• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

דוכני התפילין של העסקים

בשנים האחרונות נפוץ יותר ויותר המראה של דוכן תפילין הממוקם בבית עסק וכדומה, המעניק אפשרות לכל יהודי לגשת מעצמו בכל יום ולהניח תפילין ב'שירות עצמי'. התחום הזה החל לפרוח בחודשים האחרונים גם בשכונת 'התקווה' בתל אביב, שם שוכנת ישיבת חב"ד 'דרכי תמימים'
דוכני התפילין של העסקים
שמואל כהן וחן לזרא (משמאל) ליד אחד הדוכנים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

אחד ממבצעי המצוות המפורסמים של הרבי שליט"א מלך המשיח הוא 'מבצע תפילין' - שכל יהודי יניח תפילין בכל יום חול. בישיבות חב"ד ישנו סדר קבוע במשך עשרות שנים, לפיו בימי שישי בזמן שבו סוגרים התלמידים את ספרי הלימוד הם יוצאים לרחובות לפרסם את בשורת הגאולה והגואל כשהם מצוידים בתפילין. ישנם העוברים בחנויות ומשרדים במסלול קבוע, וישנם המקימים דוכן ייעודי במקומות הומי אדם. בכל ישיבה ממוצעת, יום כזה מביא יבול מבורך של עשרות ואף מאות הנחות תפילין.

שהלקוחות יניחו בעצמם

בשנים האחרונות נפוץ יותר ויותר המראה של דוכן תפילין הממוקם בבית עסק וכדומה, המעניק אפשרות לכל יהודי לגשת מעצמו בכל יום ולהניח תפילין ב'שירות עצמי'. התחום הזה החל לפרוח בחודשים האחרונים גם בשכונת 'התקווה' בתל אביב, שם שוכנת ישיבת חב"ד 'דרכי תמימים'.

"הכל החל כאשר חן לזרא, אחד מבעלי העסקים בשכונה, התעניין בדוכן תפילין עבור העסק שלו", מספר שמואל כהן, תלמיד בישיבה. "את חן הכרתי במסגרת מסלול ה'מבצעים' בו אני עובר בשכונה במשך למעלה משנתיים. בבעלותו מסעדת מזון מהיר בשם בוטקה 23, והוא רצה לתת ללקוחות את האפשרות להניח תפילין. הכנו דוכן מותאם אישית עבורו, אבל אז הוא הציע להכין עוד דוכנים כאלו לבתי עסק נוספים. הוא שותף בפרויקט באופן מלא".

דוכן פרקטי ובולט

פרויקט דוכני התפילין צבר תאוצה מעבר למה שהם חשבו בהתחלה. למרות העלויות הנדרשות לבניית הדוכן ולרכישת התפילין, ההיענות היתה רבה. חלק מבעלי העסקים מימנו זאת בעצמם, ואת החלק האחר השיגו שמואל וחן באמצעות תרומות. "נוכחתי לראות כי יש לכך ביקוש גבוה. לדוגמה, כמידי שנה נסעתי לחודש החגים לרבי שליט"א מלך המשיח בברוקלין, ניו יורק, וגם משם, דרך הטלפון, סיכמתי עם כמה מקומות על הצבת דוכנים אצלם. עד היום כבר עשינו 25 דוכנים, ויש עוד שכבר בתכנון. הדוכנים שלנו פזורים היום לא רק בשכונה אלא גם במקומות נוספים במרכז הארץ, בירושלים, ואפילו בבסיס צבאי אחד".

הדוכנים עשויים מעץ, ושמואל בונה אותם בעצמו. הוא תכנן אותם כך שיהיו בעלי מבנה קומפקטי ומתניידים על גלגלים, דבר שיקל על בעלי העסקים להציב אותם מידי יום במקום בולט בחזית העסק. לכל דוכן הוא מדפיס תמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח, ולעיתים אף עם המיתוג של העסק. שישה דוכנים הוקדשו לעילוי נשמת התאומים אושר ומיכאל וקנין שנרצחו במסיבה ברעים, השם יקום דמם.

תפילין לכל מקום

על השאלה כיצד הוא מצליח לשלב בין הלימודים בישיבה ובין העיסוק בפרויקט המיוחד הזה, משיב שמואל: "כאשר פועלים שלא בשעות סדר הלימודים בישיבה – בהתאם להוראות הרבי שליט"א מלך המשיח – הכל מתקתק. במקום לצלצל בזמן הלימודים לשלושה אנשים שלא עונים או להתעכב שעה במקום מסוים, מתכננים את כל העיסוקים לזמני ההפסקות, ואז רואים איך שאנשים עובדים בשבילך". הוא מציין כי הנהלת הישיבה תומכת בפרויקט החשוב, וכך גם השליח בשכונה הרב אפרים דגן.

"כתוב 'חזקה על תעמולה שאינה חוזרת ריקם'. אפילו אם מישהו לא הניח תפילין בדוכן אלא 'רק' רואה את תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח פתאום באמצע הרחוב, זהו דבר גדול שאין לשער למה יגרום בהמשך", אומר שמואל. "אנחנו כותבים לרבי שליט"א מלך המשיח על כל דבר באמצעות ה'אגרות קודש', ורואים ברכות ועידוד לפרויקט". הוא מוסיף לסיום: "כל אחד צריך לקחת איתו תפילין לכל מקום. אנחנו אף פעם לא יודעים את מי נפגוש ומי ירצה להניח. זיכו אותנו שיזהו אותנו כ'שלוחים', ואכן אנשים רוצים להניח, לכתוב למלך המשיח, לראות ניסים, ולנו יש את המחויבות לעשות את זה, ולהביא את הגאולה השלמה". להזמנת דוכנים: 053-520-7704. 

אתיופיה נותנת מתנה למלך המשיח

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...