• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שליחות בכל מקום, גם בצבא האמריקאי

הרב בועז ויטוק, אשר שימש במשך 6 שנים צ'פלין – קצין דת – בצבא האמריקאי, וכיום מנהל בית חב"ד בעיר קולורדו ספרינגס במדינת קולורדו, ארצות הברית. סיפור חייו האישי, מלווה לאורך כל הדרך בברכותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, באמצעות האגרות קודש
שליחות בכל מקום, גם בצבא האמריקאי
הרב ויטוק (במרכז)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

כל יהודי הוא שליח, בכל מקום בו הוא נמצא. הרבי שליט"א מלך המשיח מביא את העיקרון הזה פעמים רבות, ובכך מקנה לנו נקודת מבט מחודשת על מושג השליחות. הנחת יסוד זו מעוררת כל יהודי בכל מצב להתבונן סביבו ולחשוב היכן נמצאת השליחות שלו, ומה הוא יכול לפעול בסביבה בה הוא נמצא, או לחילופין לאתר ולפתח אפיקים ומקומות חדשים לביצוע השליחות האישית המוטלת על כל אחד ואחת.

קצין דת

כזה הוא סיפורו של הרב בועז ויטוק, אשר שימש במשך 6 שנים צ'פלין – קצין דת – בצבא האמריקאי, וכיום מנהל בית חב"ד בעיר קולורדו ספרינגס במדינת קולורדו, ארצות הברית. הוא גדל בארץ ישראל להורים שעלו מברית המועצות. עובדת היותו דובר רוסית סייעה לו בשליחותו לאחר סיום לימודיו בישיבה, במסגרת קהילה של דוברי רוסית בשכונת קנזינגטון בברוקלין, ניו יורק. יחד עם זאת הוא חיפש רעיון ואפשרות לשליחות נוספת.

"שמעתי שלצבא האמריקאי דרושים צ'פלינים – קציני דת", הוא מספר. "התחלתי בתהליך ארוך שבסופו קיבלתי הכרה בלימודיי בישיבה כלימודים אקדמאיים, ובכך היו בידי התנאים להתקבל למשרה זו. בנוסף נדרשתי לעבור קורסים המתאימים לדרישות התפקיד. קצין דת זהו אדם שאחראי על תחום הרוחניות, דת ובריאות הנפש של כל היחידה שלו, היכולה למנות גם כ-1,500 חיילים", הוא מסביר.

פעילות ברוכה

במהלך שירותו הצבאי נשלחה היחידה שלו לשרת גם בעיראק, והוא בתוכם כמובן. באותו זמן הרגיש כי הוא כבר בתקופה המתאימה לשידוך וחתונה, ולאור בקשתו הוא הצליח לקבל חופשה בת 30 יום ונסע לארץ. באופן בלתי רגיל, לאחר שקיבל ברכה מיוחדת מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', הוא אכן סגר שידוך ביום ה-29 לשהותו בארץ. מספר חודשים לאחר מכן התקיימה החתונה, והזוג הצעיר התגוררו בקולורדו ספרינגס, אליה נשלחה בינתיים היחידה.

"נשארנו כאן גם לאחר סיום השירות הצבאי", אומר הרב ויטוק, "למרות שהיו לנו תוכניות לעבור לארץ ישראל, אך הרבי שליט"א מלך המשיח כתב לנו להישאר כאן. התחלנו לפעול עם הקהילה המקומית, ובמשך השנים נוצרו סביבנו מעגלים רחבים של אנשים. יש לנו פעילות עם ילדים מידי שבוע וגם בחגים, ומידי שבוע מגיעים אלינו אורחים לשבת, המשתתפים איתנו בסעודות וגם נשארים ללון. כמו כן אני מוסר בקביעות מידי יום ביומו שיעור תורה, במסגרתו אנחנו לומדים תניא, חומש, והלכות מתוך 'שולחן ערוך'. כמובן שבכל השיעורים אנחנו מדברים על גאולה ומשיח".

חזון המשיח

עם השנים הקהילה הולכת ומתבססת, ולאחרונה הם קנו בנין גדול שיאכלס את בית הכנסת והפעילות. "רכישה כזו, בסכום משמעותי, לא הייתה מתאפשרת ללא ההדרכות והברכות המדהימות שזכינו לקבל מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש' לאורך כל הדרך", הוא מספר.

"בתקופת שהותי בצבא האמריקאי, לאחר קורס הקצינים והמבחנים השונים, לאורך שירותי הצבאי השתתפתי תדיר במסדרים צבאיים. רגע חשוב ביותר שחוזר על עצמו בכל פעם הוא הצדעה לדגל ארה"ב המתנוסס לגובה ברחבת המסדרים בכל בסיס. הקדישו הרבה כדי להסביר ולהעניק לנו את תחושת השייכות העמוקה והכבוד המיוחד שיש ברגע הזה של ההצדעה לדגל, מכיוון שהוא מסמל את החזון הלאומי ואת המשימות המוטלות עלינו. משום כך, בהשקעה גדולה, קבעתי תורן מרשים וגבוה בכניסה לבית חב"ד שלנו, עליו מתנוסס דגל משיח יפה הנראה ממרחק, משום שזה הדבר המסמל את השאיפה שלנו ואת המטרה המוטלת עלינו – להביא את התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח ואת הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש"! 

Chabad of Colorado Springs Jewish community

Rabbi Boaz Vituk

מחזקים את החיילים לקבל פני משיח

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...