• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

ספר התורה הפלאי לשמירה והצלה

הרב יוסף יצחק לידר מסיים בימים אלו את כתיבת "ספר התורה הפלאי" בפעם השלישית. מה הוביל אותו לכתיבת הספר, על תשובות הרבי שליט"א מלך המשיח, ואיך כל זה קשור לאירוע מסתורי מלפני מאות שנים
ספר התורה הפלאי לשמירה והצלה
הרב לידר עם ספר התורה הפלאי
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חזקיהו המלך ממלכי יהודה היה מלך צדיק שהרבה לעשות מעשים טובים ונהג באופן טוב וישר לפני ה'. חכמינו זיכרונם לברכה אף אומרים כי הקדוש ברוך הוא רצה לעשות את חזקיה למשיח, אך הדבר לא יצא לפועל בגלל מידת הדין שהשמיעה על כך קטרוג מנומק, באומרה כי למרות כל הניסים שראה וחווה, לא אמר על כך שירות ותשבחות באופן הראוי. הרבי שליט"א מלך המשיח לומד מכך, כי פרסום הניסים והנפלאות שהקדוש ברוך הוא עושה לנו בזמן הזה, הוא חשוב ונוגע לזירוז הגאולה האמיתית והשלימה.

ברכה בדו"ח השבועי

הרב יוסף יצחק לידר הוא חסיד שמח ופעיל המשמש כשליח של הרבי שליט"א מלך המשיח בראשון לציון. הוא מארגן מידי שבוע התוועדות חסידית בבנין 770 בכפר חב"ד, ובשנים האחרונות הוא גם עוסק בפרויקט 'ספר התורה הפלאי'. לאור החשיבות בפרסום הניסים המתרחשים בזמננו, הוא משתף בפרטי הפרויקט המיוחד ומספר כיצד הכל התחיל:

"היה זה לפני 7 שנים. קרוב משפחה שלי, בחור צעיר מכפר חב"ד, חלה באופן קשה מאוד. הוא קיבל תרופות שונות ועבר טיפולים אך ללא הועיל. אני נוהג באופן קבוע לכתוב מידי שבוע דו"ח לרבי שליט"א מלך המשיח, והחלטתי להזכיר את שמו לברכה בסיום המכתב. מכתב התשובה שקיבלתי באותו שבוע מהרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', היה מכתב לתושבי שכונת 'נחלת הר חב"ד' בקרית מלאכי לרגל תחילת המגורים בשכונה, והוא מציין שם שבוודאי קיבלו את ספרי התורה ששלח להם ויהיה זה עבורם ברכה והצלחה בכל הענינים".

בהשגחה פרטית, באותו שבוע הזמין הרב לידר להתוועדות הקבועה אותה הוא מארגן בכפר חב"ד, את הרב רוט מביתר עלית.

הסגולה עובדת

בשעה מאוחרת בלילה, בעיצומה של ההתוועדות, החל לספר הרב רוט כי בקהילה בעירו היו כמה וכמה חולים. בהזדמנות מסוימת ישבו כמה מחברי הקהילה וחשבו מה ניתן לעשות למען רפואתם, ואז אחד הנוכחים סיפר סיפור שהתרחש לפני כ-300 שנה: בעיירה רחוקה פרצה מגפה קשה, כמעט בכל בית היה חולה קשה הנוטה למות. התושבים באו לרבי ישראל 'הבעל שם טוב' בבקשה שיתפלל עבורם לישועה, והוא השיב כי עליהם לכתוב ספר תורה בו יטלו חלק כל תושבי העיירה. הם בחרו בסופר סת"ם שהחל לכתוב את הספר לפי הוראות 'הבעל שם טוב', וכבר לאחר שסיים את כתיבת שתי היריעות הראשונות – פסקה המגפה והחולים התרפאו.

"לא הייתי צריך יותר מזה", מספר הרב לידר. "נעמדתי מיד, אמרתי 'לחיים' והכרזתי כי אני הולך להתחיל בכתיבת ספר תורה בו ישתתפו כל מי שזקוק לרפואה. חיפשתי מי יוכל לכתוב את הספר, ומצאתי סופר סת"ם שהיה בדיוק באמצע כתיבת ספר תורה. הוא הראה לנו היכן הוא אוחז בכתיבה, ולמרבה הפלא היה זה בדיוק בקטע מפרשת פנחס שם מופיעות המילים "ותיעצר המגיפה"! אימו של הילד החולה רכשה את הזכות של שני העמודים הראשונים, וכעבור חודשים ספורים, בעת שהייתי ב-770 אצל הרבי שליט"א מלך המשיח, היא צלצלה אליי ובישרה בהתרגשות כי הם כעת יצאו מבדיקה בבית הרפואה תל השומר, והילד נקי לחלוטין מהמחלה. פשוט הבריא"!

לקראת הסיום השלישי

הסיפור התפרסם במהירות, אנשים מכל העולם רכשו את הזכות בספר התורה, והחלו לראות ישועות. "הגיעו אלינו כל כך הרבה סיפורי ניסים על אנשים שהבריאו באופן מופלא בעקבות ההשתתפות בספר התורה הפלאי", אומר הרב לידר. "לאחר שסיימנו לכתוב את ספר התורה הראשון התחלנו בכתיבת ספר נוסף, וכיום אנחנו כבר עומדים לקראת סיום ספר התורה השלישי והתחלת הספר הרביעי. אני ממש רואה איך הרבי שליט"א מלך המשיח ממשיך את הפעולה של 'הבעל שם טוב', בדיוק מה שהיה אז - עד עצם היום הזה, ותיכף ומיד בגאולה האמיתית והשלימה".

לשותפות בספר התורה הפלאי: 054-794-7576 

עם הסוכה לכל מקום

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...