• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

אף יהודי לא יישאר 'נידח'

לבית חב״ד בעיר קולומבו הגיעו שני מקומיים: "ישנם שני אחים ישראלים נזירים שחיים ב"מקדש'' בתוך הג'ונגלים", סיפרו • "בשעה 5:20 לפנות בוקר יצאנו במסע אל הלא נודע"... • סיפור מאלף על שלוחי הרבי שליט"א מלך המשיח בסרי לנקה שלא התייאשו מלמצוא נשמות בלב הג'ונגל
אף יהודי לא יישאר 'נידח'
הרב מיידנצ'יק והרב אריאל עם האחים
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד מהדברים העתידים להתרחש בבוא הגאולה בקרוב ממש, הוא קיבוץ הגלויות של עם ישראל מכל העולם אל ארץ הקודש. חכמינו אומרים כי הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו יושיט את ידו לכל אחד ואחד כדי לקחתו ממקומו ולהביאו אל ארץ ישראל, כמו שאומר הנביא ישעיה "ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל". בדור האחרון אנו רואים מול עינינו כיצד הרבי שליט"א מלך המשיח מפעיל רשת עולמית של שליחים ובתי חב"ד סביב העולם, במטרה להגיע אל כל נשמה יהודית – גם ובמיוחד אם היא תועה או אובדת – ולהחזיר אותה אל מקומה המקורי בעם ישראל. בכך הוא כבר סולל את הדרך ומתחיל ביישום התפקיד של קיבוץ נדחי ישראל, המוטל על מלך המשיח.

מקום נידח

מקרה מרגש כזה של ניצוץ יהודי שהודלק בנשמות יהודיות, אירע לאחרונה בסרי לנקה שבמזרח הרחוק. הסיפור החל לפני מספר חודשים, כאשר הגיעו לבית חב״ד בעיר קולמבו שני מקומיים. "ישנם שני אחים ישראלים נזירים שחיים ב"מקדש" 'סמנלאווטה' בתוך הג'ונגלים", סיפרו. הם השאירו מספר טלפון של אדם מקומי שמכיר את ה"מקדש" בו הם חיים.

"התחלתי בניסיון לאתר אותם, והבנתי שמדובר בסיפור מורכב, מפני שהם נמצאים במרחק חמש שעות נסיעה מקולומבו, בתוך יערות הגשם והג׳ונגלים ללא כביש גישה תקין", מספר הרב שניאור מיידנצ'יק. "מכיוון שלא היה לי מספר טלפון ולא כתובת שלהם, ‏הבנתי שהדרך היחידה לתקשר איתם היא באמצעות דואר אלקטרוני, אך לא השגתי את כתובת האימייל שלהם. לא נותרו לנו עוד אפשרויות ליצור איתם קשר מרחוק, ואז החלטנו שיוצאים לדרך! חיפשנו ארוכות נהג עם רכב המתאים לנסיעה מורכבת ומשובשת, ולבסוף כאשר מצאנו כזה, יצאנו הרב שניאור אריאל ואני בשעה 5:20 לפנות בוקר במסע אל הלא נודע"...

בסבך הג'ונגל

בדרך הם ביקשו מהנהג לדבר עם המקומי שהביא את המידע על שני האחים, ועם המקומי שמסרו את שמו בתור איש קשר המכיר את המקום, אך הם לא הצליחו ליצור איתם קשר. הדרך המפותלת הגיעה לסיומה, והגענו לאזור שנאמר להם. "עצרנו את הרכב, והנה מתחיל מונסון (גשם שוטף)", הם מספרים. "אנחנו הולכים עם כל הציוד כולל תפילין, יורדים ועולים בהר בין נהרות. לבסוף ‏מגיעים למקום ריק... צעקנו 'שמע ישראל', אולי מישהו ישמע? אבל שקט... נזיר מקומי אותו פגשנו הבין כי אנחנו מחפשים משהו והצביע קדימה. חזרנו לרכב סחוטים ממים, והמשכנו בנסיעה עד שמצאנו נער מקומי שהסכים לקחת אותנו לשם. בשלב מסוים היינו חייבים לעצור את הרכב ולרדת רגלית. הלכנו אחריו בתוך יערות הגשם, לגופנו נצמדו עלוקות שמוצצות את הדם (מציק מאוד), אך ‏"את אחיי אנוכי מבקש"... לא מתייאשים".

נמצאה האבדה

פתאום הם רואים אותם! שני אחים תאומים יושבים בתוך מערה בסלע, מסביב הכל ירוק ושומעים רק נחלים וציפורים. הם כמובן מופתעים... חמש שנים הם שם ורק פעם אחת ביקר ישראלי במקום... החלה להתפתח שיחה, הם שאלו האם יש נשמה לגויים, ומשם השיחה התגלגלה להרבה תניא וחסידות… שוחחו על הגאולה והגואל, וכך ישבו איתם כמה שעות בחום ואהבה. לאט לאט נשברה הקליפה והתגלה הניצוץ. הם הניחו תפילין וגם הביאו להם מזוזה לשמירה והגנה, ואחד האחים שאל מעצמו איך להטביל את הכלים שלו לטהר אותם.

"הם ממשיכים לשמור על קשר חם, ואף אמרו כי יבואו לבקר אותנו בקולמבו. כאשר חזרנו כתבנו על כך לרבי שליט"א מלך המשיח, ומה הופתענו כאשר קיבלנו תשובה באמצעות ה'אגרות קודש' בדיוק בנושא בו דיברנו: "הנה מבואר . . אשר נפשות חסידי אומות העולם הם מטוב שבקליפה נוגה . . שהמקבל שבע מצוות הרי זה מחסידי אומות העולם..". כבר מזמן ידוע כי העולם כולו מוכן לגאולה. כעת גם שתי נשמות יהודיות נידחות אלו זכו לשמוע על היהדות ובשורת הגאולה, שמגיעה בקרוב ממש".

לראות בעיניים את המציאות

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...