• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בנין 770 גם בפיליפינים

יום לפני העברת הכסף. דיברתי איתם על החזרת ההלוואה בתשלומים חודשיים. הם אמרו לי: 'אין צורך, החלטנו לתת זאת כתרומה'. מדובר בסכום של למעלה מחצי מיליון דולר. הרב יוסי לוי שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לפיליפינים מספר על בנין 770 במקום
בנין 770 גם בפיליפינים
הרב יוסי לוי, באירוע חנוכת בנין 770 בפיליפינים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"מלך המשיח עתיד למלוך מסוף העולם ועד סופו", מתאר המדרש, ובהקשר הזה אכן ניתן לראות כיצד שלוחיו של הרבי שליט"א מלך המשיח נמצאים בכל מקום ומקום, גם במרחקים ובמקומות המכונים 'סוף העולם', בקצה מזרח ובסוף מערב.

מדינת הפיליפינים הינה רפובליקה השוכנת במערב האוקיינוס השקט. היא מורכבת מ-7,641 איים ומונה כ-112 מיליון תושבים. מלבד האוכלוסייה היהודית הקטנה שניתן למצוא שם, פוקדים את הפיליפינים בכל שנה עשרות אלפי מטיילים יהודים, המבקשים ליהנות מחופי הים והנופים המרהיבים. עבורם קיימת במדינה רשת בתי חב"ד המונה כמה סניפים, כאשר המרכזי שבהם הוא בעיר הבירה מנילה.

מחברים שולחנות

שליח הרבי שליט"א מלך המשיח לפיליפינים הרב יוסף יצחק לוי, מתגורר במקום עם אשתו ושבעת ילדיהם. "בשנה הראשונה לאחר החתונה גרנו בברוקלין, בשכנות ל-770, ואשתי עבדה כמורה", הוא מספר. "לקראת סוף השנה שאלו אותה האם היא ממשיכה גם בשנה הבאה. היא כתבה לרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש', שענה במכתב כי הוא שמח לשמוע שעוזבים את ברוקלין ויוצאים לשליחות במקום רחוק ליד אוסטרליה. באופן מפתיע תוך כמה ימים לאחר שקיבלנו את התשובה הזו, ניגשו אלי כמה אנשים שונים ושאלו אותי למה אין בית חב"ד בפיליפינים. הבנו שזהו מקום השליחות שלנו ויצאנו לדרך מלווים בברכת הרבי שליט"א מלך המשיח".

תוך תקופה קצרה הפעילות גדלה והתפתחה. בשבת הראשונה הם ישבו סביב שולחן אחד, בשבוע שאחרי כבר חיברו שני שולחנות, כל שבת הוסיפו שולחן. הכירו אנשים חדשים והבית חב"ד החל להיות צר מלהכיל את הקהל. הם כבר החלו לשכור אולמות לצורך סעודת השבת, והבינו שצריך לעבור למקום גדול יותר. בכל פעם שמצאו מקום כתבו לרבי שליט"א מלך המשיח, אך לא קיבלו אישור לעבור. תמיד קיבלו תשובה לגבי בניית בנין.

תרומה בהפתעה

מאז שהגיעו לפיליפינים, במקביל לפעילות בקרב היהודים והישראלים, עסק הרב לוי גם בהפצת הרעיון של שבע מצוות 'בני נח' אותן מחויבים הגויים לשמור. "הייתי מעביר שיעורים בנושא לעיתים קרובות. פעם ראיתי שהרבי שליט"א מלך המשיח אומר כי שליח שיעסוק בנושא תהיה לו ברכה בגשמיות ממש. החלטתי להשקיע בזה יותר, ופתחתי שיעור קבוע שהתקיים בכל יום ראשון. היו זמנים שהשתתפו בו בין 50 ל-100 איש".

יום אחד מישהו הכיר לו בני זוג סינים שהתעניינו ברוחניות וחיפשו לפגוש רב יהודי. "אמרתי להם שהם צריכים לשמור את 7 המצוות, ובהמשך לכך נפגשנו עוד כמה פעמים כדי ללמוד על הנושא. עם הזמן הבנתי שמדובר באנשים אמידים, וביקשתי שייקחו עבורי הלוואה בנקאית בשביל הבנייה, ואני אחזיר להם את הכסף במשך עשר השנים הקרובות. להפתעתי הם הסכימו, ומצאנו שטח מתאים עבור הבנין. יום לפני העברת הכסף למוכר נפגשתי איתם כדי לוודא שאין בעיות של הרגע האחרון, ודיברתי גם על החזרת ההלוואה בתשלומים חודשיים. הם אמרו לי: 'אין צורך, החלטנו לתת זאת כתרומה'. מדובר בסכום של למעלה מחצי מיליון דולר".

שדרוג בפעילות

הבנייה יצאה לדרך, כאשר תוך כדי הוא מתייעץ עם ידידים ומרחיב את התוכניות. "הרמנו בנין של 9 קומות שכולל בתוכו מקווה, אולם, גן ילדים, חנות, מסעדה, בית כנסת, חדרי אירוח, ועוד. מהרגע שעברנו לבנין החדש ראינו שדרוג של ממש בפעילות. את הבנין כולו בנינו בצורת 770 המקורי שבניו יורק, זה היה ברור לי מהרגע הראשון". הרב לוי מסכם ואומר כי "העיקר שנזכה להיות כבר בבית המקדש השלישי, לראות את הרבי שליט"א מלך המשיח מעודד את שירת 'יחי אדוננו...' ומתוועד עם כולם".  

 

מודים על מאות פיגועים שנמנעו

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...