• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

לראות את המציאות באופן הנכון

המחלוקת בקבוצת המרגלים שנשלחו ארצה, היתה בין מי שבחרו לתת פרשנות אישית למציאות שראו לבין אלו שנצמדו ללא פשרות לדברי משה רבינו. גם היום עלינו לדבוק בדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח
לראות את המציאות באופן הנכון
קבלת התורה בשדרות. ילדי שדרות התכנסו ברחבת בית חב"ד, לאחר חג השבועות לטקס לציון מתן תורה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

באחד המוזיאונים המפורסמים ביותר, נתלה לפני שנים רבות ציור מרשים, של אחד האומנים הידועים שתיאר שדה חיטה שטוף שמש, בו ניתן לחוש את יופי הבריאה, כשכל מי שחולף על פני הציור נשאב במהרה לתחושה שהנה הוא נמצא שם בתוך השדה המוריק.

אחד אחרי השני, הביעו כולם את התפעלותם מהצלחתו של הצייר, לצייר בדיוק כה רב את המראה המלבלב, כשכולם גומרים את ההלל על הציור.

אלא, שבאחד הימים הגיע לאותו מוזיאון, איכר פשוט, לא מבין גדול בתחום האמנות והציור, שמיד בראותו את הציור המיוחד, הביע את אכזבתו מציור כה לא מוצלח. "מה לך? הרי כולם שיבחו את הצייר וכשרונו, ממש ניתן לראות כל פרט בשדה", אמרו לאותו איכר הסובבים אותו בכעס, והוא השיב להם: "שימו לב, הצייר המהולל, ברצונו להמחיש את השדה, הוסיף כאן, בנקודה זו, ציפור קטנה... אך היא עומדת על ראש החיטה המיתמרת בלב השדה", "ומה הבעיה?" שאלו אותו, והוא השיב: "תמיד כאשר ציפור נעמדת על חיטה שכזו, תהיה היא צריכה להתכופף מעט מכובד המשא שעליה, ואילו חיטה זו נשארה זקופה בציור".

שתי קבוצות שונות

תופעה זו, בה כל אחד יכול לראות פרטים שונים בציור אחד, אינה מוגבלת רק לתחום האמנות. כיום כמעט בכל נושא, ניתן למצוא כי כל אחד רואה את אותו ענין בצורה שונה, הסתכלות הנובעת מהשקפתו משכבר הימים.

כך כמעט לכל כותרת חדשותית, גם כזו המעבירה את המידע בצורה אובייקטיבית (מצרך די נדיר בימינו), ניתן לראות כי כל אדם מפרש את האירוע באופן הנוח והמתאים לו.

גם בפרשת השבוע המתארת את סיפור המרגלים שנשלחו על ידי משה רבינו לתור את הארץ, מוצאים אנו כי קבוצת נשיאי ישראל, אלו שנשלחו למשימה התחלקו לשתי קבוצות. העיקרית שבהם שמנתה מנין מתוך האנשים, היו אלו שכאשר חזרו אל בני ישראל, סיפרו להם על הארץ אך הוסיפו את החסרונות הקשים שראו זה, ואילו השני הנותרים, היו אלו שהתעקשו למצוא גם בפרטים אלו את מעלת הארץ. אחד הדוגמאות לכך זה המילים שאמרו המרגלים "ארץ אוכלת יושביה", כשהם מסבירים כי בכל מקום אליו הגיעו ראו הם את התושבים קוברים מתים, אך הסיבה שגרמה לכך, היתה נס מיוחד מאת הקדוש ברוך הוא, על מנת שתושבי הארץ לא יבחינו במרגלים הפוסעים בשביליה.

המצפן המדוייק ביותר

מקרה אחד, הסתכלויות שונות. כיצד יכול האדם לדעת האם אכן מבין הוא את המקרה לאשורו, האם הוא אינו נסחף לפרשנות מוטעית הנגרמת מאינטרסים אישיים. התשובה לכך נלמדת מכלב ויהושע, שני המרגלים שלא חטאו, וזאת בזכות דביקותם הבלתי מתפשרת במשה רבינו. רק מי שמחבר את עם ישראל להקב"ה יכול להתוות דרך ישרה וברורה, כזו שלא טועים בה.

וגם אנו כיום עלינו לדעת כי ה'מצפן' של דורנו, המכוון המדוייק ביותר לדעת את אשר נדרש מאיתנו הוא רק משה רבינו של היום - הרבי שליט"א מלך המשיח. בכל שאלה ניתן לפנות אליו ולקל הכוונה מדוייקת מה לעשות וכיצד לנהוג, באמצעות האגרות קודש. ולמי שעדיין לא מכיר, זה הזמן לפנות למוקד חב"ד הקרוב ולגלות בעצמו.

המשמעות של מתן תורה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...