• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חומות האש מסביב לירושלים

הלהבות סביב לירושלים מזכירות את נבואת הגאולה בדבר חומות אש שיהיו מסביב לעיר. מתברר כי אלו תלויות בפעולתו של כל אחד ודווקא החיזוק האישי מביא לפריצת החומות בגאולה האמיתית והשלימה
חומות האש מסביב לירושלים
שלא יחסר ליהודי צרכי החג. חלוקת מזון וסיוע למשפחות נזקקות לקראת החגים במוקדי החסד ברחבי הארץ
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

המראות שהגיעו בשבוע שעבר מההרים סביב לירושלים הזכירו את אחת מנבואות הגאולה: "ואני אהיה לה נאם ה' חומת אש סביב". 

ראשית, חשוב לציין כי כל זמן שהממשלה אינה משנה את צורת החשיבה ושמה את הדברים על השולחן מתוך מטרה לעצור את ההצתות - שהפכו כבר לבעיה חריפה המאיימת חדשים לבקרים על ישובים שלמים - היא מעמידה חיי אדם בסיכון. יש לעשות הכל כדי לעצור את ההצתות והמציתים ולסכל את רצונם, באופן של "הבא להורגך השכם להורגו". אין מקום לצורת החשיבה המאפיינת את דוברי הממשלה, כאילו ואם רק נתעלם מהמציאות המסוכנת, הרי שהיא תעלם מאליה. 

חומה שמביאה פריצה

יחד עם זאת, כאמור, ניתן ללמוד ממראות אלו, אודות עוד תהליך שעומד לקרות תיכף ומיד ממש. דברי הנביא זכריה, המנבא את חומות האש סביב לעיר ירושלים, דורשים ביאור והבנה.

פסוק קודם לכן, מנבא הנביא את מצב העיר לעתיד לבוא במילים: "פרזות תשב ירושלים", כלומר שהעיר תעמוד מפורזת ללא חומות, באופן המעיד על כוחה ועוצמתה, כעיר אשר אינה זקוקה להגנה ושמירה, מרוב חוזקה. אלא שבפסוק הבא, מוזכרים חומות, ולא סתם חומות, אלא כאלו העשויים מאש.

התשובה לניגוד, כפי שמסביר הרבי שליט"א מלך המשיח, טמונה בתוך מילות הנבואה "ואני אהיה לה - נאום ה' - חומת אש סביב". בדרך כלל רגילים אנו למצוא את המילים "נאום ה'" לפני או אחרי הנבואה, כאן באופן נדיר, מופיעות מילים אלו בתוך משפטי הנבואה.

וההסבר לכך הוא "ואני אהיה לה", מה יהיה לירושלים ל"חומת אש"? "נאום ה'"! דברי ה' יתברך, הם ההופכים לחומות המגינות ושומרות על כל יהודי. נאום ה' הכוונה היא לכל דברי הקדוש ברוך הוא: התורה שבכתב והתורה שבעל פה על כל חלקיה. וכאשר אלו הופכים להיות חומת האש מסביב לירושלים, מלשון יראה-שלם, כאשר דברי התורה הופכים לשכבת ההגנה שמציב היהודי סביבו, אזי הולך הוא ומאיר את העולם כולו, באופן הרחב ביותר כנאמר "פרזות תשב ירושלים". ולא רק אצל היהודי בתוכו וסביבתו, אלא אף בירושלים עצמה, העתידה להתפשט סביב על כל הארץ וארץ ישראל תתפשט בקרוב ממש על העולם כולו.

לנצל את הזמן

עומדים אנו ימים ספורים לפני ראש השנה, יום בו העולם כולו מבקש את המלכתו של הקדוש ברוך הוא למלך על העולם כולו. את הימים האחרונים של השנה, יש לנצל להתעוררות של חשבון אמיתי שיעשה כל אחד על השנה שחלפה עליו, כאשר המסקנה צריכה להיות, שהגיע זמן הגאולה האמיתית והשלימה, כפי שאומר הרבי שליט"א מלך המשיח.

הוספה של כל אחד במעשים טובים, ובכללם עזרה למשפחות הנזקקות לחגוג את החג כיאות, בוודאי מזרזת ומביאה לכל אחד ואחת כתיבה וחתימה טובה, לשנה טובה ומתוקה, והעיקר - שנת הגאולה האמיתית והשלימה, בהתגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח, תיכף ומיד ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב.

המלחמה באפגניסטן והלקח לישראל

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...