• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

הגבול הברור בין ישראל לעמים

המסר הברור מהוראת הקב"ה למשה על מלחמת מדיין: יש להפריד באופן מוחלט בין עם ישראל לבין אומות העולם ולמנוע מלכתחילה כל אפשרות המביאה לנישואי תערובת רח"ל • מתוך מאמר המערכת בגליון שיחת הגאולה 1255 • לקריאה
הגבול הברור בין ישראל לעמים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

ההוראה שנתקבלה היתה ברורה לחלוטין: יש לצאת למבצע נקמה חסר תקדים באומה המציקה. הקב"ה אומר למשה רבינו: "נקום נקמת בני ישראל מאת המדינים".


תקציר האירועים הקודמים: לפני שבועיים התפרסמה תוכניתו של בלק מלך מואב, למלחמה נגד עם ישראל. לגבול מואב, שם חנו עם ישראל, הגיע באופן מיוחד הנביא בלעם שהוזמן כדי לקלל את ישראל, אך כל התוכניות שובשו כאשר הקב"ה לא איפשר לו להוציא דבר קללה מפיו והפך זאת לברכות הגדולות ביותר שנשמעו על עם ישראל. משתוכניתם לא הצליחה נותן בלעם עצה לבלק, שלח את בנות מדין על מנת שיחטיאו את עם ישראל ויביאום לידי עבודה זרה וכפירה בתורת משה. התוכנית הצליחה מעל למשוער ועשרים וארבע אלף מצאו את מותם במגיפה שפרצה בעקבות החטא. מגיפה שנעצרת רק הודות לפעולתו התקיפה של פנחס, שהכה את זמרי ברומח שבידו. כעת מצווה הקב"ה לנקום את נקמת ישראל מאת המדיינים ומשה רבינו מורה לאסוף שנים עשר אלף חיילים למשימה האחרונה של חייו.


לא לפרוץ גדר


מטרת הפעולה היה ברורה, עשיית קו אדום המציב גבול בין בני ישראל, לאותן אומות המנסות להכשילם. לא פלא שכשאר משה גילה כי אנשי הצבא נמנעו במהלך המלחמה מלפגוע בנשות מדין, קצף על אנשי החייל. הלא הן אלו אשר בעטיין חטאו בני ישראל, מדוע החייתם אותן?


בכך קבע משה רבינו מסר לדורות. אין להתפשר בשעת המלחמה כנגד האויבים. כשהקב"ה מורה לצאת למלחמת נקמה אין לעשות חישובים אחרים ויש לפרוע את החוב מאת כל שונאינו. כל שיקול אחר אפילו המצטייר כהומני, אין לו מקום, מול ציווי הבורא ית'.


לא זו בלבד, אלא הגבול הברור המפריד בין ישראל לעמים, ראוי הוא לעמוד כחומה בצורה. אין לערער עליו וכבר אז, נוכחו כולם לראות לאן מוביל אפילו מעשה תמים של קניית סחורה בשוק, הגורר בסופו של דבר נישואי תערובת ועד עבודה זרה רח"ל.


מסר כפול זה, הזוהר לדורות, הן האיסור החמור על נישואי תערובת בין ישראל לעמים, והן על קיום הוראתו של הקב"ה ללא התחשבות בגורמים אחרים, צריך הוא להנשא בגאון גם כיום, כאשר רואים אנו כי אויבי ישראל, מנסים הם בעקביות לפרוץ גדרים בחומה המבדילה ואינם בוחלים להשתמש בשיטות נלוזות לצורך כך.


לפעול בעקשנות


התביעה לפעול בתחום זה, אשר בחודשים האחרונים, עדים כולם לסכנות האורבות לאלו שאינם שומרים על גדרים אלו, מוטלת על כל אחד ועל ממשלת ישראל שעליה לעשות הכל, על מנת שלא יגרם חלילה נזק לאף יהודי או יהודיה, נזק רוחני או פיזי מאי-שמירת הגבולות הברורים.
בימי שלשת השבועות, מגביר עם ישראל את העיון והלימוד בהלכות בית הבחירה, המקום המסמל יותר מכל את הקשר הנעלה שבין העם הנבחר, עם ישראל להקב"ה.


זה הזמן לפעול בעקשנות שלמעלה מטעם ודעת אצל הקב"ה ולדרוש את התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח, בפועל ממש - עכשיו!

 

הפלא שלמעלה מהנפלאות

לעשות את מה שטוב לישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...