• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

בתוקף חסידי מאז ועד היום

ביום הולדתו של הרבי הרש"ב, זו ההזדמנות ללמוד מפעולותיו הכבירות. כל אחד ואחת יכולים לפעול בסביבתם להפיץ את אור היהדות והחסידות ולהכין את מקומם לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח
בתוקף חסידי מאז ועד היום
הרמב"ם של תורת החסידות. תמונת דמותו של הרבי הרש"ב מייסד ישיבת 'תומכי תמימים' ליובאוויטש
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

שבת זו מצויינת בהתוועדויות מיוחדות לרגל יום כ' חשוון, יום הולדתו של הרבי הרש"ב (רבי שלום דובער, האדמו"ר החמישי של חב"ד). בשנה זו ימלאו מאה וששים שנה להולדתו ומן הראוי להתבונן מעט בפעולותיו הכבירות על מנת להפיק מהן הוראות המתאימות לכל אחד ואחד.

אחד הכינויים בהם מתארים את דמותו הוא "הרמב"ם של תורת החסידות". כמו הפוסק המפורסם שהביא להמונים את כל פסקי התורה שבעל פה וערך אותם בצורה מסודרת, כך הביא הרבי הרש"ב את עניני תורת החסידות בצורה מסודרת והסברה בהירה, כשישנם נושאים מסוימים אותם ביאר משך שבועות, חודשים ואפילו מספר שנים במאמרי החסידות שאמר מידי שבת ומועד. בכך פתח בעבור דורות של חסידים ומבקשי תורת ה' את הדרך להבנת ולמידת תורת זו, שכידוע נותנת לעולם טעימה מתורתו של משיח.

פס יצור למסירות נפש

הרבי הרש"ב לא הסתפק בכך, ולצד לימוד החסידות הקים את ישיבת 'תומכי תמימים', שכיום מונה עשרות אלפי תלמידים במאות סניפים בכל העולם.

בדברים שאמר בתקופת יסוד הישיבה, הסביר כי תפקידם של אלו המתחנכים בין כותלי ישיבה חדשה זו (הנקראים 'תמימים'), היא לגדול ולהיות דמויות שיעמדו בתוקף כנגד כל המונעים ומעכבים משמירת התורה והמצוות. ואכן, זמן לא רב לאחר מכן, היו אלו ה'תמימים' שיצאו בעוז ובתוקף בלתי רגיל - בהדרכתם של רבותינו נשיאנו - כדי להמשיך את החיים היהודיים, כנגד תנועות כפירה שונות שקמו בתוך העם ומחוצה לו, ועד לעמידתם המפורסמת בתוקף כנגד פגעי השלטון הקומוניסטי..

תפקידם של התמימים כעומדים בתוקף נמשך עד לימינו אנו, אלא שכעת עיקר תפקדים הוא בשמירה והרחבה של הפצת בשורת הגאולה, לכל העולם כולו, כפי שהם עושים זאת בשלל פעולותיהם הנעשים בין סדרי לימודי הישיבה.

כל אחד יכול

פעולה נוספת שהתחיל בה הרבי הרש"ב, ותוצאותיה מורגשות עד עצם היום הזה בכל פינה בעולם, היא יסוד רעיון השליחות. הרבי הרש"ב יזם אז לראשונה שליחת תלמידים מהישיבה ואברכים לקהילות הזקוקות לחיזוק רוחני, כשהשלוחים ממלאים תפקידי קודש כרבנים, שוחטים ומוהלים במדינות בהם היה מחסור באלו.

בדור הבא וזה שלאחריו, התפתח ביותר רעיון השלוחים ע"י בנו הרבי הריי"צ ולאחר מכן ביתר שאת ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח, כאשר כיום בכל מקום בעולם ניתן למצוא את אותם שלוחים מפורסמים, בוגרי ישיבת תומכי תמימים, הניצבים גם כיום בחזית העשיה היהודית ומכינים את עירם לקבלת פני משיח צדקנו.

בשבת זו, בה כאמור מתקיימות ההתועדויות לרגל יום הולדתו של הרבי הרש"ב, זו ההזדמנות של כל אחד ואחת  להצטרף ללגיון היהודי. גם מי שלא עשה את מסלול הלימוד בתוך הישיבה, הרי שהאחריות על כל סביבתו מוטלת עליו, והוא נדרש להפיץ בה את אור היהדות והחסידות, ובמיוחד - להכין את מקומו לקבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה ותיכף ומיד ממ"ש.

רשות חירום לצדקה וחסד

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...