• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היום שמוסיף חיות באלול

יום ח"י באלול המצויין השבוע, הינו יום הולדתם של הבעל שם טוב ואדמו"ר הזקן. ביום זה מקבל כל יהודי את הכח כדי לפעול ולהשלים את כל מה שעבר עליו במשך כל ימי השנה ולהתכונן כראוי לראש השנה
היום שמוסיף  חיות באלול
שני המאורות הגדולים. יום ח"י באלול יום הולדתם של הבעל שם טוב (תמונת ציונו) ואדמו"ר הזקן (ציור משמאל)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ביום הרביעי לבריאת העולם נתלו המאורות והשמש, הירח והכוכבים והחלו לבצע את תפקידם, להאיר את העולם ולהפיח בו חיים, בכח השפעת הבורא הבאה דרכם.

השבוע, ביום רביעי, נציין את היום בו "נתלו המאורות", שני המאורות הגדולים, שהאירו את שמי היהדות. הראשון הוא מורינו רבי ישראל הבעל שם טוב, מי שנולד ביום זה, בשנת תנ"ח (נחת), וביום זה, אף התגלה אורו הגדול בעולם, כאשר שלושים ושש שנים מאוחר יותר, נענה להוראתו של מורו ורבו אחיה השילוני להתגלות בעולם. השני הוא "אדמו"ר הזקן", רבי שניאור זלמן, בעל התניא והשלחן ערוך, מי שייסד את חסידות חב"ד, שנולד ביום זה בשנת תק"ה.

על ענינו של יום זה, ח"י אלול, נאמר כי הוא מכניס חיות בעבודה של אלול - אני לדודי ודודי לי.

העבודה הנדרשת

חודש אלול, הינו חודש מיוחד במינו, אשר העבודה הנדרשת בו, רמוזה בראשי התיבות של האותיות א ל ו ל, אותם מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח, ומורה לפרסמם: הראשון שבהם מתייחס לעבודת התפילה הנדרשת מהאדם להיות באופן של "אני לדודי ודודי לי", כשהמילה אני, המופיעה בשיר השירים רומזת לאהובי - הקדוש ברוך הוא. עבודת לימוד התורה הנדרשת מכל אחד, נרמזת בראשי התיבות "אנה לידו ושמתי לך", פסוק המדבר על בריחת הרוצח בשגגה לעיר המקלט, ורומז על דברי התורה, הקולטים ומגנים על כל אחד, גם על מי ששגג בעבירות. נושא גמילות החסדים נלקח מהפסוק המופיע במגילת אסתר "איש לרעהו ומתנות לאביונים", ומזכיר לנו את הצדקה הנדרשת מכל אחד, להרבות בה במיוחד בימים אלו. שלשת עמודים אלו שעליהם העולם עומד, הם הקוים בהם צריכים אנו להתחזק באופן מיוחד בימי חודש אלול, בהם שמים את הדגש על עבודת התשובה, הנרמזת בפסוק "את לבבך ואת לבב", חלק מתוך פסוק בו נאמר "ומל ה' אלוקיך את לבבך ואת לבב זרעך לאהבה את ה' אלוקיך..." הסרת הערלה והקליפה המכסה על הלב, הנעשית בכח התשובה.

כאמור, בדורנו מתגלה כח החיות שבאלול על ידי תורת החסידות, שהתגלותה מפיחה רוח חיים בכל עבודת ה', ומציבה את האדם ברף הגבוה של שמחה ורגש פנימי מתוך התקרבות אל הבורא. בדרך זו ניתן גם למצוא בראשי התיבות החמישיים על המילה אלול במילים אשירה לה' ויאמרו לאמר, המדבר על השירה שתהיה בגאולה. 

מתכוננים לראש השנה

ענין נוסף המתחיל אף הוא בדיוק ביום ח"י אלול, הוא ההכנות האחרונות לקראת ראש השנה. שעד אליו ישנם בדיוק 12 ימים, המכוונים כנגד חודשי השנה. בימים אלו שבין ח"י אלול ועד לראש השנה, ניתנת האפשרות לכל יהודי לתקן ולהשלים את כל מה שהחסיר בימי החודשים שחלפו. היום הראשון כנגד החודש הראשון - תשרי, היום השני כנגד חשון וכן הלאה.

הבה ננצל זמן יקר זה, כדי להשלים את כל מעשינו ועבודתינו, להתכונן כראוי לקראת ימי החגים הבאים עלינו לטובה, כולל נתינת צרכי החג למי שאין ידו משגת, והעיקר לפעול את התגלותו המלאה של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש, בגאולה האמיתית והשלימה.

להתרגל למציאות החדשה

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...