• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

לנצל את השנה המיוחדת

הצצה קטנה למטה הקהל שהחל לפעול לרגל השנה המיוחדת ב'מרכז ההפצה בארץ הקודש'. הרב לוי יצחק וייס מספר על פעילות המטה והשפעתו חוצת המגזרים על כלל הציבור
לנצל את השנה המיוחדת
הרב לוי יצחק ווייס
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

מצוות 'הקהל' היא אחת מ-613 מצוות התורה, ולפיה מלך ישראל צריך לאסוף (להקהיל) את כל העם בבית המקדש, בחג הסוכות שחל במוצאי שנת השמיטה. במעמד זה על המלך לקרוא קטעים מסוימים מהתורה בפני העם, ובכך לחזק את אמונתם בבורא, דבר שיתבטא בקיום התורה והמצוות באופן מיטבי.

הרבי שליט"א מלך המשיח מתייחס למצווה זו בהרחבה, ומחדש כי 'הקהל' אינו רק טקס מוגדר המתקיים פעם אחת, אלא כל השנה נקראת על שם המצווה – שנת 'הקהל' – והיא כולה מוקדשת למימוש המטרה של מצוות הקהל, כלומר להתאסף ולהתחזק באמונה ובהקפדה על שמירת המצוות וחוקי התורה.

הזכות לפרסם

"בהזדמנויות רבות הרבי שליט"א מלך המשיח מתייחס לנושא הפרסום", אומר הרב לוי יצחק ווייס מארגון 'ממש' – מרכז ההפצה בארץ הקודש. "גם כעת בכל הקשור ל'הקהל', עלינו לפרסם את דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח בנושא. מניסיון אישי, אנשים רבים מכל גווני האוכלוסייה מבקשים באופן תדיר לשמוע את דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח. כעת יש לנו את הזכות, וגם מחובתנו, להביא את דבר המלך לכל העם".

במרכז ההפצה נערכו מראש לשנה המיוחדת, ואף פתחו מחלקה מיוחדת - מטה 'הקהל' - שתרכז את מגוון הפעולות בתחום זה. כבר ביום העיון הלימודי שהתקיים בשלהי השנה, הוקדש מושב מיוחד לנושא. מעבר לכך, הופק חומר הסברה מיוחד ואף הוקם אתר מידע ורישום. כמו כן, בהתאם להוראת הרבי שליט"א מלך המשיח, הודפס 'כרטיס הקהל' המיועד למילוי פרטים ורישום לפעולות 'הקהל' השונות לאורך השנה כולה, וכן מהדורה נוספת של הספר 'קהל גדול' המרכז את תורתו ומשנתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לגבי כל הפרטים של מצוות 'הקהל'.

כוחה של תמונה

"כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח אומר משהו, הוא מתכוון לכל אחד ואחת", אומר הרב ווייס, "לכן כולם צריכים לפעול בנושא של שנת 'הקהל'. כמובן שיש לשים את הדגש על כך שכל הפעילות תהיה חדורה בנקודה האחת והיחידה – קבלת פני הרבי שליט"א מלך המשיח. אחת הדרכים להצליח בכך היא להציב את תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח בחזית הפעילות והפרסומים, ולהשתמש בהכרזת הקודש 'יחי אדוננו . . מלך המשיח לעולם ועד' בדיבור, בכתיבה, ועוד".

עצם ראיית פניו של הרבי שליט"א מלך המשיח, היא בעלת השפעה גדולה על המתבונן. הוא מספר על שליח באחד מבתי חב"ד בארץ שתלה על מרפסת ביתו את השלט עם תמונת הרבי שליט"א מלך המשיח והסלוגן 'משיח – מעשה קטן והוא כאן'. לאחר זמן שמע מאחת השכנות בבנין הסמוך כי מידי יום היא יוצאת לעשן במרפסת ורואה את השלט. בשבת היא חשה אי נעימות לעשן כך אל מול התמונה, ולכן מזה תקופה שהיא הפסיקה לעשן בשבת.

לגלות את האוצר

בנוגע למעשה בפועל, שכן המעשה הוא העיקר, קורא הרב ווייס להפיץ את הספר 'קהל גדול'. "מדובר באוצר בלום שיכול לשמש ללימוד הן במסגרת שיעורים והן באופן אישי, ובמיוחד בתור המדריך השלם לכל פעולות 'הקהל'. כל אחד יכול לרכוש לפחות עשרה ספרים עבור כל הזדמנות של הענקת הספר, אם כמתנה לאירוע משפחתי כגון בר מצווה, ואם עבור הקדשה ותרומה לבית הכנסת השכונתי וכדומה. בעזרת השם בזכות ההתגייסות ההמונית למבצע 'הקהל', נזכה למעמד 'הקהל' של כל עם ישראל בבית המקדש השלישי עם הרבי שליט"א מלך המשיח בראשנו תיכף ומיד ממש, ונכריז לפניו 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד'!".

אתר 'הקהל': www.hakel.info

להזמנת הספר וחומרים נוספים: 077-5123770 או 054-2248770 (גם בוואטסאפ)  

אז מה עושים בהַקְהֵל?

סיום הרמב"ם שחל במוצאי שושן פורים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...