• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מסירות וניסים עבור ברית מילה

סיפורו של ניר דורפמן מבת ים עיר הגאולה, הנוסע למקומות נידחים ברחבי העולם, על מנת לזכות יהודים במצוות ברית מילה. וגם: מה קרה כאשר נעלמה לו מזוודת ערכת המילה, וכיצד נמצא הפתרון ברגע האחרון
מסירות וניסים עבור ברית מילה
ניר (משמאל) במהלך הברית בסרי לנקה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הנפש האלוקית הנמצאת בכל יהודי, מתחילה להיכנס בו בעת ברית המילה, ומסיימת את כניסתה בעת בר המצווה בגיל 13. זו הסיבה לכך שמוהל צריך להתאזר במסירות נפש כדי לערוך ברית מילה אפילו בשבת, כדי לא לדחות את כניסתה של הנפש האלוקית בתינוק אפילו ביום אחד. אם המוהל עורך חשבונות, שאם הברית תיערך בזמן הנוח לו יבצע אותה, ובאם לא אז ידחה אותה, מוכיח הדבר כי חסרה אצלו תכונת מסירות הנפש, ואז אינו יכול לפעול את כניסת הנפש האלוקית, כך מסביר הרבי שליט"א מלך המשיח.

הנחת יסוד זו, היא המניעה את המוהל הרב ניר דורפמן מבת ים במסעותיו ברחבי הארץ והעולם, כאשר הוא חדור במטרה להביא עוד ילד יהודי בבריתו של אברהם אבינו. הוא משמש מוהל בארגון 'ברית יוסף יצחק', אשר שולח מוהלים לכל מקום בעולם בהתנדבות מלאה וללא בקשת תמורה. במהלך 18 שנות הוותק שלו במלאכת קודש זו, הוא צבר חוויות רבות המעידות על ההשגחה הפרטית בה מנהיג הקב"ה את העולם, ועל ההארת פנים והניסים להם זוכה מי שמוסר את נפשו עבור מצווה כה חשובה ויקרה.

ניסים ברחבי העולם

"היה זה בליל 'הושענא רבה' לפני כעשר שנים", הוא פותח באחד מסיפוריו, "הייתי לאחר תאונת אופנוע (אני גם מתנדב ב'הצלה') עם רגל שבורה ולאחר ניתוח, אך כל זה לא מנע ממני להמריא לכיוון האי איביזה בספרד, שבו הייתה צריכה להתקיים ברית מילה בשמחת תורה. המטוס שלי נחת שעתיים לפני החג. הצלחתי להגיע במועד לבית ההורים, אבל המזוודה, ובה כלי המילה, לא הגיעה. לא ידעתי מה לעשות. הברית תוכננה לשעה 12 בצהריים. באורח ניסי ממש בא שליח גוי מטעם חברת התעופה ומסר לי את המזוודה רבע שעה לפני הברית".

תניא בבידוד

הוא אינו מסתיר את הערכתו לפעילותם של שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח, אליהם הוא נחשף מקרוב במהלך נסיעותיו ברחבי העולם. באמתחתו אף סיפור מיוחד על ברית שערך בסרי לנקה הרחוקה לבנו של השליח הרב שניאור מיידנצ'יק, אשר העניק לו טרם נסיעתו ספר תניא שהודפס בסרי לנקה. היה זה בימיה הראשונים של הקורונה, ועם חזרתו לארץ הוא נכנס לבידוד של שבועיים, אותם ניצל כדי לעבור על כל ספר התניא שהיה עימו. כך גם עשה כעת לאחר ברית שערך במולדובה, שם קיבל מהשליח ספר תניא שהודפס במדינה. הוא חילק לעצמו את הספר על מנת לעבור עליו במהלך החודש הקרוב עד ליום כיפור.

בזכות המצווה

הוא מספר על מקרה מיוחד בו זכה לראות נס הצלה בזכות המסירות לברית המילה: "צלצל אליי יהודי מגרמניה, בבקשה שאבוא למול את בנו. כנהוג, אינני מבקש שכר טרחה עבור עבודתי, אולם במקרה הזה רק עלות הטיסות והשהות שם היתה אמורה להיות יקרה מאוד, כ-2,000 דולר, דבר שגרם לאבי הבן להתלבטות. חשתי כי אינני רוצה לוותר על המצווה, ואמרתי לו כי עם ההוצאות אסתדר בעצמי, והוא אינו צריך לשלם דבר! פרסמתי ברשתות החברתיות אודות המקרה והופתעתי לראות את רוחב הלב של עם ישראל שנרתמו בשמחה להשתתף במצווה".

"בעודי נוסע בכבישי גרמניה קיבלתי לפתע הודעה מהאפליקציה של איחוד הצלה – 'ניסנבאום 38 בת ים. חנק של ילד'. ליבי החסיר פעימה, זו הכתובת שלי... צלצלתי מיד הביתה ואכן התברר כי לבתי בת ה-6 נתקעה סוכריה בקנה הנשימה והיא נמצאת בין חיים למוות במצב של חנק מלא... אני, אביה הפרמדיק, נמצא במרחק של אלפי קילומטרים ללא אפשרות להצילה. הנס הגיע בדמות בתי הגדולה, אשר בדיוק שבועיים קודם עברה קורס עזרה ראשונה כדי להתנדב בפרויקט 'תן כבוד', מיזם חדש שפתחתי עבור סיוע לקשישים. היא ניגשה אל הילדה והחלה בפעולות מצילות חיים, ואכן הצליחה בכך תוך דקה, עוד בטרם הגעת כונני ההצלה. אין לי ספק כי זכות המסירות עבור המצווה החשובה עמדה לנו במקרה זה, ותעמוד לנו גם כעת לזכות לגאולה השלמה בקרוב ממש". 

תפילה על אם הדרך

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...