• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הקורס המקצועי להסביר משיח בדרך הנכונה

מזה תקופה ארוכה שהורגש החיסרון במסגרת מתאימה בה יתאפשר ללמוד את נושא אומנות הדיבור. בארגון 'ממש' – מרכז ההפצה בארץ הקודש, החליטו להרים את הכפפה וליזום קורס איכותי ללימוד הנושא מההיבט התיאורטי ומהפן המעשי
הקורס המקצועי להסביר משיח בדרך הנכונה
אחד משיעורי הקורס
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

פעמים רבות במהלך הדיבור על ימות המשיח ובוא הגאולה, מורה הרבי שליט"א מלך המשיח כי יש להסביר ולפרסם את הדברים הללו. בתור קהל יעד מוגדרים כולם – החל מהאדם עצמו, עובר דרך בני משפחתו ושאר האנשים הנמצאים בסביבתו, ועד לכל העולם כולו. ניתן למצוא אזכורים רבים לכך בשיחות ה'דבר מלכות', כאשר מובעת בהן הבקשה והדרישה לפרסם על כך שאנו נמצאים בזמן הנעלה ביותר לביאת המשיח, ולהסביר על משיח ועל נביא הדור.

חשיבות לכל פרט

אחד הכלים החשובים ביותר עבור מלאכת ההסברה הוא כישרון הנאום. אדם היודע לדבר בצורה מעניינת ולרתק את השומעים, יכול להעביר היטב את המסרים אותם הוא רוצה להנחיל לציבור. אכן במספר הזדמנויות מתייחס הרבי שליט"א מלך המשיח לפיתוח כישרון הנאום וההסברה, ואף מעודד ללמוד ולרכוש את המיומנות והידע הנדרשים לשם כך.

תחום הרטוריקה הוא רחב ומגוון. מעבר לזהותו של האדם הדובר, ישנה חשיבות מיוחדת לנושא המדובר ולאופן בו נאמרים הדברים. כמו כן ישנם פרטים רבים בעלי אפקטיביות משמעותית כגון משך זמן ההרצאה, טון הדיבור, תנועות הידיים והגוף של הדובר, ועוד. משמעות נוספת טמונה במילות הפתיחה של הדובר, אשר לעיתים עלולות להכריע אצל השומע האם בכלל להטות אוזן ולהקשיב ולדברים או שמא לא.

בליווי מקצועי בכיר

מזה תקופה ארוכה שהורגש החיסרון במסגרת מתאימה בה יתאפשר ללמוד את נושא אומנות הדיבור. בארגון 'ממש' – מרכז ההפצה בארץ הקודש, החליטו להרים את הכפפה וליזום קורס איכותי ללימוד הנושא מההיבט התיאורטי ומהפן המעשי, בליווי ד"ר יוסי בר, בעל וותק וניסיון של למעלה מ-20 שנה, המכהן כמרצה בכיר לרטוריקה וארגומנטציה, ראש המרכז לסימולציות וראש רשות ההוראה והלמידה במסלול האקדמי באוניברסיטת חיפה.

בנוסף יופיעו בקורס גם טובי המרצים החב"דיים: הרב נדב כהן, ראש המרכז להוראת התניא ומחבר ספרים; הרב יהודה ליפש שליח ברמת אביב ג'; הרב זיו קצבי, מהשלוחים ברמת השרון; והרב שמעון ויצהנדלר, ראש ישיבת תומכי תמימים בראשון לציון, עורך פרסומי 'ממש', ובעל וותק של שנים בהרצאות ברחבי העולם.

"לאחר פניות רבות משלוחים ופעילים, שנתקלו במחסור במרצים איכותיים אותם ניתן להזמין למסירת שיעורי תורה, הרצאות והתוועדויות, נטלנו על עצמנו את האחריות והמשימה להכשיר דור חדש של מרצים, אשר יובילו את מערכת ההסברה החב"דית בארץ הקודש", אומר הרב אלעד קנטור מנכ"ל 'ממש'. "התגובות הרבות שקיבלנו הוכיחו יותר מכל כי מדובר בבשורה ממשית שרבים ציפו לה".

להרחיב את מעגל ההשפעה

מזה מספר שבועות מתכנסים מידי שבוע נבחרת המרצים החדשה, הכוללת אנשי חינוך וותיקים לצד שלוחים צעירים. אלו כמו אלו מקבלים ארגז כלים עשיר בכל הנוגע לנאומים והרצאות, לומדים את הנושא במגוון שיטות, וכמובן מתרגלים זאת באופן חי וצוברים פרקטיקה וידע רב. "אני חש באופן אישי כיצד השיעורים אותם אני מוסר משתפרים ממפגש למפגש", אומר אחד השלוחים המשתתפים בקורס, ומוסיף: "הידע והניסיון יעזרו לי בהמשך גם בשמחות אותן אני מוזמן להנחות, בעריכת חופות, ועוד".

"המרוויחים מהקורס, מעבר למשתתפים בו, אלו שאר מנהלי בתי חב"ד ומוסדות ברחבי הארץ, אשר כעת תיפתח בפניהם רשימה חדשה של מרצים חדשים רעננים וכישרוניים, אשר יוכלו להגיע למסור שיעורים והרצאות במגוון נושאים", אומר הרב קנטור. "בכך אנחנו למעשה מרחיבים את מעגל ההשפעה החב"די, ומגדילים באופן משמעותי את הציבור שייחשף לדבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח בכלל, ובפרט לבשורת הגאולה אותה הוא מבקש לפרסם ולהסביר לכולם, כי הנה זה משיח בא, ועלינו להוסיף במצוות ובמעשים טובים ולהתכונן לביאתו, ולקבל את פניו". 

מתכוננים לישיבה ומפרסמים על הגאולה

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...