• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

ילד של משיח

"אלוקינו ואלוקי אבותינו, קיים את הילד הזה לאביו ולאמו ויקרא שמו בישראל: מנחם מענדל!". רבים מהנוכחים הרימו גבה בפליאה. מאיפה הגיע השם הזה..? מהיכרותם עם הורי התינוק זה לא ממש 'נדבק' עליהם. כולם חיכו לשמוע את הסיפור, הוא לא איחר להגיע
ילד של משיח
הרב זמרוני ציק
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

"אלוקינו ואלוקי אבותינו, קיים את הילד הזה לאביו ולאמו ויקרא שמו בישראל: מנחם מענדל!". רבים מהנוכחים הרימו גבה בפליאה. מאיפה הגיע השם הזה..? מהיכרותם עם הורי התינוק זה לא ממש 'נדבק' עליהם. כולם חיכו לשמוע את הסיפור, הוא לא איחר להגיע.

הכל החל כשבע שנים קודם לכן. גיל, צעיר דתי ממרכז הארץ, החל להגרר למחוזות אפלים ולהתחבר עם אנשים מפוקפקים. הוא עזב את דרך המצוות ונכנס לעולם הפשע. חייו הפכו לשגרה של מסחר בנשק וחומרים אסורים והוריו רואים ועיניהם כלות.

למרות עיסוקיו בעולם התחתון, רצה בכל מאודו להקים בית נורמטיבי ובגיל 30, כשעדיין לא מצא את זיווגו, הרגיש שהוא חייב 'ברכה משמים'. 

כמו כל אחד, ידע גם הוא היטב להיכן צריך לפנות - לבית חב"ד! גיל ניגש לבית חב"ד בבת-ים וכתב יחד עם השליח במקום, הרב זמרוני ציק, בקשת ברכה לרבי שליט"א מלך המשיח. לאחר קריאה בעיון של התשובה באגרות קודש, אמר לו הרב זמרוני בבירור: יש לך ברכה! בזמן הקרוב תמצא את זיווגך!

ואכן, שלושה חודשים אחר כך מצא גיל את בת זוגו. קראו לה מלכה, דתיה מבית שומר מצוות ובריא, אך למרות הפערים, הם מצאו חן אחד בעיני השני והחליטו להקים יחד בית בישראל.

לא עבר זמן רב עד שגילו הורי הכלה את משלח ידו של החתן המהולל והם קיבלו החלטה נחושה: יהיה מה שיהיה. הוא לא יתחתן עם הבת שלנו!

החתן והכלה החליטו להתקדם בעצמם לחתונה ללא הסכמת ההורים, אלא שאחרי שהם קבעו תאריך לחתונה וסגרו אולם, הם גילו לתדהמתם שלא אולם ולא קייטרינג, 'האירוע בוטל', אמר להם מנהל האולם ביובש, 'הורי הכלה התקשרו לבטל, אמרו שאתם לא מתחתנים בסוף'...

3 פעמים קבעו החתן והכלה מועדים לחתונה בחשאיות וכולם בוטלו על ידי הורי הכלה. החתן והכלה כבר היו ממש שבורים ומיואשים, הם לא ציפו לכזו מלחמה קשה...

יום אחד, כשהם ישבו מיואשים בביתו של גיל, התבונן גיל בתמונתו הגדולה של הרבי שליט"א מלך המשיח שהייתה תלויה בסלון ביתו ולפתע עלה במוחו רעיון. "בואי ניקח על עצמנו נדר", פנה למלכה, "שאם אנחנו מצליחים להתחתן, נקרא לבן הראשון שיוולד לנו מנחם מענדל!". "מסכימה", אמרה מיד הכלה ללא היסוס.

אחרי‭ ‬שהם‭ ‬קבעו‭ ‬תאריך‭ ‬לחתונה‭ ‬וסגרו‭ ‬אולם‭, ‬הם‭ ‬גילו‭ ‬לתדהמתם‭ ‬ש‭'‬האירוע‭ ‬בוטל‭', ‬כך‭ ‬אמר‭ ‬להם‭ ‬מנהל‭ ‬האולם‭ ‬ביובש‭, '‬הורי‭ ‬הכלה‭ ‬התקשרו‭ ‬לבטל‭, ‬אמרו‭ ‬שאתם‭ ‬לא‭ ‬מתחתנים‭ ‬בסוף‭'...‬

מכאן החלה התפנית. הורי הכלה שינו את עורם, הביטו אל מעלותיו וליבו הטוב של גיל ונתנו לפתע את הסכמתם לחתונה. שהתרחשה זמן קצר אחרי.

לא עברה תקופה ארוכה וכבר התחולל שינוי מפליג במעורבותו של גיל בעולם הפשע המקומי. מלכה השפיעה עליו לטובה והוא משך את ידו מהעסקים המפוקפקים ופנה לאפיקים הגונים.

הם הפכו להורים והתחזקו יחד בשמירת התורה והמצוות, למפרע התברר כוחו הנבואי של הרבי שליט"א מלך המשיח, שנתן את ברכתו לנישואין אלו שהביאו לתוצאות נפלאות.

ארבעה ילדים נולדו לבני הזוג אך הנדר החשוב אודות קריאת השם פרח מזכרונם. כשנולד הילד החמישי נזכרו לפתע בני הזוג: הנדר! בטקס ברית המילה קיימו השניים את נדרם וקראו לתינוק בשמו של הרבי שליט"א מלך המשיח.   

ישועת ה' כהרף עין

60,000 שכמעט הלכו לפח...

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...