• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

המאבק במיסיון מיישר את הדרך למשיח

אורגון אור לאחים שם לעצמו מטרה לעצור את פעילות המסיון בארץ הקודש. הרב בנימין וולקן מספר על הפעילות בנושא. פעילות המטהרת את הארץ לקראת קבלת פני משיח צדקנו
המאבק במיסיון מיישר את הדרך למשיח
בחלוקת חומרי הסברה בכניסה לאירוע מיסיונרי
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בתחילת השבוע חל ח"י באלול, יום הולדתם של שני המאורות הגדולים – מייסד תנועת החסידות רבי ישראל 'הבעל-שם-טוב', ומייסד חסידות חב"ד רבי שניאור זלמן מליאדי, המכונה 'בעל התניא' על שם ספרו. הבעל שם טוב נודע בחיבתו ליהודים הפשוטים, ומצוות אהבת ישראל נחשבת ליסוד גדול בחסידות. הוא נהג לומר כי כל יהודי יקר עבור ה' כמו בן יחיד להורים מבוגרים שנולד להם לעת זקנותם.

קשר רציף עם השלוחים

כאשר זוכרים עד כמה יקר כל יהודי, מוכנים להקריב עבורו ולמענו, ובוודאי שלא מוכנים לוותר עליו. זה מה שעומד בתודעתם של פעילי ארגון 'אור לאחים', אשר שם לו למטרה להיאבק במיסיון ובהתבוללות. הארגון הוקם לפני 7 שנים בהתנדבות מלאה על ידי צוות של אברכים, ומאז הגיעו לפתחו אינספור מקרים שטופלו על ידי הפעילים בהצלחה.

הרב בנימין וולקן, פעיל הארגון ומנהל המחלקה למאבק במיסיון ובכתות מספר כי הם עומדים בקשר רציף, עם שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח ברחבי הארץ ואף בעולם, אשר רואים בהם כתובת באשר למקרים כאלו. "אנחנו מאוד חיים את השטח, ומקבלים המון פניות מאנשים, אם בנוגע לדוכני הסברה של מסיונרים, חלוקה של חומר מסיונרי בתיבות דואר, ועוד. יש לנו קבוצות של מאות מתנדבים, וכל פניה כזו מטופלת במהירות. אנשינו מגיעים לשטח ודואגים לפעול בהקדם למניעת הפעילות המסוכנת".

כל המציל נפש אחת

לא מזמן הגיע לפתחם פניה של אישה חרדית מבני ברק אשר התאלמנה מבעלה לפני שנים לא מעטות. למרבה הצער, בנה ירד מדרך התורה והמצוות ועבר להתגורר בארה"ב. מהקשר הרופף שהיה לה איתו, היא החלה לחשוש שיש לו קשר עם בחורה לא יהודיה. לא היו לה פרטים רבים והיא בקושי ידעה לומר היכן הוא מתגורר. בארגון 'אור לאחים' עבדו קשה ולבסוף הצליחו לאתרו. בית חב"ד הקרוב עודכן בפרטים, והם ערכו אצלו ביקור בית וגילו שהחשש אכן נכון – הוא בקשר עם גויה. לאחר זמן רב של השקעה, מחשבה, ותשומת לב, ברוך השם בימים האחרונים ממש קיבלו עדכון כי הקשר ביניהם התרופף והוא עזב אותה. זה חלק מעבודת הצוות שלהם עם השלוחים.

תחום נוסף בו פעיל הארגון הוא מניעת התבוללות, אשר נפוצה בקרב צעירות יהודיות שהולכות שולל אחרי ערבים, מנוצלות על ידם וסובלות. "חשוב לדעת כי זו תופעה רחבה שנוגעת גם בציבור הדתי / חרדי. יש לזכור את הנאמר כי "כל המציל נפש אחת מישראל – כאילו קיים עולם מלא". מאוד חשוב לפנות ולדווח כבר בהתחלה ולא לחכות להתבססות הקשר, מעבר לכפר, הולדת ילדים וכן הלאה. בנושא זה, מלבד פעילי השטח, פועלות בארגון גם עובדות סוציאליות, המעניקות את התמיכה הדרושה במצבים מורכבים".

מענה מיידי

בימים אלו מתנהל ברחבי הארץ קמפיין מסיונרי גדול במסגרתו מאות אלפי חוברות מחולקות על ידי חברות ההפצה הגדולות בארץ, וחולקו כבר בכ-22 ערים מרכזיות בין חדרה לגדרה. בארגון 'אור לאחים' מקבלים בשל כך פניות רבות מיהודים שמזהים זאת כחומר מסיונרי, ובתור מענה מיידי מוציאים צוותים לאיסוף החומרים והדבקת מודעות אזהרה.

הרב וולקן מתריע: "בישראל קיימות עשרות עמותות הקשורות למיסיון, אשר מציעות עזרה מגוונת, בערבי חגים, רכישת ילקוטים, הלבשה, ועוד. אנשים עלולים בתום לב לקבל עזרה ולמסור את פרטיהם, והם מתחילים לקבל פניות והזמנות לאירועים. מי שמקבל הצעות עזרה מעמותות שונות יכול לפנות אלינו, ואנו נברר עבורם האם אלו עמותות צדקה כשרות או חלילה ארגונים מסיונריים". הרמב"ם כותב כי האמונה הפסולה ב"אותו האיש" מכשירה את הקרקע בקרב העמים לאמונה במלך המשיח. ההתחזקות בהפצת בשורת הגאולה האמיתית תמהר ותזרז זאת, בהתגלותו המיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח.

טלפון אור לאחים: 1-700-500-506 

פעילות 'מבצעים' חב"דית בסיני

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...