• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

להאיר את העולם ולהביא גאולה

התחנה הייתה מלאה בנוסעים, חלקם חיילים, ואז לאחר שעברנו עוד כמה מטרים ארע הפיצוץ. הדף הפיצוץ היה חזק מאוד, האזור התמלא עשן ומיד הבנתי שזה פיגוע. סיפורה של הדלקה אחת מני רבות, אותם מקיימים חסידי חב"ד בחג החנוכה בכל מקום העולם
להאיר את העולם ולהביא גאולה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

במקומות רבים בחסידות מופיעות מילותיו של שלמה המלך בספר קהלת "וראיתי אני שיש יתרון לחכמה מן הסכלות כיתרון האור מן החושך". הכל יודעים כי האור עדיף מן החושך, אולם כאשר ישנו חושך ולאחר מכן מגיע האור, או אז מורגש יתרונו של האור הרבה יותר. בהקשר הזה מוזכר גם הפתגם המיוחס למייסד תורת החסידות, רבי ישראל בעל שם טוב האומר כי "מעט אור דוחה הרבה מן החושך" – במקום בו שוררת חשכה, הדרך הטובה ביותר להניס אותה היא על ידי הדלקת אור. אפילו נר קטן ביכולתו לגרש חושך גדול, ואכן כך חוזר ואומר הרבי שליט"א מלך המשיח פעמים רבות.

החלטה בעקבות הנס

ל' כסלו תשס"ד (2003). לקראת ערב עם ישראל מתכונן להדלקת הנר השביעי של חנוכה. פיצוץ אדיר מחריד את צומת גהה בכניסה לעיר בני ברק. לאחר תקופה של שקט, מחבל מתאבד התפוצץ סמוך לתחנת אוטובוס מתחת לגשר גהה. בפיגוע הנורא נרצחים ארבעה, ומלבדם מפונים לבתי הרפואה עוד 24 פצועים בדרגות שונות.

ר' פנחס גוביץ ובנו לוי יצחק מקהילת חב"ד בבני ברק, ניצלו בנס מהפיגוע הרצחני. "ירדנו מקו 164 וחלפנו רגלית על פני תחנת אגד לנוסעים צפונה", הוא מספר. "התחנה הייתה מלאה בנוסעים, חלקם חיילים, ואז לאחר שעברנו עוד כמה מטרים ארע הפיצוץ. הדף הפיצוץ היה חזק מאוד, האזור התמלא עשן ומיד הבנתי שזה פיגוע. בדקתי את עצמנו וברוך השם נוכחתי שהכול בסדר. כבר בדרך הביתה חלפה במוחי המחשבה כי מזה זמן רב שאני חושב על הצורך בהקמת חנוכיה גדולה בצומת, והנה אולי זה הסימן... קיבלתי על עצמי בלי נדר להקים חנוכיה ענקית שתאיר את צומת גהה בשנים הבאות בחנוכה.

"להאיר את חושך העולם"

בהגיעו לביתו כתב ר' פנחס לרבי שליט"א מלך המשיח על הנס ועל ההחלטה להקים שם חנוכיה ובתשובה שהתקבלה באגרות קודש נאמר:

"ובמילא מוטלת עלינו האחריות הגדולה להתאזר בכל כוחותינו לדחות את החושך על ידי יתרון האור . . להשלים את הכוונה העליונה להאיר את חושך העולם ולקרב על ידי זה את היעוד 'והיה לעת ערב יהיה אור ולילה כיום יאיר', שחושך הגלות גופא נתהפך לאור . . בברכה להוסיף חום ואור החסידים בתוככי בני ישראל".

כבר למחרת ביום שישי הוא הצליח לארגן חנוכיה, שנבנתה על ידי התמים מנחם מענדל ריבק והודלקה על ידי אחיו התמים יוסי ריבק. הדלקת החנוכיה אף צולמה ושודרה באמצעי התקשורת. בהמשך רכש ר' פנחס חנוכיה של קבע שתאיר את הצומת מידי שנה.

הדלקה במקום הפיגוע

מאז נערכת במקום מידי שנה הדלקה מרכזית, בארגון בית חב"ד בניהולו של הרב חנניה קורקוס משיכון ה' בבני ברק הסמוך למקום הפיגוע, יחד עם הרב מנחם קוטנר הפועל עם נפגעי הטרור. בטקס משתתפים גם נציגי המשפחות, ואת החנוכיה מדליק מר מנחם פישר, אביה של אדוה פישר אשר נרצחה בפיגוע.

במהלך הטקס משמיעים הדוברים את מחאתו של הרבי שליט"א מלך המשיח אודות הסכנה הקיימת אפילו בדיבורים על מסירת שטחים מארת ישראל לאויבינו, וכן מושמעת ברמה בשורת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח.

"אחת הפעולות בהן עסוקים שליחי הרבי שליט"א מלך המשיח בימים אלו הוא הבאת אור החנוכה לכל יהודי. חנוכיות ענק מוצבות בכל צומת ובכל פינה, ומתקיים על ידם 'פרסומי ניסא'. גם אנו לוקחים את הזכות והחובה להכניס את האור לחיים, וכאן הדבר מקבל ממד עמוק יותר", אומר הרב קורקוס, ובקרוב ממש נזכה להגיע מאור החנוכה לאור הגאולה האמיתית והשלימה. 

בנין 770 גם בפיליפינים

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...