• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מזוזה טובה – הכל טוב

הרב שי גנני מבית חב"ד בשכונת גילה א' בירושלים, רגיל לקבל במשך היום טלפונים רבים בעניינים מגוונים של הפצת היהדות, אך הטלפון באותו ערב היה שונה... סיפורה של בדיקת מזוזה בירושלים שהצילה אשה בצרפת
מזוזה טובה – הכל טוב
הרב שי גנני
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הרב שי גנני מבית חב"ד בשכונת גילה א' בירושלים, רגיל לקבל במשך היום טלפונים רבים בעניינים מגוונים של הפצת היהדות, אך הטלפון באותו ערב היה שונה...

על הקו היה הרב הגאון שאול סילם שליט''א, רב קהילת חב"ד בגילה, שהיה נשמע בהול באופן מיוחד: "הרב גנני, אני מוכרח את עזרתך בדחיפות! נמצאת איתי כאן בתה של אשה יהודיה שכבר זמן ארוך מתקרבת ליהדות. האמא נסעה לאחרונה מהארץ לצרפת, שם תקף אותה לפתע נגיף הקורונה והיא אושפזה בבית הרפואה. בינתיים מצבה הולך ומדרדר וכרגע היא כבר מורדמת ומונשמת לא עלינו. כעת התגלתה אצלה גם בעיה חמורה בלב שמצריכה ניתוח מיידי, עוד כשהיא מורדמת ומונשמת. זה מצב של סכנת נפשות ממש!

"אנו מוכרחים לבדוק בזריזות את מזוזות ביתם של המשפחה. התקינות של המזוזה יכול להיות עניין של חיים! בתה של האשה הגיעה אלי כעת הביתה עם המזוזות של הבית שלהם. אני מוכרח שתיקח כעת את המזוזות ותבדוק אותם מיד, ללא שום השתהות!"

"בוודאי, כבוד הרב!", השיב הרב גנני, ותיכף יצא מביתו להזדרז לקחת ולבדוק את המזוזות.

בינתיים ערכו שאר בני המשפחה תפילה משותפת לרפואת האם, תוך שאחד מבני המשפחה התיישב לכתוב לרבי שליט''א מליובאוויטש מלך המשיח ולבקש את ברכתו הקדושה באמצעות האגרות קודש. הם ידעו שברכה של הרבי שליט''א מלך המשיח יש בה כח עצום לפעול ישועות וניסים.

למראה התשובה הברורה נדהמו בני המשפחה: "ב"ה, ט''ו בשבט . . השם יתברך ימלא משאלות לבבה לטובה בכל הענינים שכותבת . . כדאי לבדוק התפילין של בעלה והמזוזות בביתם . . ויהי רצון שתבשר טוב בכל האמור". היה כאן ברכה ברורה למילוי משאלות לבבה, והרי מדובר היה על ניתוח לב. ובנוסף – הוראה ברורה בדיוק על בדיקת המזוזות.

לא חלפו דקות ארוכות והרב גנני מתקשר לרב סילם: "שלום הרב, אני בודק כעת את המזוזה הראשית של הבית, ומצאתי כאן מילה בעייתית: במילים "בכל לבבכם" האות בי"ת השניה נראית לכאורה כמו אות כ"ף. צריך לעשות שאלת תינוק!". 'שאלת תינוק' היא שאלה ששואלים ילד קטן לראות כיצד הוא קורא אות מסויימת במוצרי סת''ם כשיש ספק ספק לגבי כשרות האות. על פי תשובת הילד נקבעת הפסיקה לגבי כשרות האות.

הרב גנני הגיע לביתו של הרב סילם, שם הראה את האות לאחד הילדים הקטנים, והנה הילד קרא את האות כאות כ"ף. המזוזה נפסלה! לאחר מעשה הבחינו הנוכחים שגם במכתב באגרות קודש, השתמש הרבי שליט''א מלך המשיח בדויק באותה מטבע לשון: "ימלא השם יתברך משאלות לבבה לטובה", עם שני ביתי"ם...

הבת רכשה מזוזה חדשה, גדולה ומהודרת עבור הכניסה לבית. מאוחר יותר גם שלחה את התפילין של אביה לבדיקה. לאחר שקיימו את הוראת הרבי שליט''א מלך המשיח היו בני המשפחה רגועים יותר.

ומה עם הניתוח? הדברת הוכנסה לניתוח כשהרופאים נערכים לניתוח ארוך ומורכב. אלא שבתוך הניתוח נדהמו הרופאים לגלות ש... הבעיה בלב נעלמה כלא הייתה! לרופאים לא היה שום הסבר הגיוני כיצד קרה הדבר...

אך בינתיים נותרה הגברת מחוסרת הכרה. מספר ימים עברו, והנה בי"א שבט, יום סגולה בו קיבל הרבי שליט''א מלך המשיח את נשיאות חב''ד, התעוררה הגברת וחזרה להכרה! לאחר ט"ו בשבט - שזהו תאריך המכתב שהתקבל באגרות קודש – השתחררה האישה מבית הרפואה!

SAVE_20220124_101020

המלך לא מוותר

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...