• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תהא שנת פלאות בכל מכל כל

בשנים האחרונות, שינתה האנושות את השיח שלה ללא היכר. לעזרה הדדית, כלכלה משולבת ותנאים משופרים. השינוי, כך מסתבר, נובע מפסק-דין תורני המזהה בבירור את דמותו של מלך המשיח
תהא שנת פלאות בכל מכל כל
חיילים בצבא הגאולה תנועת הנוער צבאות ה' כינסה בשבת שעברה את ה'חיילים' לשבת שכולה גאולה (צילום: לוי קולטון)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

אנו נמצאים בשנת תשפ"ב, שנה שקיבלה את ראשי התיבות תהא שנת פלאות בה, או פלאות בכל, על משקל ראשי התיבות לפני שלושים שנה, בשנת ה'תשנ"ב, שזכתה לפיענוח 'נפלאות בכל'. אמר אז הרבי שליט"א מלך המשיח, כי אלו נפלאות 'בכל מכל כל'. 

אכן, זכינו לראות אז, ועד עצם היום הזה, שורה ארוכה - בלתי נגמרת, של פלאות ונפלאות המעידים שאנו חיים בימות המשיח וסביבנו מתחוללים בעולם שינויים מפליגים לטובה שאיש לא צפה.

דווקא התקופה האחרונה מעידה יותר מכל על אותן פלאות. תופעות של עזרה הדדית בקנה מידה שלא היה כמוהו במהלך ההיסטוריה, התגייסות של הפרט והכלל לסיוע, לצד מערכת בינלאומית להעברת מידע וציוד בין מדינות שלא נראתה כדוגמתה בעבר. כל אלו הם רק חלק קטן מהשינויים המתחוללים בעולם - שעסק עד לא מכבר בהתחמשות, ייצור ופיתוח נשק, ואף במלחמות חמות וקרות שגבו חיים של מיליונים.

חינוך תחת מלחמות

בשיחת ה'דבר מלכות' בשבת פרשת משפטים תשנ"ב, מצביע הרבי שליט"א מלך המשיח על הגישה החדשנית השוררת בעולם, בה האנושות פוסקת ממלחמות ושואפת לכונן צדק ויושר - תוך הפניית המשאבים לחינוך, כלכלה ותמיכה באזרחים - ואומר כי זוהי התחלת קיום היעוד "וכתתו חרבותם לאתים" שאנו זוכים לראותו מול עינינו בכח השפעתו של מלך המשיח.

בכלל, עלינו לדעת כי גם מוסכמות חברתיות ומוסריות מקובלות, כמו האיסור לגנוב או לרצוח, למרות שהן נראות כמחויבות מצד ההגיון, הרי שלמעשה מקורם מהתורה, ורק בכח השפעתה בעולם נגרם הקונצנזוס האנושי לפעול לפי קודים אלו. 

ככל שעובר יותר זמן ממתן תורה - שמתרחש כל שנה מחדש - התורה חודרת ו'נקלטת' בגדרי העולם וחוקיה ומשפטיה הופכים למוסכמה חברתית אנושית, בלי שאיש יעלה על דעתו ש'טרנד' זה או אחר של מעשים טובים, סולידריות ומוסריות, קשור לתורת ישראל - ויתרה מזו, לצדיק הדור היושב בברוקלין.

מה שקרה לפני שלושים שנה, הוא פסיקתו של נביא הדור - הרבי שליט"א מלך המשיח כי אנו דור הגאולה. פסיקה המגיעה מתוך התורה, ולפיכך פועלת בעולם בצורה רחבה יותר מכפי שהיתה קודם לכן, ובמקביל פסיקה של רבנים המצביעים ומזהים לפי ההלכה את מלך המשיח - הרבי שליט"א!

תיכף ומי"ד ממ"ש

באותה שיחה מיוחדת שנאמרה בשבת זו, לפני 30 שנה, מוסיף הרבי שליט"א מלך המשיח, וחושף גילויים מדהימים על זהותו של הגואל, לו אנו מצפים בגאולה האמיתית והשלימה, שתבוא תיכף ומיד ממש - עם כל הפירושים שב'מיד' (ראשי תיבות של שלשת הנשיאים האחרונים בשושלת חב"ד, מ-משיח מנחם שמו [כך נאמר שם במפורש בשיחה שהוגהה על ידו], י-יוסף יצחק, שמו של הרבי הריי"צ, ד- דובער, שמו השני של הרבי הרש"ב. עוד מוסיף הרבי שליט"א מלך המשיח, 'וכל הפירושים שב'ממש'', כידוע אצל חסידים, המילה ממש היא ראשי התיבות של שמו הקדוש! עם כניסתינו לשבת בה מברכים את חודש אדר ראשון, אנו כבר מרבים בשמחה, שמחת הגאולה האמיתית והשלימה, ותיכף ומיד ממש.

המיגון המושלם לכל בית

לעשות את מה שטוב לישראל

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...