• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

ישלח עזרך מקודש

מה עושה אדם שהמאבד את כרטיס הנסיעה שלו ומוצא את עצמו חסר אונים? לדניאל עמר, תלמיד ישיבה מבאר שבע, שזה קרה בשבוע שעבר, והוא מצא לכך פתרון מהיר: לבקש את ברכתו של הרבי שליט"א מלך המשיח
ישלח עזרך מקודש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

יום רביעי שבוע שעבר, העיר הדרומית באר שבע. אוויר לוהט שורר ברחובות. כולם מחפשים להזדרז לסיים את עיסוקיהם בחוץ ולהגיע במהרה אל הבית, החנות או המשרד - למקום ממוזג ונעים. גם התלמיד השליח בישיבת חב"ד בבאר שבע, הבחור דניאל עמר, הזדרז לסיים את מסעו ולהגיע מתחנת הרכבת לכיוון ישיבת חב"ד בעיר.

סוף סוף הוא הגיע לאולם הישיבה, פרק מעל כתפו את התיק, שתה כוס מים קרים והתיישב לנוח קמעא. אך המנוחה מהחום המעיק לא יכלה להימשך זמן רב. היה עליו לצאת תוך זמן קצר לסידורים דחופים ברחבי העיר. 

מספר דקות והוא כבר היה שוב על הרגליים, מוכן ומזומן לצאת שוב אל הרחוב הלוהט. בטבעיות הוא שלח את ידו אל הכיס, לבדוק שכרטיס הרב-קו נמצא עליו והוא יכול לצאת לדרך בתחבורה ציבורית. 

אבל הכרטיס לא היה שם. גם לא בכיס השני, גם לא בתיק וגם לא בחליפה. בדיקה יסודית שערך בחפציו העלתה מעל לכל ספק את הממצא הברור: הכרטיס נעלם.

כל ילד יודע שבימינו אין אפשרות לעלות על אוטובוס בלי רב-קו. אין לו איך לנסוע. יהיה עליו ללכת ברגל דרך ארוכה בחום הנורא עד לעמדת הרב-קו הקרובה בה יוכל להנפיק כרטיס חדש, ומי יודע אם יושב לו הכסף הצבור בכרטיס הקודם.

באולם הלימודים בישיבה תלויה תמונה גדולה של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח. 

דניאל הרים את עיניו אל התמונה. הוא הרגיש שהרבי שליט"א מלך המשיח מסתכל אליו מבעד לתמונה, בחום ובאהבה, ומרגיש את מצוקתו. 

בליבו פנה אל הרבי שליט"א מלך המשיח בבקשה: 'אנא עזור לי למצוא את האבידה!'. בפיו הוא אמר את הכרזת הקודש המבטאת את קבלת עולו של מלך המשיח עלינו והציפיה להתגלותו המלאה – ההכרזה "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

מיד כשסיים, הוליכו אותו רגליו לחיפושים ברחבי הישיבה, הוא חיפש בכל פינה, אך ללא הועיל, הכרטיס המיוחל נעלם, כנראה ברחובות באר שבע ההומים.

דניאל חזר אל אולם הלימודים. הביט שוב בתמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח וביקש שוב שיזכה למצוא את הכרטיס האבוד.

מיד לאחר מכן, פנה לצאת ממתחם הישיבה, להתקדם לסידוריו, להנפיק כרטיס חדש, ואולי אולי לזכות למצוא בדרך את האבידה שממנה הוא טרוד. בדיוק אז נכנס יהודי מוכר שגר בעיר ומגיע לעיתים להתפלל בישיבה.

"היי, דניאל. טוב שאני פוגש אותך", הוא פנה אליו מיד. 

"אולי בדיוק נאבד לך רב-קו? מצאתי כרטיס עם השם שלך במדרחוב העירוני", ותוך כדי דיבור, הוציא היהודי את הכרטיס האבוד והושיטו לדניאל ההמום...

כך, ברגע אחד, הגיע הכרטיס חזרה עד אליו...

כשיהודי פונה בבקשת עזרה אל הרבי שליט"א מלך המשיח, הרי שהרבי שליט"א מלך המשיח מרגיש באמת את מצוקתו של הפונה, ומתוך אהבת ישראל כנה ואמיתית לכל יהודי מסייע ומביא לו עזרה וישועה. אפילו כשמדובר לכאורה בדברים קטנים שאינם בעלי ערך ומשמעות לכל החיים...

ממש כמו שאול המלך בנערותו כשהלך לחפש את האתונות שאבדו לאביו והגיע אל שמואל הנביא למען יעזור לו בכח נבואתו ותורתו למצוא את האבידה. 

עלינו לדעת כי הרבי שליט"א מלך המשיח, כנביא ומנהיג הדור, הינו כתובת לכל ענין בחיי היהודי, קטן וגדול, גשמי ורוחני.    

תשובה משמיים

ממה פחד המחבל?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...