• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

תפילה על אם הדרך

דורון כהן הגה רעיון חדש, בית הכנסת על אם הדרך. ביום חמישי שעבר כבר גדשו את המתחם כשלשת אלפים איש. והכל מלווה כמובן בברכותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח
תפילה על אם הדרך
המתפללים גודשים את המקום
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לפעמים בשביל להצליח עם רעיון פשוט, צריך לחשוב עליו ולהוציא אותו לפועל. תורת החסידות מגלה כי אצל כל יהודי קיים חלק א-לוקה ממעל ממש, וכאשר היהודי מחליט בהחלטה פנימית, להוציא את רצונו החיובי, מהכוח לפועל, הרי שמשמיים מסייעים בעדו.

דורון כהן מתגורר בירושלים. בבעלותו חברת בניה אשר משרדיה נמצאים בכפר סבא. הוא עובד הרבה מחוץ לעיר ומבצע פרויקטים במקומות שונים, גם בראשון לציון, רעננה, תל אביב, ועוד. "במהלך הנסיעות הרבות לעבודה אותן אני עורך, הבחנתי בתופעה החוזרת על עצמה", הוא מספר, "מידי יום לפני השקיעה אנשים עוצרים את רכבם ומתפללים מנחה בצד הכביש.

מעבר לכך שבמקרים רבים זה עלול להוות סכנה, חשבתי לעצמי כי הנה ראיתי פה עומדים שני אנשים להתפלל ובהמשך הכביש עוד שניים, ושם עוד ארבעה... אם נוכל לאסוף את כל המתפללים האלו אז נקבל כמה וכמה מנינים, שזה אומר קדישים, ברכות, עניית אמן, ועוד זכויות רבות, לזירוז הגאולה".

בתוך המשאית

בשלב מסוים עלה לו רעיון. הוא החליט לנצל את המיקום המרכזי של צומת לטרון, שהיא גם קרובה לנוסעים בכביש מס' 1 (ירושלים – תל אביב) וגם קרובה עבור כל הנוסעים לדרום הארץ והמגיעים משם בכביש 6. בנוסף, כאשר סייר במקום ראה כי קיים שם מגרש גדול לחניה, דבר ההופך את המקום לאידיאלי במיוחד.

"עשיתי סיור במקום והחלטתי לרכוש משאית, שתשמש את ציבור המתפללים העתידי. קניתי משאית עם 'ארגז' גדול של 10 מטר והבאתי אותה אלי הביתה על מנת להכינה לשימוש".

ברכה ועידוד

כמו כל רעיון טוב, בשלב זה התחילו החששות. "שנה וחצי קודם לכן, התחלתי להתקרב לחב"ד. אמנם אני לא נראה חב"דניק אך כבר ידעתי שיש כתובת לפתור את החששות שלי. ניגשתי לרב שלמה סגל, מבית חב"ד בקטמון, איתו אני עומד בקשר, ושאלתי אותו "מה עושים? קיבלתי 'רגלים קרות'". הרב אמר: "עושים, מה שעושים תמיד. שואלים את הרבי שליט"א מלך המשיח". התשובה לא הותירה מקום לספק: 'עלה והצלח. ותהיה ברכה מרובה. זהו דבר נצרך מאוד'.

וכך יצא הרעיון לדרך. מצאתי שני תורמים שהשקיעו את עלות השיפוץ שעמד על מאה וחמישים אלף ש"ח, מצאתי אדם שישמש כגבאי וידאג להפעיל את המקום בכל יום שעה לפני שקיעת החמה, תלינו שלטים ענקיים בכבישים מסביב, הצבנו פינת שתיה חמה וקרה לצד 'מזונות' ויצאנו לדרך. השם שנבחר למקום הוא "בית כנסת תפילת הדרך", אבל כבר מכנים אותו "שטיבל לטרון".

התמונה שהכריזה

בימים הראשונים הגיעו מנין, לאחר מכן גדלנו במהירות לעשרים ושלושים איש. בשבוע שעבר ביום חמישי, עצרו במקום 1000 רכבים, (כך לפי דברי המשטרה). חישוב מהיר מעלה שמדובר בקרוב ל-3,000 איש שקיבלו שתיה קרה ומצאו מקום בטוח להתפלל במנוחה, ללא הפרעות.

בהשגחה פרטית, המשאית חנתה ליד תמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח, לא שמתי לב לזה בהתחלה, רק כשהגיעו אנשים ואמרו לי "כל הכבוד לחב"ד", הבנתי שהם מזהים את הפעילות עם התמונה המוצבת ליד...

והסיפורים מתגלגלים... אדם שנכנס בוכה שהיום יום האזכרה לאביו והוא חשש להפסיד תפילה במנין, מגלה את בית הכנסת באמצע הדרך. אדם אחר שלא רצה לפספס הנחת תפילין גילה אותנו ממש ברגע האחרון לפני השקיעה, ועוד. ממש לפני כמה דקות חויתי עוד נס, הוא מסיים את סיפורו, הגבאי היה צריך לקבל את המשכורת שלו, ולא ידעתי מאיפה יהיה את הכסף, רציתי לשאול אותו אם זה בסדר לעכב את התשלום בכמה ימים, אך, ממש כעת קיבלתי שיחת טלפון בה הודיעו לי על תרומה של אלפיים ש"ח. כמובן שכל התפילות והברכות במקום מוקדשים לזירוז הגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש". 

אף יהודי לא יישאר 'נידח'

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...