• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

הוראותיו של נביא הדור

אלפים ילמדו השבוע את שיחת ה'דבר מלכות' בה מורה הרבי שליט"א מלך המשיח בצורה ברורה כי על כל אחד מאנשי הדור לקבל על עצמו את מרותו של נביא הדור ולקיים את הוראותיו. מהן אותן הוראות?
הוראותיו של נביא הדור
הרבי שליט"א מלך המשיח. הוראות שנוגעות לכל אחד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

פרשת שופטים היא הפרשה בה בחר הרבי שליט"א מלך המשיח לדבר על נבואתו באופן פומבי. שיחת ה'דבר מלכות' לשבת זו עוסקת בין השאר בנושא הנבואה, וכהמשך לכך מופיעים בה דברים ברורים אודות כך שהרבי שליט"א מלך המשיח הוא נביא. למעשה, בקרב החסידים הדבר היה מוחלט מאז ומקדם. גם עם ישראל כולו נוכח לראות כבר פעמים רבות סיפורי נבואה שכאלה, כמו לפני מלחמת ששת הימים, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת המפרץ, ועוד ועוד. מעבר למקרי הנבואה הכלליים, ישנם אלפים רבים שחוו את נבואות הרבי שליט"א מלך המשיח באופן אישי – ביקשו ברכה או עצה וקיבלו הוראה או תחזית שלאחר מכן התבררה כמדויקת לחלוטין.

בלימוד התורה

במשך השנים מרוכזים מאמצים ויוזמות רבות ליישם את ההוראה משיחה זו, ולפרסם לכל אנשי הדור על כך שזכינו ויש נביא בדורנו. לצד זאת ובעצם כחלק מהוראה זו, ישנה חשיבות לפרסום הוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שכן אחד מתפקידיו של הנביא ונשיא הדור הוא לתת הוראות ועצות בנוגע לעבודת השם ושמירת תורה ומצוות, ולגבי כל תחומי החיים בכלל.

הוראותיו ועצותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח הן רבות ומגוונות, ואכן נוגעות ברשימה ארוכה של תחומים ונושאים. מקום מכובד תופסת כמובן כמות ההוראות בנוגע ללימוד התורה, תחום בעל חשיבות רבה בחיים של כל יהודי, אך באופן מיוחד קיים גם אצל מלך המשיח, שכן אחד מסימני הזיהוי שלו הוא שקידתו העצומה בתורה. בהתאם לכך אכן ניתן לראות שהרבי שליט"א מלך המשיח, לצד הנהגת הדור ועיסוקיו האינסופיים, מקדיש את מרבית זמנו ללימוד תורה. כך למשל ניתן למנות את תקנת הלימוד בספר הרמב"ם – מסלול לימוד של שלושה פרקים ביום, לצד מסלול נוסף של פרק אחד ביום, ואף לימוד יומי מקביל בספר המצוות, עבור נשים וילדים. הרבי שליט"א מלך המשיח גם מורה לכתוב ולפרסם חידושי תורה, דבר שבזכותו קיים יבול עצום של קבצים תורניים וספרי פלפולים בהוצאת ישיבות חב"ד.

בתחומים שונים

הוראות נוספות של הרבי שליט"א מלך המשיח לגבי לימוד, קשורות עם מועדים שונים בשנה, לדוגמא – ללמוד על בית המקדש בשלשת השבועות, ללמוד מתורת נשיאי חב"ד בימי חודש כסלו, לערוך סיומי מסכת בתשעת הימים, ועוד. אחת מן ההוראות המפורסמות ביותר היא כמובן – ללמוד תורה בנושאי גאולה ומלך המשיח, דבר המזרז את הגאולה וגם מסייע לאדם הלומד לחיות כפי המתאים לזמן זה של ימות המשיח בהם נמצאים עתה.

נציין עוד כמה מהוראותיו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הנוגעות לחיי היום-יומיים: למנות 'משפיע' – רב אישי – ולהתייעץ עימו בשאלות בתחום הרוחני של תפילה ולימוד תורה וגם בלבטים בתחומים נוספים; להשתדל שילדים יראו אך ורק מראות טהורים, ולמנוע מהם לראות בעלי חיים שאינם טהורים; לציין את יום ההולדת בהתוועדות חסידית ובמנהגים נוספים; להקפיד שבכל רכב יימצא ספר חת"ת וקופת צדקה, שזוהי סגולה למנוע תאונות דרכים; לקבוע קופת צדקה בקיר המטבח, ובכך להפוך את קיר הבית עצמו לקדושה.

גם לגויים

לצד הוראות אלו קיימות עוד הוראות רבות נוספות בכל תחומי החיים, עבור גברים, נשים וילדים, ואף עבור אומות העולם, כמו למשל ההוראה לקבוע בתחילת יום הלימודים בבתי הספר הכלליים 'רגע של שתיקה' עבור התבוננות באלוקים.

מלבד ההוראות הכלליות המיועדות אל הכלל, זוכים אלפים לקבל גם הוראות אישיות מאת הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'. הרבי שליט"א מלך המשיח מתבטא כי קיום ההוראות מעניק לאדם שפע של כל טוב בגשמיות וברוחניות. כמובן שמילוי הוראותיו של נשיא הדור גם ממהר ומזרז את הגאולה האמיתית והשלמה שתבוא בקרוב ממש.  

מכפילים פעילות ב'מרכז ההתגלות'

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...