• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

לא רק בעזה ובלבנון: חיזוק והגנה בזירות נוספות

המצב הניע את הרב קליימן לפעולה לתועלת חיילי המילואים הרבים. הוא מדבר בפני החיילים לעידוד וחיזוק, ומארגן ערבי כיף וגיבוש לגדודים הלוחמים ובני משפחותיהם, אספקה קבועה של מוצרי מזון, חלוקת למעלה מאלף ספרי חת"ת ממוזערים, זוגות תפילין וציציות, אירועים ופינוקים, והרשימה עוד ארוכה
לא רק בעזה ובלבנון: חיזוק והגנה בזירות נוספות
הרב קליימן (משמאל) בפעילות עם החיילים
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מזה למעלה משלושה חודשים נמשכת המלחמה שהתחילה במתקפה הרצחנית על ישראל בעיצומו של חג שמחת תורה. עם ישראל בארץ ובעולם הוכיח בשעות קריטיות אלו את האהבה והאחווה הטבועה בדמו של כל יהודי. נרשמה התגייסות חסרת תקדים למען הכוחות הלוחמים, הן בחיזוק מוראלי והן בגיוס מוצרי מזון, פריטי הגיינה, ואף ציוד לחימה. לצד המאמצים הללו, הוקדשה כמובן תשומת לב רבה לחיזוק החזית הרוחנית. מן הכוחות הלוחמים הגיעה דרישה נרחבת לציציות, תפילין, ועוד. חולקו אלפים רבים של ספרי חת"ת (חומש, תהילים, תניא), ורישום מוגבר עבור אותיות בספר התורה שנכתב בהוראת הרבי שליט"א מלך המשיח לזכות אחדות עם ישראל.

למען חיילי המילואים

מטבע הדברים, עיקר תשומת הלב הציבורית והתקשורתית הופנתה לכוחות הלוחמים ברצועת עזה ובגבול הצפון. לצד זאת ובמקביל, באזורים אחרים בארץ ואף במקומות נוספים בעולם, נערכה שרשרת של פעולות להביא את אור בשורת הגאולה, לצד חיזוק במגוון תחומים, בהיבט הגשמי בנוסף לפן הרוחני.

מספר הרב יוסי קליימן, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח ליישוב נעלה אשר במערב בנימין: "מאז תחילת המלחמה, הופנו החיילים מהשירות הסדיר אשר איישו את אזור יהודה ושומרון, לזירות 'החמות' בצפון ובדרום. את מקומם ממלאים גדודי מילואים, חיילים אשר הוקפצו מביתם ללא שהספיקו להצטייד כראוי, ומבלי לדעת לאיזו תקופת זמן עליהם לשהות בשטח. מקובל לשמוע את הביטוי 'עוטף עזה', אך יש לזכור כי גזרת יו"ש היא למעשה 'עוטף המרכז', רצועת חיץ חיה של מתיישבים יהודים בעלי מסירות נפש בין ערי וכפרי המרצחים לבין ערי המרכז".

פעילות בהוראה מגבוה

המצב החריג הזה הניע את הרב קליימן לפעולה מיידית, לתועלת חיילי המילואים הרבים. הוא מדבר בפני החיילים לעידוד וחיזוק, ומארגן ערבי כיף וגיבוש לגדודים הלוחמים ובני משפחותיהם, אספקה קבועה של מוצרי מזון, שתיה קלה, קפה ומאפים, חלוקת למעלה מאלף ספרי חת"ת ממוזערים על גבי כרטיס במיקרופילים, זוגות תפילין חדשות לחיילים וציציות, אירועים ופינוקים, והרשימה עוד ארוכה. בימי חג החנוכה תוגברה הפעילות באופן משמעותי, נערכו הדלקות מרכזיות, וחולקו חנוכיות, דמי חנוכה, ולמעלה מאלפיים סופגניות.

"לאחר כחודש של פעילות מתחילת המלחמה", הוא משתף, "חשבנו לנסוע ולפעול גם בזירה 'הבוערת' יותר של עוטף עזה. צלצלו אליי כמה קצינים שהכירו אותי כאשר היו כאן בתקופה שטרם המלחמה, וביקשו שנבוא לחזק ולשמח את החיילים שלהם. כתבנו על כך לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', והוא ציטט בתשובה את מאמר חכמינו זכרונם לברכה 'עניי עירך קודמים', וכתב כי יש להישאר במקום השליחות. לאור ההוראה הברורה גנזנו את התכניות והמשכנו לפעול כאן במלוא המרץ".

ללמוד השכם בבוקר

זירה נוספת בה נרשם חיזוק משמעותי היא בביתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, 770 בניו יורק, שם נקטו תלמידי הישיבה המרכזית ביוזמה בלתי רגילה – להקדים את זמן ההשכמה ולפתוח את סדר יום הלימודים בשעה 7:15 בבוקר, כאשר תוספת זמן הלימוד מוקדשת להצלחת החיילים ולזכות שחרור החטופים. המקור לכך הם דברי הגמרא שנאמרו ביחס לאויבי ישראל: 'השכם והערב עליהן לבית המדרש – והם כלין מאליהן'. בכדי לעמוד בכך נדרשת גם הקרבה אישית, ובכדי לתמרץ את המשתתפים דואגים המארגנים לכיבוד עשיר, כאשר לצד זאת הכריזו כי בין המתמידים תיערך הגרלה על סכומי כסף משמעותיים.

התקווה והביטחון הם אשר בסופו של דבר, התוצאה המשותפת של כלל היוזמות תהיה ניצחון מוחלט, לא רק במערכה הנוכחית אלא גם ובעיקר בניצחון אליו מייחלים בני ישראל כבר במשך שנים רבות – הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד ממש. 

דוכני התפילין של העסקים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...