• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מתכוננים לישיבה ומפרסמים על הגאולה

התלמידים הצעירים בשנה שקודם עלייתם ללמוד בתוך ישיבת תומכי תמימים, מגיעים ללימודים במכינה לישיבה, מסגרת חדשה שנפתחה בשנים האחרונות בחולון, שם מרגילים אותם לקראת המעבר ללימודים בישיבה
מתכוננים לישיבה ומפרסמים על הגאולה
לומדים במכינה לישיבה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

לפני למעלה מ-120 שנה הוקמה רשת ישיבות חב"ד הידועות בשם 'תומכי תמימים', על ידי הרבי הרש"ב (רבי שלום דובער, הרבי החמישי בשושלת חב"ד). הייחודיות של הישיבה מתבטאת בכך שתלמידיה הוגים לא רק בחלק הנגלה שבתורה כמו תלמוד והלכה אלא גם בחלק הנסתר שבה – תורת החסידות. הרבי הרש"ב אמר כי תלמידי הישיבה הם 'חיילי בית דוד', עליהם מוטל להילחם באופן רוחני באלו אשר מתנגדים לאלוקים ולמשיח, מלחמה שאנו עומדים כבר לאחר סיומה.

מעבר משמעותי

בדרך כלל מסלול הלימודים המקובל כיום בישיבת 'תומכי תמימים' הוא בן שבע שנים – תחילה שלוש שנים בישיבה לצעירים המכונה 'ישיבה קטנה' ולאחר מכן שלוש שנים נוספות בישיבה לבוגרים - 'ישיבה גדולה'. בסיומן של שנים אלו נוסעים התלמידים לשנה שלמה בסניף המרכזי של הישיבה ב-770 שבניו יורק, ביתו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

המעבר ללימודים בתנאי פנימיה מחוץ לבית הוא לא תמיד דבר קל עבור התלמידים הצעירים, שצריכים במקביל גם לעלות ברמת הלימודים ולהוסיף בשעות הלימוד בכל יום. זו הסיבה שהביאה בשנים האחרונות להקמת מוסד ייחודי המשמש מכינה לישיבה, בכדי להפוך את המעבר המשמעותי לתהליך הדרגתי ולהכין את הבחורים בצורה מיטבית לשגרת לימודים מלאה בישיבה.

התרגלות ידידותית

"מטבע הדברים, ילד צריך הכנה לקראת הישיבה", אומר משפיע ישיבת הדר התמימים בחולון, הרב ישעיה ברסילובסקי. "יש מקומות באמריקה שיש בהם מסגרת כזו, וגם בארץ ישנם אי אלו מקומות, אך הרצוי הוא שייפתחו עוד הרבה מסגרות כאלו. מה שקורה לפעמים שילד נכנס לישיבה הוא לא מיד מתאקלם, לוקח לו זמן להכיר את המסגרת ולהבין מה נדרש מאיתו, ולפעמים חולפים כך כמה חודשים ואף יותר, זמן יקר שבהחלט חבל עליו. המסגרת שלנו נותנת מענה לאתגרים הללו. היא מקום בסגנון של ישיבה מבחינת אופן הלימוד וחומר הלימודים, אך עם דגש רב על אווירה משפחתית חמה ומכילה, והפסקות מרווחות יותר בין זמני הלימודים. כך התלמיד לא 'נזרק' בבת אחת אל קשיי הישיבה אלא הוא מתרגל למציאות הזו אט אט באופן ידידותי וחיובי".

המכינה לישיבה השוכנת בעיר חולון במרכז הארץ, הוקמה לפני כחמש שנים על ידי הרב מיכאל גוצל מכפר חב"ד, בעידוד ובהכוונת המשפיע המפורסם הרב זושא פויזנר ז"ל, כאשר בתור המנהל החינוכי משמש המחנך הוותיק הרב מאיר בוסטומסקי. במשך הקמתה ושנות קיומה מלווה המכינה בברכות הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'.

מכינה לגאולה

בלוח הלימודים נקבע זמן מיוחד בכל יום ללימוד נושא הגאולה והמשיח, דבר שהינו הוראה ובקשה של הרבי שליט"א מלך המשיח. נוסף לכך, התלמידים הצעירים נוטלים חלק בפעילות 'מבצעים' באזור, יוצאים לזכות יהודים במצוות תפילין במשך השנה, ומשתתפים בפעילות מותאמת לכבוד החגים. הזדמנויות אלו מנוצלות כמובן להפצת בשורת ונבואת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח, דבר הנחוץ במיוחד בימים אלו ומתקבל כמים קרים על נפש עייפה על ידי המוני בית ישראל הכמהים ומצפים לגאולה.

על התקופה המופלאה של הגאולה כתב הרמב"ם כי אז יהיו בני ישראל חכמים גדולים ויבינו את סודות התורה, וכן כי מדובר בעת אשר כל חפצם של בני האדם יהיה רק ללמוד לדעת ולהכיר את ה' בורא העולם ומנהיגו. המסגרת הייחודית של המכינה לישיבה שותפה למעשה בהכנה לכך, על ידי הכשרת הילדים להיות תלמידי חכמים העוסקים בתורה בשקידה והתמדה, ומפיצים בעצמם ובסביבתם את המסר המעודד כי אנחנו כבר מוכנים לגאולה ועל כל אחד ואחת לקבל על עצמם את מלכותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שיתגלה תיכף ומיד ממש.

במאבק כנגד ה'שלום' עם מצרים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...