• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

פעילות 'מבצעים' חב"דית בסיני

אחרי המעצר המתוקשר בסיני על ידי משטרת מצרים, מגולל הפעיל יצחק תמסית את הרקע לאירוע. בריאיון לשיחת הגאולה הוא מספר על הפעילות בחצי האי ועל הנסיבות שהובילו למעצר
פעילות 'מבצעים' חב"דית בסיני
נהוראי יצחק תמסית (משמאל) ב'מבצעים' בסיני
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

בכוחו של כל אחד להביא גאולה לעולם. דברים אלו כתב הרמב"ם לפני קרוב לאלף שנים, כאשר השתמש במשל המאזניים לתאר את מצב העולם. אין לדעת איזה מעשה יהיה זה אשר יכריע את הכף ויביא לעולם תשועה והצלה. בדורנו אנו זכינו לשמוע פעמים רבות מהרבי שליט"א מלך המשיח, על כוחה של כל פעולה וכל יחיד. אין להמעיט בערך העצמי, יש לזכור כי בכח כל אחד ואחת להביא את הגאולה.

שחרור ניסי

בתחילת השבוע שעבר סערו הרוחות עם הפרסום על צעיר ישראלי שנעצר בסיני, כאשר רצה להניף דגל משיח. כלי התקשורת והאתרים השונים נשטפו בגל של כותרות וסיקרו את המקרה, אשר ברוך השם הסתיים בטוב כאשר לאחר תפילות פעולות ומאמצים הצליחו להביא לשחרורו. הצעיר הינו נהוראי יצחק תמסית, תלמיד ישיבת חב"ד שעסק בפעילות חב"דית בסיני במהלך הקיץ, והוא מספר את מה שאירע:

"לאחר כמה שבועות של פעילות באזור. לקראת השבת האחרונה חווינו קשיים, בשל כך שכבר התאספו אצלנו הרבה יהודים, כ-180 איש, וכבר נוצרה הרגשה טעונה באוויר. במוצאי שבת נעמדנו להצטלם יחד כפי שעשינו לאחר כל שבת, עם דגל משיח ותמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח, כרגיל. בשלב מסוים התעורר בינינו ויכוח ואף תגרה קטנה אך היה נראה כי האירוע הסתיים. למרות זאת, לאחר כמה שעות הגיעה משטרה לעצור אותי. זו היתה סיטואציה לא נעימה. במעצר, עם אזיקים, בין ערבים, להילקח לחקירות, ועוד. בנקודה זו קיבלתי מהרבי שליט"א מלך המשיח – באמצעות ה'אגרות קודש' – ברכה שהתייחסה ל... יציאת מצרים! ואכן ברוך השם בניסי ניסים לאחר מאמצים של כלל ישראל השתחררתי".

שבת חסידית

האירוע הזה הגיע, כאמור, לאחר פעילות של מספר שבועות בסיני לאורך זמן הקיץ. נהוראי משתף כיצד זה התחיל: "הגענו לשם ליום אחד בתור פסק זמן קצר עד שנקבל הדפסות משיח חדשות להפצה. אני חזרתי לא הרבה לפני כן מתקופה של שלושה חודשים בבית חב"ד בפרו, והראש שלי היה יותר בכיוון של 'שליחות'. מהר מאוד ראינו כי אכן פוקדים את המקום ישראלים רבים, אך בנושא יהדות אין לכך מענה מתאים ואין שם פעילות קבועה. חשבנו לארגן שבת משותפת עבור המטיילים היהודים, וכתבנו על כך לרבי שליט"א מלך המשיח. קיבלנו תשובה כי אכן יש להוסיף בענין הזה, ואמנם יהיו קשיים אך בכל אופן יש לעשות זאת".

הם מצאו מתחם מסוים, סיכמו עם בעל המקום על תנאי השכירות והאירוח, והחלו לפרסם. בימים שנותרו עד שבת נרשמו 25 יהודים, אך לבסוף התקהלו והתאספו למעלה מ-70 איש שחגגו את השבת בהתוועדות חסידית ובאווירה מיוחדת. לאחר השבת הזו הוא הבין כי זה צריך להימשך, ואכן ערך שם עוד כמה שבתות. בהמשך הקיץ הגיעו יותר מטיילים ומספר המשתתפים גדל. לאור הצורך, הוא דאג להביא מוצרי מזון כשרים מארץ, ופתח במקום מעין מסעדה כדי לתת לאנשים אפשרות להזמין אוכל כשר.

מוכנים לגאולה

חלק ניכר בפעילות היה התוועדויות במשך השבוע, לימוד משותף עם המבקרים, הנחת תפילין בימי החול, וכמובן גם עזרה והכוונה בכתיבה לרבי שליט"א מלך המשיח. עד שהגיעו אליהם ספרי 'אגרות קודש' הם עשו זאת באינטרנט דרך הטלפון הנייד. המטיילים ראו ניסים, שאלו שאלות בנושאים חשובים וקיבלו ברכות נפלאות. רבים גם קיבלו החלטות טובות, כמו ללמוד את השיעור היומי בחת"ת (חומש, תהילים, תניא), או לענוד סיכת דגל משיח כדי לפרסם משיח.

"במשך התקופה הזו" אומר נהוראי, "היה ניתן לראות באופן מוחשי כי לא רק עם ישראל מוכן לגאולה בכל מקום, אלא גם אומות העולם מוכנים לגאולה, כאשר כמה וכמה בעלי מקומות שם הפגינו את רצונם שנתארח אצלם והפעילות תהיה במתחם שלהם. עלינו להוסיף בעוד מעשה קטן של תורה ומצוות, ולפקוח את העיניים כדי לראות את הגאולה כבר כאן, ואת התגלות הרבי שליט"א מלך המשיח". 

מסירות וניסים עבור ברית מילה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...