• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

ישועת ה' כהרף עין

אחרי שכבר נפרדו דרכיהם, נפגשו שוב מירון ברושי והרב החב"די אותו הכיר משכבר הימים אליעזר גדז'. לפגישה העכשווית היתה משמעות מיוחדת והבילה לקבלת הברכה שהצילה את חיי אימו של מירון
ישועת ה' כהרף עין
הרב אלעזר גדז' ומירון ברושי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מירון ברושי הוא איש עסקים יהודי המתגורר עם משפחתו בפלורידה שבארצות הברית. בעבר התגורר מירון בניו-יורק רבתי. מאז ומתמיד היה מירון בעל לב חם לענייני יהדות, אך הייתה חסרה לו הדחיפה וההכוונה לקיום תורה ומצוות בפועל. רצה מסובב הסיבות ובאחד הימים פגש מירון בבחור מישיבת חב"ד המרכזית השוכנת בבניין 770 המפורסם בניו יורק - בית מדרשו של הרבי שליט"א מליובאוויטש מלך המשיח.

הבחור, שענה לשם אלעזר גדז', התגלה כאיש חביב, מלא שמחת חיים והתלהבות של קדושה. מירון התלהב מהדמות החסידית ועד מהרה נפתח שיעור תורה בביתו של מירון. השיעורים השפיעו עליו רבות. נגלה בפניו עולם נפלא של עומק ומשמעות בכל תחום בחיים, ובפרט במשמעות המצוות שציוונו בורא עולם. אט אט התחזק מירון בקיום המצוות בפועל. הוא החל לראות את עצמו קשור בגלוי ליהדות ולחסידות חב"ד.

הימים חלפו, והבחור אלעזר גדז' כבר עזב את ניו יורק והמשיך בדרכו במסלול השליחות שהועיד לו בורא עולם. גם מירון מסיבותיו שלו נאלץ לעזוב את ניו יורק ולעבור לפלורידה. מירון היה מוטרד היכן ימצא חינוך חסידי לילדיו ברחבי פלורידה הגדולה. באחד הימים בעודו הולך ברחוב, גילה לתדהמתו את 'הבחור שלו' מתהלך ברחוב... הבחור שבינתיים כבר הוסמך לרבנות ונהיה "הרב גדז'", כבר הקים את ביתו ויצא בשליחות הרבי שליט"א מלך המשיח לפלורידה, שם הוא מתעסק בעבודת הקודש של חינוך ילדי ישראל. 

מירון שמח על רבו וחברו כמוצא שלל רב. כששמע מהרב גדז' שהוא הינו 'המלמד' בתלמוד תורה חב"ד המקומי, החליט 'על המקום' לשלוח את ילדיו ללמוד תורה אצל הרב גדז'. מאז הקשר ביניהם הלך והתהדק עוד יותר.

לפני כשנתיים, ביום לא בהיר אחד, קיבל מירון הודעה לא פשוטה מאחיו אורי, מארץ הקודש. "אבא לא מרגיש טוב. הוא מאושפז בבית רפואה ומצבו קריטי", נכתב בהודעה. "הרופאים אומרים שכדאי שנגיע בזריזות כל בני המשפחה, כי אלו הם שעותיו או מקסימום ימיו האחרונים"...

מירון קיבל את הידיעה בדאגה רבה. אביו כבר היה בן שמונים, גיל בו הגוף כבר אינו חזק כבעבר... הרב גדז', שנכח במקום כשקיבל מירון את הידיעה המדאיגה, ידע שהזמן יקר וצריך לפעול ללא שהות. הוא חגר את אבנטו, נטל את ידיו, והתיישב בזריזות להעלות על הכתב בקשת ברכה מהרבי שליט"א מלך המשיח. את התשובה הברורה הוא קיבל מיידית באמצעות האגרות קודש (כרך ט עמוד קנג): "בנועם קיבלתי מכתבו . . בו כותב אודות הטבת מצב בריאות". הניסוח היה ברור. לא רק ברכה להחלמה ורפואה קרובה, אלא מילים ברורות שהמצב כבר השתפר!

"מירון, הרבי שליט"א מלך המשיח כותב כאן שיש כבר בשורות טובות! תתקשר מיד לארץ לשמוע מה קרה!", אמר הרב גדז' בשמחה. "כבוד הרב, על מה אתה מדבר?", נדהם מירון, "בעיניך ראית את ההודעה שקיבלתי לפני דקות אחדות שאבי אוחז ברגעי חייו האחרונים?!". 

"אף על פי כן, זוהי תשובתו הברורה של הרבי שליט"א מלך המשיח!", לא וויתר הרב גדז'. "תתקשר מיד לשמוע את הבשורות הטובות!". מירון לקח את הפלאפון במטרה להתקשר למשפחתו שבארץ, אך עוד לפני שהספיק להתקשר הגיעה הודעה מצמררת מאחיו: "מירון היקר! אבא התעורר! הרופאים כאן סביב לא מבינים איך זה קרה. הם אומרים שזה נס!"... האב, עוזי, קם ממיטת חוליו והמשיך לחיות עוד שנתיים ימים. לפני כשבועים בשבת פר' קדושים נלב"ע.  

המת שקם לתחייה

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...