• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

תקלה שהביאה תשובה

לפעמים גם תקלה צדדית מתגלה כרבת משמעות, כתשובה לשאלה, ואף מסייעת לפתרון בעיות רבות אחרות. כך מספר ר' שלום לוגוב, מנהל האתר 'אגרות.קום' לכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח
תקלה שהביאה תשובה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

תקלה שהביאה תשובה
לפעמים גם תקלה צדדית מתגלה כרבת משמעות, כתשובה לשאלה, ואף מסייעת לפתרון בעיות רבות אחרות. כך מספר ר' שלום לוגוב, מנהל האתר 'אגרות.קום' לכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח:
"לפני כחודש פתחנו אפשרות באתר לרישום של משתמשים, המאפשר לכל אחד לשמור את התשובות המתקבלות אצלו במשך הזמן, על מנת לשוב ולעיין בהם בעתיד.
בשבוע שעבר קיבלתי פניה למערכת האתר, בו משתמשת קובלת על כך שכאשר היא כותבת לרבי שליט"א מלך המשיח, במקום דף תשובה המביא צילום אגרת-קודש, היא מקבלת דף שגיאה לא צפוי.
ניסיתי להבין, מאין צצה התקלה? היה זה מוזר מאוד. הגבתי לה שכעת אני בנסיעה, אך בעזרת ה' מיד עם הגיעי למחשב אצור איתה קשר ונפתור את הבעיה.
עלה בדעתי כי יתכן וזה התרחש בגלל שימוש בתווי טקסט מסוימים, כגון טקסט המועתק מתוכנה אחרת במחשב, תוכנות עיבוד תמלילים, המכילות לפעמים תווים בלתי נראים לעין, המזוהים באתר כפריצת אבטחה. במקרה כזה האתר מציג הודעת שגיאה וחוסם את השימוש כדי למנוע פריצות לניהול או שיבוש האתר.
כששאלתי אותה על כך, התברר שהיא השתמשה בטקסט פשוט ורגיל לחלוטין, ואף ניסתה כמה וכמה פעמים לקבל תשובה על שאלתה אך בכל פעם קופצת לה אותה הודעת שגיאה המעידה על תקלה באתר.
ביקשתי ממנה להתקשר על מנת לוודא את מקור הבעיה, בתקווה לסייע לה וגם למגר את התקלה עבור כל משתמשי האתר.
מדבריה התברר כי נוסח הפניה שלה נכתב בצורה מאוד "כועסת", תוך שהיא מחליטה בדעתה לבצע רעיון מסוים, לא חיובי, שעלה בדעתה (אין כאן המקום לפרט). רק כדי להרגיע את מצפונה היא החליטה שתכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח, דרך האתר ו'תדרוש' ממנו שיאשר לה לבצע את רעיונה, היא החליטה מראש כי בכל תשובה שתקבל היא תחפש ותמצא איך שהוא אישור לרעיונה...
"כעת אני יכול להבין למה צצה לך תקלה", מיהרתי להשיב לה, תוך שאני מסביר לה, כי את הפניה לבקשת הברכה עושים בכובד ראש ומתוך קבלת עול לבצע את התשובה. "אין פלא שבצורה בה תיכננת לכתוב, דאג הרבי שליט"א מלך המשיח שתצוץ לך תקלה טכנית שוב ושוב, על מנת שלא תוכלי לבצע את שעלה בדעתך".
היא הבינה והשתכנעה, ואכן לאחר הדרכה היא כתבה מחדש את שאלתה, תוך שהיא מתנסחת מחדש בצורה ראויה, ומוחקת את גילויי ה'כעס' שהביעה במכתבה הקודם ואכן הפעם היא קיבלה תשובה שענתה לה על בעיותיה.
מעניין לציין, כי מאחר והיא העלתה את אפשרות התקלה, עשיתי בדק בתוכנת הכתיבה על מנת לאתר אם אכן יכולה להווצר תקלה שכזו. גיליתי שאכן באופן הכתיבה הרגיל שפועל עד היום באתר, אין אפשרות להווצרות תקלה, אך באפשרות החדשה המיועדת למנויים רשומים עלולה להווצר תקלה במקרים נדירים.
ניצלתי את ההזדמנות ופתרתי את הבעיות הטכניות, תוך שאני מוודא כי בעתיד לא יווצרו תקלות מעין אלו בעזרת ה'.
מה שהיה תקלה למשתמש בודד הפך לפתרון של בעיות אחרות באתר לרווחת כותבים אחרים שיכולים להמשיך ולקבל עצה והדרכה מהרבי שליט"א מלך המשיח כמאז ומעולם.
(בתמונה: הרב שלום לוגוב)

כשכסף נופל מהשמיים

יש בעל הבית לבירה זו!

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...