• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

המפגן הגדול מכולם

כיום ניתן לקבוע בצורה ברורה שאין עיר מרכזית בכל העולם, בה מתגוררים יהודים שאין בה תהלוכות שכזו ביום ל"ג בעומר. בארץ ישראל, נערכים תהלוכות שכאלו כמעט בכל היישובים
המפגן הגדול מכולם
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

היה זה בשנת ה'תש"מ (1980), כשהרבי שליט"א מלך המשיח הורה לראשונה לקיים תהלוכות לילדים ביום ל"ג בעומר, בכל מקום בעולם, לכבודו של רבי שמעון בר יוחאי.

יום זה, מצויין מזה דורות רבים כיום שמחה מיוחד, בעיצומן של ימי ספירת העומר, כאשר ביום זה נוהגים בארץ ישראל להצית מדורות המזכירות את האש השמיימית שאחזה בביתו של רשב"י בעת פטירתו, תוך כדי גילוי סודות התורה.

רבי שמעון בר יוחאי, שנפטר ביום זה, היה זה שגילה בעולם את סודות התורה, באמצעות כתיבת ספר הזוהר, המגלה את רובד חלק 'פנימיות התורה'. בעת פטירתו הגיע הוא לשיא גילוי הסודות, כאמור, ומשום כך הורה לשמוח ביום זה.

80 שנה

למעשה, התהלוכות והכינוסים ביום זה, התחילו בדיוק לפני שמונים שנה. בניו יורק של אותם ימים, עוד קודם לנשיאותו של הרבי שליט"א מלך המשיח, בתור כינוסים שנתיים לילדים המשתתפים בקביעות בפעילות 'מסיבות שבת'. תהלוכות אלו התקיימו בחצר 770, ונועדו להפגין עוצמה יהדות ובכך להעצים את תחושת השייכות של הילדים לערכי היהדות. בכינוסים אלו משתתף הרבי שליט"א מלך המשיח  ונושא דברים בפני הילדים.

החל משנת תשט"ז (1957) הם החלו להתקיים בקביעות בל"ג בעומר בשנים בהם הוא חל בימי ראשון שהינו יום חופשי בבתי הספר העממיים. כאשר האירוע מתקיים ביום זה, עורכים מצעד, וכפי שזה נקרא באנגלית 'פאראד', בשדרת איסטרן פארקווי שם ממוקם בנין 770. במשך השנים, הפך האירוע לכנס ענק, בהשתתפות אלפים רבים, כשבמרכז האירוע עומדים דברי תורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הנאמרים לילדים, כשהוא עצמו נוכח במעמד במשך שעה ארוכה וסוקר את המוצגים השונים הממחישים מצוות באמצעים וויזואליים.

על ידי בנים

בחודש ניסן של שנת תש"מ, יצא הרבי שליט"א מלך המשיח בסיסמא "והשיב לב אבות על (ידי) בנים" - פעילות עם ילדים, שנגרום מהפיכה שתשפיע גם עם ההורים. חצי שנה מאוחר יותר, נפתח ארגון "צבאות ה'" שנועד לרכז פעולות אלו, אך בשלב זה, היה מדובר רק בפעולות ממוקדות. לאחר חודש ניסן, יצא הרבי שליט"א מלך המשיח, בקריאה להעתיק את התהלוכות למקומות נופים בעולם. באותה שנה היעד היה 30 תהלוכות בכל העולם ואילו בארץ ישראל לערוך כפול ממספר זה - 60.

מתאחדים ב'הקהל'

מאז ועד היום גדלה משמעותית מספר המשתתפים בתהלוכות, כיום ניתן לקבוע בצורה ברורה שאין עיר מרכזית בכל העולם, בה מתגוררים יהודים שאין בה תהלוכות שכזו ביום ל"ג בעומר. בארץ ישראל, נערכים תהלוכות שכאלו בכל עיר וכמעט בכל היישובים. בחלק גדול מהערים נערכות תהלוכות גם בשכונות השונות.

הערכות מדברות כיום על מאות אלפי משתתפים בתהלוכות, הנושאות את הסיסמא "יחד כל ילדי ישראל". חלק ניכר מזמן הכינוסים מוקדש לבקשתם וזעקתם של הילדים להבאת הגאולה האמיתית והשלימה, כפי שהדבר בא לידי ביטוי גם בשלטים והדגלים אותם הם נושאים, בתהלוכה ההופכת למפגן יהדות, המזכיר גם למבוגרים את ערכי עם ישראל.

השנה, שהינה 'שנת הקהל', בה מרבים בהתכנסויות של אחדות כדי לחזק את עניני התורה ומצוות, הרי שנוספה חשיבות מיוחד לקיום האירועים. ואכן בתי חב"ד נערכו מבעוד מועד על מנת לחזק את הכינוסים ביתר שאת. יצויין כי ספרון מיוחד מופיע בכל שנה, לחלוקה בתהלוכות, כשהשנה נבחר סיפור  "הטיסה למרוקו" - מופת מיוחד מהרבי שליט"א מלך המשיח, שהתרחש באמצעות אגרות הקודש. הספרון מופץ על ידי ממש לצד שלל מוצרים לתהלוכות. 

מארגנטינה דרך הודו אל תורת החסידות

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...