכעת חלק מהרופאים נמצאים בחופשה ואי אפשר לקיים אצלם את הניתוח. 

לאחר שבועיים מהגעתו ארצה, ראה בביקור אצל חבר כמות של ספרי תניא שהודפסו במרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות. הרב חביב ראה בכך סימן משמיים ופנה למרכז הרפואי 'קפלן' שאכן יכלו לקבלו מיד לניתוח.

ביום שני לפני שבועיים, כ"ה מנחם אב ה'תשפ"ב (22/8/22), נערך הניתוח הגורלי. אלפי יהודים בארץ ובעולם התפללו לרפואתו של הרב אליהו שם-טוב בן אסתר והוסיפו במעשים טובים לזכותו. ברוך השם, הניתוח הסתיים בהצלחה מרובה. רק אז, לאחר שהסתיים הניתוח, הסביר המנתח לרב חביב שלפי קוטר הגידול שהוצא מגופו, ולפי ספירת הערכים שתיעדו הבדיקות הוא חי בנס כפשוטו. 'לא יודע איך שרדת את זה' אמר בהשתאות. 

כעת נזכר הרב חביב בפסקה נוספת במכתב המדובר של הרבי שליט"א מלך המשיח שקיבל ערב הטיסה לארץ, שם נכתב כי לפעמים יש מצב שכבר נגזר על האדם גזירה של היפך החיים (השם ישמור) וברגע האחרון מתבטלת הגזירה...

לאחר ימים בודדים של התאוששות, השתחרר הרב חביב מבית הרפואה כשהוא בריא ומהלך על רגליו כאחד האדם. ההתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח, מצילה חיים. ממש.   

יש מי שמנהל את חב"ד

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...